Sogn kort.

Startet af Ole Thronborg, 25 Nov 2013 - 16:49

Forrige emne - Næste emne

Ole Thronborg

Hej igen.
Sogne korten er nu kommer lidt længre og nu inneholder følgende Amter.

Hjørring
Thisted
Ålborg
Viborg
Randers
Ringkøbing
Skanderborg
Århus.

Download i full størrelse (715 kb) på: http://www.thronborg.com/slakt/Slakt/Hem.html

Klik på "Sogn kort 0.92.11g.pdf"

Filen er i PDF format og du kan Zoome ind i kortet.

Jag vil gerne ha feedback og hvis du finder nogle fejl så bare skriv det here.

Hilsen fra
Ole Thronborg


[vedhæfting slettet af admin]

Jørgen Sørensen

Hej Ole

Flot og godt kort.

Men hvis man skal kunne bruge det, skal det være i et "grafik-format", der kan indsættes i egne dokumenter.

Hilsen - fra en himmerlænding af fødsel... ;-)
Jørgen

Ole Thronborg

Hej Jørgen
Ja det går godt at bruge vad for et grafik-format du vil som kan læse PDF filer. Det kommer bare an på vad du bruger i din computer.

Nesten alle computer kan læse Acrobat PDF filer. Hvis du vil for eksempel ha et kort af Viborg amt.

Åben Kortet i PDF format i noget grafik program som kan læse PDF filer.

Selv gør jag det i Photoshop eller Adobe Acrobat eller i Mac i "Forhandsvisning" der finns i alle Mac.

Zoom ind og markere "Viborg Amt".

Nu beror det lidt på hvad program du bruger men enten så "markerer" du og "kopierer", i Photoshop bruger du "Crop".

Nu er det bara at spare "Viborg Amt" i GIF, JPG, PNG eller vad det program du bruger har.

Apple Mac
Åbnes PDF filen i programmet "Forhandsvisning" automatiskt. Zoom og markere det du vil spare.
Vælg "Beskær" (Svensk).
Gem som: GIF, PNG, JPG, BMP, TIF, TGA, PDF eller Photoshop

Hilsen fra
Ole Thronborg

Jørgen Sørensen

Hej

Alt det du skriver, ved jeg godt...  ;)

Det er bare en utroligt bøvlet metode, når jeg bare gerne vil sætte et kort ind i et Word-dokument...

Hilsen
Jørgen

Ole Thronborg

Jørgen.

Vi arbejder i forskellige sogner, herreder og amter og jag kan ikke lave et kort for hver slægtforsker som ønsker forskellige fil-format og regioner, det forsår du sikkert.

Dette er ikke bøvlet uden ger alle slægtforsker stor frihed og mulighed at hente exakt den eller de sogner og amter de vill.

At åbne en fil, markere det man vil ha, og gemme det. Det er almindeligt computer brug.

Det er fritt at bruge det man vill, jag ger bare et andet alternativ for dem det ønsker.

Hvis du synes det er bøvligt så tror jag det er bedre du bruger de gamle kort som du er vant til.

Hilsen fra
Ole Thronborg

Jørgen Sørensen

Hi Ole


Godt ord igen...

Jeg tror virkeligt, at det er normale, at man indsætter et billede i Word som en fil i et grafik-format.

Det var såmænd bare den mulighed, jeg savner.

Jeg kan sagtens bruge din metode efter mere end 25 år med en computer og adskillige år som systemudvikler...  ;)

Hilsen
Jørgen