Hjælp til opslag i Landsarkivet Åbenrå

Startet af Peter Laursen, 06 Nov 2013 - 14:19

Forrige emne - Næste emne

Peter Laursen

Med dette opslag, håber jeg at der er en, som vil give sig tid til at hjælpe mig.

Det drejer sig om, hvor mange børn et ægtepar har fået. Jeg har selv fundet 4 børn, men har fået at vide, der skulle være flere. Derfor håber jeg, at et opslag i skifteprotokollen eller dødsanmeldelsen kunne hjælpe mig.

Ægteparret er:
Marina Christensen - født Erichsen - den 25. juli 1839 i Rens, Burkal sogn, Tønder Amt - hun er død på Tønder Sygehus den 26. august 1924 og begravet på Tinglev kirkegård.

Andreas Christian Christensen - født den 15. maj 1840 i Rens, Burkal sogn, Tønder Amt - han er død i Gaardeby, Tinglev sogn, Tønder Amt den 12. september 1916 og begravet på Tinglev kirkegård.

De 4 børn jeg har fundet er:
Hans Nicolay Christensen - født 2. april 1866 og død 20. juli 1889 (så han står jo ikke som arving)
Ingvert Christensen - født 18. december 1869 - død 26. april 1950 (han må stå som arving)
Andreas Peter Christensen - født 1. maj 1879 - ved ikke hvornår han er død (han må stå som arving)
Ingeburg Maria Christensen - 24. oktober 1881 - død 10. februar 1885 (hun står ikke som arving)

Så har jeg fået at vide der skulle være endnu et barn, som hedder Carl/Karl og måske flere børn. Jeg kan også se at der er et stort spring mellem 2. barn og 3. barn på 10 år, men kan overhovedet ikke finde nogle, selvom jeg har travet adskillige kirkebøger igennem.

Derfor håber jeg, at et opslag i skifteprotokol eller dødsregistrering kan hjælpe mig på vej.

Hvor ville det være dejligt, hvis der var en, som havde tid til at hjælpe mig.

mange hilsner

Peter Laursen
medlem af DIS

Peter Laursen

Prøver lige at flytte den frem i køen.

Måske bedre held denne gang

Peter

Hanne C. Christensen

Hej Peter.

Har du haft kontakt til den lokalhistoriske forening / lokalarkivet i Tinglev?

Du kan se en mail-adresse til formanden for foreningen her: http://www.museum-sonderjylland.dk/SIDERNE/Museerne/ISL-Lokalhistorie/09c50-Tinglev.html

Medarbejderne på arkivet/foreningen er meget flinke til at hjælpe.  Jeg har selv fået god hjælp til nogle spørgsmål.


Ellers vil jeg gerne lave et par opslag på Landsarkivet i Åbenrå for dig ved lejlighed.

Bare send mig en mail.


Hilsen

Hanne Christensen
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Peter Laursen

Mange tak Hanne !!

Jeg sender dig lige en mail.

hilsen

Peter