Gamle fotografier/fotografer ?

Startet af Anne Karatas, 07 Jan 2011 - 13:32

Forrige emne - Næste emne

Anne Karatas

Hej

Jeg er i jagten på slægten kommet til at tænke på om ikke der var et sted hvor de gamle fotohandlere/fotografer/atalier
i KBH gjorde af deres "negativer" da forretningerne lukkede ?

Jeg frygter at de er smidt ud  :-[
- Jeg håber at de kunne være endt på et arkiv ?
-Findes der evt en hjemmeside ?

Min tanke er at måske kunne finde nogle ad den vej....
ville frygtelig gerne vide hvordan de så ud...

Mvh Anne

Peter Kristiansen

Nogle gange bliver negativerne overtaget af andre atelierer, nogle gange bliver de smidt ud.....

Det Kongelige Bibliotek har en stor portrætsamling, som er tilgængelig på deres hjemmeside www.kb.dk Under "materialer" vælger du "billeder", og så er der links dels til samlingen af "kendte" danskere, dels til den mere anonyme del :)

Hvis de aner er endt i avisen kunne der også være et billede der - og de store dagblade har vist stadig kolossale samlinger af billeder (Polfoto o.l.).

Hvis der i København, så prøv at spørge Københavns Museum, tidligere Københavns Bymuseum.

M.v.h. Peter Kristiansen

Anne Karatas

Tusind tak.
Det giver da lidt håb.

Mvh Anne

Jytte Nielsen

Hej Anne.

Kender du hjemmesiden danskebilleder.dk

Her er der lagt en masse billeder ind.

Hilsen Jytte

Susanne Andersen

Kan du også www.ukendtebilleder.dk
Der har en rette mennesker sendt deres billede for at nogen kender personerne på billedet.
mvh. Susanne, Randers

Anne Karatas

Tusind tak for hjælpen....

Mvh Anne

Thestrup-Bjørn

Spørg på Københavns Stadsarkiv og/eller på Københavns Bymuseum - eller måske på Landsarkivet og/eller Rigsarkivet.

I provinsen ved jeg, at flere lokalhistoriske arkiver ligger inde med de gamle glasplader fra ældre fotoatelierer - så mon ikke nogle københavnske arkiver også opbevarer nogle.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Anne Karatas

Tak, det vil jeg gøre når jeg er derinde...
8)
Mvh Anne