Hvor ble det av Nikolai Kristian Pedersen?

Startet af Bente Tyse, 29 Jan 2013 - 00:46

Forrige emne - Næste emne

Bente Tyse

Er det noen her inne som kan hjelpe meg å finne min oldefar Nikolai Kristian Pedersen? Det er et stort "hull" mellom 1911 og da han ble gift i Bergen, Norge, i 1918. Det siste jeg har fra Danmark er folketellingen 1911 for Hjørring amt, Saltum kjær. Byens/stedets navn: Reudbek, Albækgaard 40.
Jeg lurer på om noen vet noe om han etter 1911?
Her er nikolais data: f.7.oktober 1895, Saltum
                             døpt: 16.april 1905, Budolfi kirke
                              konfirmert: 3.oktober 1909, V.Hassing

Det neste jeg lurer på er om det finnes noen spor etter Nikolai etter 1925 i Danmark. Dette er siste gang jeg finner han i Norge. Det er nevnt fra familie at han kanskje dro til sjøs. Kanskje Danmark? Han var fyrbøter av yrke.

Håper noen kan hjelpe meg da jeg ikke vet helt hvor jeg skal lete videre.

Håper på svar

Vennlig hilsen
Bente Tyse, Norge
bentety@hotmail.com

Bente Tyse

Citat fra: Bente Tyse [20335] Dato 29 Jan 2013 - 00:46
Er det noen her inne som kan hjelpe meg å finne min oldefar Nikolai Kristian Pedersen? Det er et stort "hull" mellom 1911 og da han ble gift i Bergen, Norge, i 1918. Det siste jeg har fra Danmark er folketellingen 1911 for Hjørring amt, Saltum kjær. Byens/stedets navn: Reudbek, Albækgaard 40.
Jeg lurer på om noen vet noe om han etter 1911?
Her er nikolais data: f.7.oktober 1895, Saltum
                             døpt: 16.april 1905, Budolfi kirke
                              konfirmert: 3.oktober 1909, V.Hassing

Det neste jeg lurer på er om det finnes noen spor etter Nikolai etter 1925 i Danmark. Dette er siste gang jeg finner han i Norge. Det er nevnt fra familie at han kanskje dro til sjøs. Kanskje Danmark? Han var fyrbøter av yrke.

Håper noen kan hjelpe meg da jeg ikke vet helt hvor jeg skal lete videre.

Håper på svar

Oppdatering:

Har funnet Nikolai i Usa på følgende båter:

*S/S Thomas Krag, ankomst New York fra Constantinopel 27.september (Han mønstret på 18.juni     1921 i Bergen, Norge)
*S/S Thomas Krag, ankomst New York fra Manati (Cuba) 13.april 1922
*"Certo", ankomst New York fra Savannah 12.september 1926 (Han mønstret på "Certo" i Savannha 24.august 1926)
Er det noen her inne som kan gi meg tips om hvor jeg skal lete videre etter Nikolai?




Vennlig hilsen
Bente Tyse, Norge
bentety@hotmail.com

Vivi Winther

Hej, der må kunne findes lidt mere fra 1930, hvor de bliver skilt

Nikolai Kristian Pedersen
Født den 7. okt 1895 , Budolfi (Ålborg), Danmark
Døbt den 16. apr 1905 , Budolfi kirke,Danmark
Konfirmeret den 3. okt 1909 , Vester Hassing, Kær, Aalborg
Gift den 24. okt 1918 med Gusta Olava Johannesdatter Mjaanes, I Sandviken kirke i Bergen
Skilt den 21. feb 1930 med Gusta Olava Johannesdatter Mjaanes, skildt ved kongelig
Død

oplysninger fra denne side http://xn--dinslgt-qxa.dk/www.php?bla_id=1724834&bredde=1024

betaler han ikke til sine børn??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Bente Tyse

Citat fra: Vivi Winther [11223] Dato 06 Nov 2013 - 22:09
Hej, der må kunne findes lidt mere fra 1930, hvor de bliver skilt

Nikolai Kristian Pedersen
Født den 7. okt 1895 , Budolfi (Ålborg), Danmark
Døbt den 16. apr 1905 , Budolfi kirke,Danmark
Konfirmeret den 3. okt 1909 , Vester Hassing, Kær, Aalborg
Gift den 24. okt 1918 med Gusta Olava Johannesdatter Mjaanes, I Sandviken kirke i Bergen
Skilt den 21. feb 1930 med Gusta Olava Johannesdatter Mjaanes, skildt ved kongelig
Død

oplysninger fra denne side http://xn--dinslgt-qxa.dk/www.php?bla_id=1724834&bredde=1024

betaler han ikke til sine børn??

Mvh

Vivi

Hei Vivi

Nikolai ble skildt i Bergen, Norge. Han betaler ikke noe til sine barn. Han dro bare til sjøs og ingen hørte noen livstegn fra han etter det. Faktisk er det ingen som har visst hva som er skjedd ham eller hvor han ble av før jeg fikk kontakt med en dame fra Danmark som viste seg å være min fars tremenning. Men når nikolai kom til Norge eller hvor det ble av ham i Usa etter 1926 er det ingen som vet. Heller ikke hvor det blir av hans mor Petra etter at hun flyttet til Åby i Ålborg fra Århus i 1907.
Nikolai og Petra er mine "mystiske" slektsledd. Det virker som om de bare er forsvunnet sporløst, men de må vel finnes en plass?
Så om du vet om noen som vil ha et mysterium må du gjerne dele dette, for jeg vil gjerne vite hvor det ble av dem
Vennlig hilsen
Bente Tyse, Norge
bentety@hotmail.com