Hjælp til at finde vielse

Startet af Lizette Lysholt Salge, 28 Okt 2013 - 13:59

Forrige emne - Næste emne

Lizette Lysholt Salge

Hej

Jeg søger hjælp til at finde en vielse mellem Knud Herman Jacobsen og Ellen Nørholm Nielsen.
Ved deres datters fødsel (vedhæftet/KB 1933-1940, Odense, Vor Frue. Opslag 200 nr. 13) står der, at de er viet d. 31-03-1926 i Nykøbing? Jeg kan dog ikke finde nogen vielse i hverken Nykøbing, Nykøbing Falster eller Nykøbing Sjælland.

Hvordan ville i gå frem herfra?

Knud er født d. 6 feb 1902 (ved ikke hvor)
Ellen er født 14 jul. 1908 i Brorsons Sogn.

Venlig hilsen
Lizette :)

[vedhæfting slettet af admin]

Gitte Johansen

De er borgerlig viede på Rådhuset i Nykøbing F.



Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lizette Lysholt Salge

Okay tak, jeg var ikke helt sikker på hvad der stod efter Nykøbing.
Mon kommunen i Nykøbing kan hjælpe mig med at finde frem til deres vielse så?



Gitte Johansen

Du får jo ikke ret meget at vide ved en borgerlig vielse.


Ingen forældre, måske heller ikke, hvor de er fødte!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Husk også dette.

Jeg ved godt, du efterlyser en vielse, men du har skannet et billede ind, der er på kant med, hvad der står her:



Bemærk at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke bør videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for et sådan opslag, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lizette Lysholt Salge

#7
Okay det var jeg slet ikke klar over. Min farmor døde for et par år siden, så det burde ikke stride imod reglerne men tak for info.

Gitte Johansen

#8
Det er så fint nok, men det er en god ide at skrive det, når du efterlyser, at vedkommende ikke er i live.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Rita Olesen

Citat fra: Lizette Lysholt Salge [1338] Dato 28 Okt 2013 - 13:59
Hej

Jeg søger hjælp til at finde en vielse mellem Knud Herman Jacobsen og Ellen Nørholm Nielsen.
Ved deres datters fødsel (vedhæftet/KB 1933-1940, Odense, Vor Frue. Opslag 200 nr. 13) står der, at de er viet d. 31-03-1926 i Nykøbing? Jeg kan dog ikke finde nogen vielse i hverken Nykøbing, Nykøbing Falster eller Nykøbing Sjælland.

Hvordan ville i gå frem herfra?

Knud er født d. 6 feb 1902 (ved ikke hvor)
Ellen er født 14 jul. 1908 i Brorsons Sogn.

Venlig hilsen
Lizette :)

Jeg ledte i FT 1930, Odense Amt, Odense, Skt. Jørgensgade ulige nr., opslag 233,
hvor jeg fandt, hvad jeg regnede med kunne være mandens forældre.

Derefter ledte jeg i kirkebogen Odense Amt, Odense Vor Frue, 1899 - 1906, opslag 84,
hvor Knud Herman Jacobsens fødsel står.

Mvh. Rita

Lizette Lysholt Salge

#10
Jamen hvor er det klasse Rita. Tusind tak for hjælpen  ;D. Så kan jeg sagtens kommer videre herfra.
Måske et dumt spørgsmål men hvor har du fundet folketællingen henne? jeg kan ikke finde den på statsarkivets hjemmeside og dda virker ikke. ?  :)

Det skal jeg huske Gitte.


Rita Olesen

#12
Citat fra: Lizette Lysholt Salge [1338] Dato 28 Okt 2013 - 18:10
Jamen hvor er det klasse Rita. Tusind tak for hjælpen  ;D. Så kan jeg sagtens kommer videre herfra.
Måske et dumt spørgsmål men hvor har du fundet folketællingen henne? jeg kan ikke finde den på statsarkivets hjemmeside og dda virker ikke. ?  :)

Det skal jeg huske Gitte.

Jeg fandt folketællingen på
www.sa.dk/content/dk/ao-forside 
vælg Arkivalietype her - vælg Folketællinger
FT 1930
Odense Amt
Odense
Skt. Jørgensgade ulige nr.
opslag 233.

Det var bare heldigt, at faderens forældre boede på adressen ved FT 1930, men så heldig kan man jo også være.
Og heldigt at faderen selv var i samme sogns kirkebog som datteren. Så nemt går det langt fra altid.

Mvh. Rita


Rita Olesen

Citat fra: Lizette Lysholt Salge [1338] Dato 28 Okt 2013 - 18:42
Har fundet den  :)

Hej Gitte

Du var lige en lille smule hurtigere end mit forrige svar.  :)
Godt du fandt folketællingen, så du kan se mere om faderens forældre.

Mvh. Rita

Lizette Lysholt Salge

Lige præcis. Super dejligt :)