Mette Lene Jepsen død.

Startet af Susanne Christiansen, 06 Nov 2013 - 13:32

Forrige emne - Næste emne

Susanne Christiansen

Hej. Efter at have ledt meget er det stadig ikke lykkedes mig at finde en dødsdato for Mette Lene Jespersen født i Bredsten, Vejle, boede i Gjellerup, Lund ved  FT. 1906 alene med sin sidstfødte datter Ane der er født 23-07-1891. Jeg søger ligeledes en dødsdato for hendes mand Ole Gundersen født i Sverige i 1847. Håber at nogle kan hjælpe.

Hilsen Susanne Christiansen

Mette R Francke

#1
Hei

Kjenner du til den siden ?
http://www.agerbaeks.dk/slaegt/html/fam067xx/fam06764.htm

Ved Karen sin konfirmasjin i Ringkøbing Gjellerup 1873-1891 , oppslag 237 står der ingenting om faren er død eller ikke.

Heller ikke ved Ane sin konfirmasjon i 1905 i samme kirke (oppslag 170) , står der noen om Ole er død eller ikke.

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Kan dette være henne i ft 1916
   
Samtlige personer i husstanden
ringkoebing, Hammerum, Gjellerup, Lund, Lundmark 11.m.f, 32, FT-1916, D6580

Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Lene Gundersen    18471203    E    Husmoder    Fattighjælp    
Anne Gundersen    18910727    U    Barn    Strikkeske

Mette
Mette R Francke

Inger Toudal

#3

Mette Lene Gundersen, f. Jespersen dør 21. maj 1927 i Jersild, Aulum sogn.

http://hammerum-herred.dk/kirkeboeger/vis_data.php?event=d%F8de&ark=%&m_k=%&f_navn=met&e_navn=jespersen&navn=&sogn=Alle&sort_1=&sort_2=1&subm=1

Aulum, Hammerum, Ringkøbing 1927-1936, opslag 261, nr. 5.

Ringkøbing, Hammerum, Gjellerup, Gjellerup Sogn Lundby, et Huus, 13, FT-1880, C5481
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Ola Gunderson    33    Gift    Huusfader Dagleier       Sverrig
Mettelene Jespersdatter    30    Gift    Huusmoder       Bræsten Sogn Veile Amt [Bredsten]
Karen Maria Gunderson    4    Ugift    Barn       Ikast Sogn Ringk. Amt
Gunder Gundersen    2    Ugift    Barn       Gjellerup Sogn

Ringkøbing, Hammerum, Gjellerup, Lund By, Lundbyes Matr, 29, FT-1890, D6266
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Ole Gundersen    42    G    Husfader       Sverrig
Mettelene Rasmusen    40    G    Husmoder       Bredsten
Gunder Gundersen    12    U    Barn       Gjellerup
Anton Gundersen    9    U    Barn       Gjellerup
Jakob Krestian Gundersen    6    U    Barn       Gjellerup
Johannes Gundersen    1    U    Barn       Gjellerup

Ringkoebing, Hammerum, Gjellerup, Lundby, 11.a.m.fl, 46, FT-1901, D6267
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Mette Lene Jespersen    18501203    F    Husmoder    Landbruget Fattighjælp    Bredsten Vejle Amt
Ane Gunnarson    18910727    U    Barn       Gellerup
Lenhardt Sørensen    18971204    U    Barn       Gellerup

Ringkøbing, Hammerum, Gjellerup, Lund, Lund, 450, FT-1925, D6581
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Mette Lene Gunnesen    3/11 1849    E    -       Bræsted Vejle

Mette Lene ses boende i Lund, Gjellerup sogn i samtlige folketællinger 1880 - 1925 (findes på ddd.dda.dk).

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Susanne Christiansen

Hej. Tusinde tak for hjælpen fra Jer begge. Det var en meget fin hjælp til at komme videre.

Hilsen Susanne

P. S. Jeg har lagt de oplysninger jeg har om mine aner over på agerbaeks hjemmeside så de kan komme andre til gode.

Svend Aage Dalgaard Madsen

Hej Susanne! Jeg håber du læser dette. Mette Lene er min oldemor. Har du fundet nyt om hendes mand? Han boede ikke hjemme men på Herregården Herningsholm ved flere folketællinger. Men hans død kan jeg ikke finde. M.v.h. Inge Lise. ingelise.eigil@live.dk