Videlse : København

Startet af Erna Bonnemann, 27 Okt 2013 - 10:47

Forrige emne - Næste emne

Erna Bonnemann


Hej er det nogle som kan hjælpe mig med at finde hvornår at Simonsen Viggo Edvard er Blevet gift med Andrea Christine Marie f. Rasmussen jeg har fundet dem 3 steder i en Registerblad 4/11 03  og den 27/ 1910 og 10/1 1914 og ved den ene står det at de er blevet gift 1 / 11 1910 men jeg har været kirke bøgerne igennem og kan ikke finde dem,  jeg fandt dem  i en Folketælling 1911 Tømrergade opslag 26 no 7 men kan ikke finde dem flere steder, håber at det er nogle som vil være så sød at hjælp mig.

På forhånd mange tak
Erna

Anne Mortensen

Vis linket til Pol.reg. så vi kan se oplysningerne.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Stina Kirkegaard Hansen

Måske kunne der stå noget om vielsen i kirkebogen ved hans død?
Jeg har tjekket Politikens e-arkiv, han dør d. 24/1 1938 og begraves d. 28/1 1938 fra Nordre Kapel i Aarhus jf. en dødsannonce indrykket af hans kone.

Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Det gør der ikke.

Århus Domsogn, 1929-1938, opslag 387.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Asger Berg

Hej Erna,

Allerede på registerbladet i 1903 er hustruen nævnt - så vielsen ligger vel før 1910. Og måske ikke i København ...

Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Thestrup-Bjørn


Hej Erna!

Hvis parret har fået børn, må der ved disses dåb være anført vielsesdata på forældrene.


Konen står anført som født i Randers - har du tjekket, om vielsen er sket der?

Har du tjekket, om de er blevet borgerligt viet i f.eks. København?
- og måske i 1910.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Inger Toudal

#7

Andrea Simonsen (f. Rasmussen):
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1871285&searchname=polit_adv

- tilflyttet fra Vordingborg 5/8-1910. Ifølge registerbladet er hun allerede gift på det tidspunkt.

1/11-1910 har politiet noteret, at de er gift - det er ikke vielsesdatoen.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Erna Bonnemann

Hej  Stina og Inger ; Gitte , Asger og Bjørn ; 1000 tak for jeres hjælp. det er så dejlig for nu kan jeg gå lidt vider,  men jeg ved ikke om de har fået børn har ikke fundet ud af det i folketælling hvor jeg fandt dem i tømrergade var det kun dem

Hilsen Erna