Anna Marie Ingeborg Oksen

Startet af Tom Kurt Larsen, 30 Aug 2013 - 17:57

Forrige emne - Næste emne

Tom Kurt Larsen

Jeg søger mere viden om hende hun døde 27. marts 1942 bisat Bispebjerg Kirkegård er min mormor blev gift Nielsen med Hans Johan Axel Nielsen.
Preben Lund du har søgt mere viden om hende? vil du melde dig på banen?
Svend Jacobsen du omtaler et svar til Preben Lund at du ved meget om hendes slægt herredesfoged Troels Winther på Astrupgård i Brøns Sogn, vil du bidrage mig med mere info om det? har du skrevet en bog om det?
Venter spændt Mvh. Tom Larsen
tkl@fiberflex.dk

Heidi Ilsoee

Her kan du se, at din mormor er født 26.12.1899 på Frederiksberg. Fødslen kan ses på AO Frederiksberg sogn 1897-1900 opslag 375.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2450379&searchname=&Itemid=&lang=en

Datter af Slagtersvend Christian Jensen Oksen og Kirstine Piroline Henriksen 22 år. Frederiksvej 11B.

Forældrene er gift 08.05.1898 i Frederiksberg kirke AO 1897-1900 opslag 70 øverst.

Ungkarl, slagtersvend Christian Jensen Oksen søn af arbejdsmand Hans Christian Oksen og hustru Caroline født Hansen boende på Mathildevej 7, født i Thorslunde sogn d. 11. januar 1878, 20 år og bor i Nørrevoldgade 23.

Pigen Kristine Piodine Henriksen, datter af forpagter Christen Henriksen og hustru Ane Marie Jensen, født i Hillerød Slotssogn d. 16. september 1877, 20 år - og er hos sine forældre Teglgaardsstræde 15,1.

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=54068&searchname=polit_adv

Christine Piodine Henriksens dåb kan ses i Frederiksborg Hillerød/Frederiksborg 1875-1891 opslag 85.

Her er en gammel tråd om den samme familie.

Heidi



Christian Konstmann Autzen

Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk har skrevet bogen "10 generationer med rod i marsken", og den indeholder således de første 10 generationer af Troels Winthers efterslægt.

Den kan lånes på biblioteket.

Nu er det åbenbart en Oksen, som er din ane - og denne Oksen/Ocksen kan således være fra Skærbæk sogn eller deromkring, og være en efterkommer af Troels Winther.

De nævnte 10 generationer går så frem til ca. 1750/1800, så du må i givet fald tilbage hertil, før du kan få udbytte af bogen; men det burde så heller ikke være noget problem.

Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk arbejder på tiden på en videreførsel fra 10 generation til 14. generation, men hvornår dette kæmpearbejde er til endebragt er ikke kendt endnu.

Hvis du har dine aner noget tilbage i tiden, kan du måske finde en linie ved at google dem - andre slægtsforskere kan jo have også dine aner, herunder have dem liggende på nettet.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Hej Tom

Du skriver i dit indlæg øverst:

Venter spændt Mvh. Tom Larsen


- og det er jo helt fint; men vi andre som har set på dit indlæg, herunder gjort os nogle tanker og måske også lidt umage, vi venter så også spændt på dit svar til os.

Hvad siger du - har du set Heidi's gode oplysninger:

Datter af Slagtersvend Christian Jensen Oksen og Kirstine Piroline Henriksen 22 år. Frederiksvej 11B.

Forældrene er gift 08.05.1898 i Frederiksberg kirke AO 1897-1900 opslag 70 øverst.


PS: Det er helt fint at fremkomme med efterlysninger, men det er vel så en god ide også at svare de personer, som har gjort deres del for at hjælpe dig videre i din slægtsforskning  ;)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Tom Kurt Larsen

Til Heidi Ilsoee (1503 )
Jeg vil gerne sige dig tak for dine oplysninger til mig 3. oktober jeg er glad for dine oplysninger, men undre mig over hvor du har det fra? men Tak.

Svar:
Christian Konstmann Autzen ( 733 ) undskyld vente tiden men jeg kan oplyse dig at jeg er kommet i kontakt med Svend Jacobsen og på hans anbefaling har jeg også lånt bøgerne " 10 generationer med rod i marsken " og det har været interessant læsning. De oplysninger du har givet mig siger jeg også mange tak for. Jeg kan oplyse dig Christian at jeg har aftalt med Svend Jacobsen at han får alle de oplysninger jeg har på de børn som Anna Marie Ingeborg Oksen fik ( ialt 4 ) hvor jeg har alle oplysningerne med navn og årstal samt siden ægtefæller og deres børn samt mere.
Har du brug for dem er jeg til rådighed for det? men så kontakt mig venligt på tkl@fiberflex.dk
Så det Svend får bliver 14 og 15. slægtsled.
Mvh. Tom Larsen

Heidi Ilsoee

Politiets registerblade er et rigtig godt opslagsværk og så har jeg eftertjekket i kirkebøgerne.
Hvis du på google sætter " " omkring den person du søger, så kommer der kun svar hvor den eksakte ordstilling indgår, f.eks.

"Anna Marie Ingeborg Oksen"

God jagt.

Heidi