FTM - nyeste danske udgave?

Startet af Hannah Aabech, 26 Okt 2013 - 11:01

Forrige emne - Næste emne

Hannah Aabech


Jeg har gennem flere år brugt den gamle engelske version (2005?), men vil nu gerne have den nyeste danske version.
Den gamle version ligger kun på min stationære pc, men jeg ønsker nu den nye version på min bærbare.

Kan jeg købe den nye danske version og installere den på min bærbare?

Kan jeg erstatte den gamle engelske version på den stationære med den nye danske?

Og kan jeg kopiere den gamle engelske version direkte over i den nye danske? (Jeg kopierer via ekstern harddisk.)

Jeg har Windows 7 på den bærbare, og bruger kun Open Office.

Hvis ovenstående kan lade sig gøre, er der så noget jeg skal være opmærksom på?

Jeg håber meget på hjælp, da min slægtsforskning har ligget stille alt for længe.

Venlig hilsen Hannah Aabech

Hanne Bjørn

Dine data fra FTM bliver gemt i din dokumentmappe med mindre, du har sagt den skal gemme et andet sted. Den fil kan du kopiere til en harddisk eller USB-stik og så sætte over på den bærbare i dokumentmappen.
Den nyeste danske udgave af FTM er 2006.
hilsen
Hanne Bjørn

Hannah Aabech


Hej Hanne Bjørn.

Tak for svar.

Mit spørgsmål gik bl. a. på, om jeg kan overføre den gamle "engelske version" til den nye "danske version"?

Altså: hvis jeg installerer den nye danske på min bærbare pc, kan data fra den gamle engelske fra den stationære pc så blive lagt ind i den nye danske?

Venlig hilsen Hannah Aabech

Hanne Bjørn

Data vil automatisk blive vist på dansk i den danske udgave. Det er i  hvert fald min erfaring.
På en bærbar havde jeg ladet FTM være engelsk for så kunne jeg tage min fil over og lave pdf udskrifter på engelsk til amerikanere og australier.
hilsen
Hanne

Hannah Aabech


Tak for svar, Hanne.

Venlig hilsen Hannah Aabech