Efterlyser skotøjshandler Gertsen, Sorø - omkr. 1940

Startet af Niels Erik Strandholm, 29 Nov 2013 - 14:32

Forrige emne - Næste emne

Niels Erik Strandholm

Jeg forsker i familien Gertsen, Gyrstinge sogn, Sorø amt, som jeg har rimeligt styr på; men hører af og til fra et ældre familiemedlem, at der skal være en skotøjshandler Gertsen i Sorø, som han skulle have besøgt som barn i 1940'erne. Skotøjshandlerens kone skulle hedde Emma. Dem kan jeg ikke finde !
Slægten skulle stamme fra: Christian Gertsen *30/04-1816, d. 18/02-1881, Gyrstinge sogn, Sorø A.
Datter: Magdalene Susanne Gertsen, * 05/05-1840, d. 02/03-1879, Gyrstinge sogn. Hun var gift med August Bernhard Sohrbeck, *13/05-1827 i Ditmarsken, d. 05/05-1902, Ringsted.
Skulle der være nogle, der er stødt på skotøjshandleren og han kone, hører jeg gerne derom. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Niels Erik Strandholm
Medlem af Danske Slægtsforskere og bestyrelsesmedlem i Danske Slægtsforskere Slagelse-Sorø


Niels Erik Strandholm

Tak til Gustav for den oplysning. Måske kan det bringe mig lidt videre.
Med venlig hilsen
Niels Erik Strandholm
Medlem af Danske Slægtsforskere og bestyrelsesmedlem i Danske Slægtsforskere Slagelse-Sorø

Gustav Jørgensen

Hej Niels
Har du tænkt på Sorø lokalarkiv, om de har avisudklip om din skotøjshandler eller annonce.
Mvh. Gustav

http://www.soroebib.dk/Biblioteket/Lokalhistorisk_Arkiv/lokalhistorisk_arkiv.html

Niels Erik Strandholm

Hej Gustav.
Jeg har tænkt på lokalarkivet. Nu har jeg lidt mere at arbejde med. Tak for tippet.
Med venlig hilsen
Niels Erik Strandholm
Medlem af Danske Slægtsforskere og bestyrelsesmedlem i Danske Slægtsforskere Slagelse-Sorø