Familien Aagaard fra Tvilum. Efterkommere efter Soren Agaard fodt tidlige 1600s

Startet af Pamela Crowther, 03 Dec 2013 - 19:01

Forrige emne - Næste emne

Pamela Crowther

Jeg har faaet en af mine venner til at hjaelpe med at oversaette til dansk saa jeg kan foresporge i dette forum. Der er maaske folk der kender til familien som ikke laeser foresporslerne paa engelsk.

Jeg arbejder med min mands slaegt. Han har to grene der gaar tilbage til Soren Aagaard der boede i Tvilum i sidste haldel af 1600 tallet. Baade min mands mor og far er oldeborn af Jens Pedersen Aagaard fodt i Sporup i 1791 og hans kone Maren Andersdatter der er fodt i Skanderup i 1808.

Vi har fulgt slaegten tilbage til Soren Aagaard der var gift med Maren Pedersdatter i Tvilum og de havde mindst 7 born (Niels, Karen Kirsten, Peder, Maren, Jens og Soren) der alle var fodt inden kirkebogerne begyndte i 1684.

Jeg er ved at kortlaegge denne slaegt, og soger alle efterkommere efter Soren Aagaard og Maren Pedersdatter, hvad enten de hedder Aagaard eller ej og vil vaere glad for al den hjaelp jeg kan faa.

Hvis du har aner der kan fores tilbage til dette aegtepar vil jeg meget gerne hore fra dig her i traaden. Hvis du kender til nogle websites der har oplysninger om denne slaegtsom jeg saa kan indcorporere i mit project horere jeg ogsaa meget gerne om dette.

Mange tak.

Pam

Annette Damgaard Hansen

#1

Pamela Crowther


Annette Damgaard Hansen

Hi Pam

You are welcome.

I found an English site where you can find Maren Pederdatters's ancestors. They seem to come from the island of Bornholm. Of course it requires some research to find out if it's true, but the information comes here.

Soren Aagaard was born about 1627 in Tvilum, Skanderborg, Denmark. He died before 1684 in Horn, Tvilum, Skanderborg, Denmark. He was buried before 1684 in Horn, Tvilum, Skanderborg, Denmark. He married Maren Pedersdatter about 1655/1658 in Tvilum, Skanderborg, Denmark.

Maren Pedersdatter [Parents] was born in 1631 in Horn, Tvilum, Skanderborg, Denmark. She died in 1701 in Horn, Tvilum, Skanderborg, Denmark. She was buried on 04 Dec 1701 in Tvilum, Tvilum, Skanderborg, Denmark. She married Soren Aagaard about 1655/1658 in Tvilum, Skanderborg, Denmark.

http://www.genes2.com/boulch/b4677.html#124895


bw Annette


Pamela Crowther

Anette, Thank you for the link.

I am not sure about how correct that information is. They are all over the map and have children born even before the mother was born and the siblings were born between 1597 on Bornholm and 1706 in Vejle county.

No sources, so I think I will stay away from that site.

But thanks anyhow.

Pam