Info om Johan Marius Pedersen, Andst Sogn, Anst Herred, Ribe Amt. Ca. 1898

Startet af Jan Henrik Tiede, 03 Nov 2013 - 17:51

Forrige emne - Næste emne

Jan Henrik Tiede

Johan Marius Pedersen, Andst Sogn, Anst Herred, Ribe Amt. Jeg har i en politiprotokol under paternitetssager fundet ud af, at min morfar hedder Johan Marius Pedersen, og at han skulle stamme fra Rovedgård, Andst. Jeg har fundet en Johan Marius Petersen Buch, der er født 9. april 1899 i Andst, men er ikke sikker på at han er den rigtige, selvom meget kunne tyde på det. I politiprotokollen er min morfars efternavn stavet Petersen, men han underskriver sig selv Pedersen, og bruger ikke efternavnet Buch.  Johan Marius Pedersen skulle have arbejdet på Viufgård, Viuf sogn, Brusk Herred, Vejle Amt, i august/september 1920, hvor han mødte min mormor.
Jeg søger bekræftelse på, at ovennævnte personer enten er den samme, eller om der findes en Johan Marius Pedersen, selvom denne ikke fremgår af de kirkebøger, jeg har været gennem. Andre informationer er også velkomne.

På forhånd tak

Jan Henrik Tiede

Mette R Francke

#1
Hei

Ved din mor sin dåp er der noen Pedersen/Petersen som er faddere ?

Hva med konfirmasjonen , er faren nevnt der ?

Jeg vet ikke om borgerservice kan hjelpe deg , i 1968 ble det innført CPR nr i Dk.
Men vet ikke om du der (eller når du har funnet ut hvor og når din morfar dør) , kan hjelpe deg med å bekrefe om J.M.P er den rette.

Kjenner du til denne siden ?
http://www.myheritage.dk/person-1000375_63633711_63633711/johan-marius-petersen-buch?show=events

Ribe, Anst, Jordrup, Jordrup By, 10??, 1, FT-1901, D6613

Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Petersen Buch    18570510    G    Husfader    Landmand    Andst Sogn
Ane Johanne Katrine Buch    18561217    G    Husmoder       Andst Sogn
Mariette Petersen Buch    18900427    U    Barn       Sjælballe Skander??
Anna Krestense Petersen Buch    18920927    U    Barn       Anst Sogn
Metea Thormasine Petersen Buch    18960222    U    Barn       Anst Sogn
Johan Marius Petersen Buch    18990409    U    Barn       Anst Sogn
Peter Christian Dahl    18551208    G    Husfader    Daglejer    Sdr. Bjært S.
Else Kirstine Dahl    18520127    G    Husmoder       Lejrskov S. Ribe Amt
Anton Marius Dahl    18880326    U    Barn       Jordrup S.
Jenny Marie Dahl    18920307    U    Barn       Jordrup S.

Mette
Mette R Francke

Jan Henrik Tiede

Tak for folketællingen fra 1901, den havde jeg ikke selv fundet endnu. Bekræfter lidt at jeg er på sporet af den rette person, da der i politiprotokollen står, at JMP er 4de ældste barn i forældrenes ægteskab.

Der er intet i hverken dåbsindtegning eller konfirmationsindtegning der giver information om faderen.

Mvh

Henrik