Banangrosserer Christian Hansen, Søllerødgade 39 Nørrebro....

Startet af Elin Greel Paulsen, 28 Okt 2013 - 11:43

Forrige emne - Næste emne

Elin Greel Paulsen

Mon der er nogen som kan hjæpe mig med at finde  banangrosserer Christian Hansen, Søllerødgade og Hellebækgade. Jeg vil så gerne finde et billede af ham....men i det hele taget bare finde noget om ham......
Venlig hilsen
Elin

Heidi Ilsoee

#1
Kan du evt. oplyse nogle årstal og om du har fundet ham i folketællinger siden du har adresser - gerne med opslagsnummer.

Heidi

Thestrup-Bjørn

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Elin Greel Paulsen

Det jeg ved omkring denne banangrosserer Christian Hansen er at huset Søllerødgade 39 st.tv København N er beboet fra 1931 og frem til idag. Jeg har ikke kunnet finde noget overhovedet om Christian Hansen så egentlig efterlyser jeg også gode ideer til hvordan jeg finder ham. Har forespurgt på Nørrebros lokalhistoriske arkiv men de vidste ikke noget.....derfor tænkte at I der er her måske kan foreslå hvad og hvordan jeg finder noget omkring denne person....
På forhånd tak til jer begge...Vh Elin

Heidi Ilsoee

Hvorfra ved du at han er banangrosserer?
Hvorfra har du adressen Søllerødgade 39, st.tv? Og ved du evt. hvornår han har boet her?

Heidi

Hans Poulsen



Hej Elin

"..men i det hele taget bare finde noget om ham.....".

Gamle vejvisere og telefonbøger kan muligvis hjælpe dig lidt.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Heidi Ilsoee

#6
Kan se at den nuværende ejendom Søllerødgade 39 er opført i 1932, men boede han der før eller efter?

Søllerødgade 39 (matrikel 5531, Udenbys Klædebo Kvarter, København ) er sammenbygget med matrikelnummer 5530 - adresse: Holtegade 14 og matrikelnummer 5532 - adresse: Søllerødgade 43.

Heidi


Elin Greel Paulsen

Det ved jeg fra en gammel kvinde som har boet  i nærheden af Søllerødgade 39. st.tv. og hun har fotalt at der boede en banangrosserer der. Men også at han havde lejlighed i Hellebækgade på samme tid.....

Gamle telefonføger.....det har jeg ikke tænkt på!!!!!!

Åhh hvor er det godt...Vh Elin



Elin Greel Paulsen

Du kan tro jeg skal kigge der....god oplysning. Tusind tak ...Vh Elin