Claus Nissen (Hundevad) Årø Øsbysogn Haderslev Amt

Startet af Jytte Holst, 25 Nov 2013 - 14:59

Forrige emne - Næste emne

Jytte Holst

Jeg forsker i Hundevad slægten fra Vonsbæk sogn i Haderslev amt og der er en ting eller to jeg ikke kan finde ud af. :)

Claus Nissen (Hundevad) fra Årø Øsby sogn Haderslev amt blev gift med Sidsel Jensdatter Hundevad og overtager gården Hundevad i 1662 i Vonsbæk sogn Haderslev Amt. de skulle begge være døde omkring 1709 altså  før kirkebogens begyndelse i Vonsbæk.
ifølge Bodil Clausens bøger om slægten Hundevad skulle Claus Nissens far hedde Nis Fallesen. fra Årø
Nu ser jeg så på flere hjemmesider at Nis Fallesens far skulle hedde Falle Jensen og hans far skulle hedde Jens Fallesen. Desværre er der ingen der har skrevet hvilken kilde de har fundet dette i og desværre er der heller ingen af ejerne af disse hjemmesider der har haft lyst til at svare mig på mine mails.
Jeg vil derfor gerne spørge om der er nogen her i forum der kender noget til denne slægt?

Hilsen Jytte

Jane Valkær

Hej
Her en anden Nissen Hundevad født på gården Hundevad i o. 1610:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/a/n/Susanne-bloch-Hansen-Gentofte/WEBSITE-0001/UHP-0277.html
(kildehenvisning)

Og atter noget familie - Claus' svigerfar?:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/a/n/Susanne-bloch-Hansen-Gentofte/WEBSITE-0001/UHP-0354.html
(- her er der ingen kildehenvisning - måske - prøv at trykke på Sources)

Mvh
Jane

Jytte Holst

Tusind tak fordi du har svaret Jane og dit forsøg på at hjælpe mig, jeg har undersøgt hvad der er på nettet og jeg har styr på Hundevad`erne, det er Claus Nissens herkomst jeg søger.
Hilsen Jytte

Henrik P. Jensen

Hej Jytte

Jeg har i mindst 30 år forsket i Hundevad slægten og har samlet meget om de forskellige forgreninger og også om rødderne.

Claus Nissen gav i 1690 sammen med sine brødre (Nis & Hiendre) afkald på arv i Vestergård (Øsby sogn) til deres morbror. Så der er ingen tvivl om, at Claus Nissen var søn af Nis Fallesen på Årø (Øsby sogn).

Mvh.
Henrik P. Jensen

Jytte Holst

Hej Henrik
Tusind tak, 30 år det er sørme længe  :)
Jeg vil da blive glad hvis du vil dele nogle oplysninger med mig.
hvis dit svar er ja så kan du finde min mailadresse ved at trykke på mit navn.
hilsen Jytte