hvordan søger man efter en familie,når der ikke mere er til-og afgangslister?

Startet af Inger Lise Jensen Daugbjerg, 04 Nov 2013 - 16:04

Forrige emne - Næste emne

Inger Lise Jensen Daugbjerg

 :DHej allesammen.
I FT. 1880 i Essenbæk sogn har jeg flg. familie.Hansine Malene Jensen, husmoder
                                                                        Jens C hr. Jensen           faderen
                                                                        Jensine Kierstine Jensen f.5.marts 1873 i Assentoft
                                                                         Mads Chr. Jensen f. 23.maj 1875 i Assentoft.
Jeg vil gerne vide mere om familien(konfirmation o.s.v.) men ved ikke hvordan jeg kommer videre.
Kan nogen hjælpe
med venlig hilsen
Inger L.Daugbjerg Jensen. :D
Inger Lise Daugbjerg Jensen, Haslev
inka@c.dk

Mette R Francke

Hei

Randers, Sønderhald, Essenbæk, Assentoft Essenbæk Sogn, et hus, 67 (3), FT-1880, c7579
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Jens Christian Jensen    32    Gift    husfader daglejer i agerbruget       Viborg By Viborg Amt
Hanssine Malene Jensen    30    Gift    hans kone       Dagberg [Daugbjerg??] Sogn Viborg Amt
Jenssine Kjerstine Jensen    6    Ugift    deres børn       Essenbæk Sogn Randers Amt
Mads Chr Jensen    4    Ugift    deres børn       Essenbæk Sogn Randers Amt

Jens Christian bruker også etternavnet Riis
Name:    Jens Kristian Riis
Spouse's Name:    Hansine Malene Jensen   
Event Date:    04 Jul 1875
Event Place:    Essenbaek,Randers,Denmark


Jens er ikke far til Jensine
Name:    Jensine Kirstine Jensen
Gender:    Female
Christening Date:    23 Mar 1873
Christening Place:    ESSENBAEK,RANDERS,DENMARK
Birth Date:    05 Mar 1873    
Father's Name:    Soren Olsen

Hva vet du om Hansine M og Jens Ch sine søsken og foreldre ?

Kanskje de har vært faddere til sine nieser/nevøer ?
Vet du om der er ett skifte etter foreldrene , det kan kanskje inneholde opplysninger om hvor de er .

Mette
Mette R Francke

Jane Valkær

#2
Hej
Jensines dåb: KB Randers, Essenbæk sogn 1869-1884 opslag 63
ikke fundet hendes konfirmation 1884-1891 i Essenbæk.

Mvh
Jane

Inger Lise Jensen Daugbjerg

Hej Mette. Tak for dit svar. Jeg har imidlertid  alle dine oplysninger, men ville blot vide hvordan jeg kom videre. Men kan du bruge følgende: Hansine og Jens chr. Jensen blev gift i Essenbæk sogn(Assentoft)den 4. Juli 1875. De oplysninger jeg har, har jeg fundet der. det er opsl.141 år 1875 nr. 1 i Essenbæk sogn. Her står v. copuleringen Jens chr. fødsel og konfirmation, men ikke hvor.
Hansine Malene Jensen er f. i Daugbjerg 1849. hendes far hedder Jens Hansen, har er også født i Daugbjerg , men i 1814.
Hansine har flere søskende nemlig Laurs Jensenf. 15 juli 1843, Karen Marie Jensen,f. 3. maj 1846 Ane Marie Jensen  f.2. februar 1854og Mads chr. Jensen  f. 7. januar 1857. alle børn er født i Daugbjerg sogn, men Mads døde i Smollerup sogn 29.marts 1857
Dette er alt jeg ved, jeg håber du kan bruge det.
Men når der ikke er til-og afgangslister, hvordan kommer man så videre?
De venligste hilsener
Inger Lise Daugbjerg Jensen.:D
Inger Lise Daugbjerg Jensen, Haslev
inka@c.dk

Inger Lise Jensen Daugbjerg

 :DHej Jane
Tak for dit forsøg på at hjælpe mig, men din oplysning har jeg allerede, jeg forsøger nu at finde konfirmationen, men det er ikke lykkedes.
Endnu engang tak.
Venlig hilsen
Inger Lise Daugbjerg Jensen.
Inger Lise Daugbjerg Jensen, Haslev
inka@c.dk

Jane Valkær

Hej
Familien er rejst fra Essenbæk iflg. FT 1890.

Inger-Lise - kan du være mere præcis med hvad det er du søger.
Det er lettere at hjælpe dig, hvis du skriver nøjagtig hvad vi skal leder efter.
Bl.a. har du nu skrevet at du søger Jensines konfirmation.
Desværre er det ikke alle FT'er fra 1890, som er skrevet ind på dda., derfor er der jo ikke samme
adgang til database oplysninger.

Den person, som du søger aner til, har du da set på de faddere, som er med til vedkommendes børns dåb. Hvor de kommer fra, især hvis de er fra andre sogne.
Det drejer jo om at finde nålen i høstakken, der giver et hint om, hvor man skal lede.

Mvh
Jane

Inger Lise Jensen Daugbjerg

Hej Jane.
Det er rigtigt, at jeg søger Jensine Kristines konfirmation, for derigennem at finde ud af hvor familien er rejst hen. Desværre er disse faddere  ved hendes dåb meget forskellige fra hendes fætre og kusiners faddere, disse her er helt nye for mig, så der er opstået et "hul" Hendes halvbroders konfirmation findes heller ikke i Essenbæk sogn :Halvbroderen hedder Mads Chr. Jensen. her genkender jeg 2 af fadderne, jeg prøver den vej. Tak for din hjælp.
M.v.h.
Inger Lise.,D
Inger Lise Daugbjerg Jensen, Haslev
inka@c.dk