Død i Vinding v. Vejle efter 1737

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 19 Nov 2013 - 15:38

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

NU, må jeg have lidt hjælp!

Niels Jensen, gift med Leene Nielsdatter *1675 i Gårslev - hun døde 27.jan.1737 i Vinding og beg. 2.2.1737 i Vinding
(står sidst i en længere forklaring) i :
Vejle-Holmans-Vinding 1651-1742 opsl. 125 vs øverst + 124 hs nederst, her står, at Niels Jensen var fra Brejning.

Nu vil jeg gerne finde, hvornår han blev født, og hvornår død.
Kan ikke finde ham i Vinding efter 1737
Har prøvet at finde Brejning kirkebog (som måske er af nyere dato)

Har forsøgt med FS, men det er ikke lykkedes med at klikke konkret på Vinding, den melder "ingen Resultater"
og da jeg er usikker på søge fremgangsmåden, må jeg ty til jer, i aneefterlysning

mvh
Karl-Peter

Jane Valkær

#1
Hej
På AO starter Brejning kirkebog først i 1745 - Ringkøbing amt

Fra nettet:
Brejning Kirke (Ringkøbing-Skjern Kommune)
Brejning Kirke er beliggende lidt syd for Spjald i Vestjylland. Kirken er bygget i 1100-tallet og er siden udvidet flere gange

Kigget hos Brejl - fundet dette skifte her http://www.brejl.dk/ring.html - som selvfølgelig ikke giver nogen sikre oplysninger, men er et bud på en far til Niels Jensen:

16 Jens Jepsen Strandgaard i Ringkøbing. 21.4.1665, fol.119, 197.
E: Else Nielsdatter. LV: Hans Jensen, rådmand. B: Niels. FM: morbror Jens Nielsen i Brejning, Anders Pedersen, skrædder.


Desværre fandt jeg ikke denne Jens Nielsens eget skifte.

Men, men - der ligger en Bregning tæt ved Vinding i Gaverslund sogn. Og jeg synes, at der står Bregning
Desværre starter dette sogns kirkebog først i 1743.

KB Vejle, Vinding sogn 1742-1807 opslag 136 - 1751 en Niels Jensen vies, men det kan jo sagtens være en helt fremmed person. Niels var trods noget oppe i årene (over 70 år) og ikke indskrevet enkemand.

Mvh
Jane

Pia Christensen

Hej

Brejning i Vejle amt hører under Gauerslund kirke, Holmans herred.

Håber dette kan hjælpe dig

Pia
Pia Christensen
Fredericia :-)

www.piachristensen.dk

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Det er, som med så meget andet, at først skal der nogle omveje til, inden målet nåes, også her, tror jeg, men tak for jeres resersch, og vil så prøve i Graverslund/Gårslev

Niels Jensen og Leene Nielsdatter, får en søn: Jens Nielsen 1737, i Vinding - de er derfor gift tidligere, og sikkert i Graverslund kirke, men kan så ikke findes i disse firkebøger, da de beg. senere.

mvh
Karl-Peter