Så virker JAVA vist også med AO

Startet af Lotte Bjørn Aagesen, 23 Okt 2013 - 09:17

Forrige emne - Næste emne

Lotte Bjørn Aagesen

Hej til alle.

Jeg har lige forsøgt at komme ind i kirkebøgerne via AO - og det lykkedes!

Der popper et vindue op, der spørger om man vil 'run this application'?  Jeg klikkede 'run' og så kom jeg ind.

Så problemerne lader til at være løst for denne gang!

God anejagt til alle.

Arne Feldborg

Citat fra: Lotte Bjørn Aagesen [13883] Dato 23 Okt 2013 - 09:17
Der popper et vindue op, der spørger om man vil 'run this application'?  Jeg klikkede 'run' og så kom jeg ind.
Det er også hvad jeg har oplevet her til morgen, (med AO-Værktøj).
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Ole Kaare

Det er da rart, at det nu virker, men i mellemtiden er jeg faldet for FamilySearch, som har affotograferet kirkebøgerne i gråtoner, hvorfor det er lykkedes mig på mindre end ½ time at finde to slægtninges fødsel og en dødsdato, som var krop umuligt med AO's sort/hvide aftryk.

Jeg kan stærkt anbefale:

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-33491-10895-34?cc=2078555&wc=M943-YV6:n1291956013#uri=https%3A%2F%2Ffamilysearch.org%2Frecords%2Fcollection%2F2078555%2Fwaypoints

mvh

Berit Hansen

Hej!

Jeg har nu, efter at have set det virker for nogen med AO og den nye JAVA, også
opdateret til ny version.

Men hvorfor kommer der en firkant frem, hver gang jeg trykker på en bog inden for den
same kirke, der siger:

Do you want to run this application.

Det "plejer" der da ikke.

Venlig hilsen
Berit

Anni Damkjær

Jeg får også den boks med run this application, desværre kommer jeg ikke ind af den grund   ???

Med venlig hilsen
Anni Damkjær

Carsten R. Nielsen

Det virker også her på Mac (10.8.4 med seneste Java-opdatering), og ja, også her får man en advarsel og skal klikke på "Run this application".

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Egon Sørensen

Hej!


Jeg kunne heller ikke få adgang ti AO, så flyttede jeg skyderen i Jave Control panel til high

istedet for very high, nu kører det fint.


Mvh.

Egon Sørensen

Jørgen Pedersen

Hej Egon.
Jeg kan desværre ikke komme på - hvor er det Java kontrolpanel, du skriver om?
8626
MVH. Jørgen Pedersen 8626

Egon Sørensen

Hej Jørgen!

Klik på start

Klik på kontrolpanel

Du får nu en del ikoner

Dobbelt klik på Java ikon den med kaffekoppen

Du får nu Java kontrolpanel

Klik på security

Hvis skyderen står foroven træk den ned på midten

Klik OK


Det var hvad jeg gjorde og det virkede


Mvh.

Egon Sørensen

Anni Damkjær

Hej

Er jeg virkelig den eneste, der stadig ikke kan komme på AO?

Jeg har geninstalleret Java 7 update 45 IGEN for en sikkerheds skyld, selv om den sagde, at jeg havde den i forvejen.

Jeg har genstartet computeren, selv om jeg ikke blev bedt om det.

Alligevel kommer jeg ikke længere end til "Run", når jeg klikker på den, og så er der godt nok run på, men det må være væk fra computeren, for der sker ikke andet, end at Run boksen forsvinder  :-X ??? >:(

Hilsen
Anni

Per Agerbæk

Hej Anni

Prøv at gå i java kontrolpanelet og slet LAView applikationen.

Med venlig hilsen
Per Agerbæk
Med venlig hilsen
Per Agerbæk

Anni Damkjær

Hej Per

Jeg kan ingen steder se i min Java Kontrolpanal, at der står noget som helt med LAView applikation! Hvor finder jeg det så?

Hilsen
Anni

Anni Damkjær

Hej igen Per

Jeg fandt den og slettede den, men det hjalp ikke  ???

Hilsen
Anni

Jørgen Pedersen

Er i samme situation som Anni - tak til Egon og Per - det hjalp desværre ikke.
mvh 8626
MVH. Jørgen Pedersen 8626

Christian Konstmann Autzen

LaViewer - sletning

Gå i "Computer" - i venstre side af skærmen ses så alt, og under "bruger" (hvad du nu kaldes dig selv) og her vil du så se et punkt "LaViewer". Højreklik på den og slet.

Når du så prøver at komme igen på AO og Java kører, såvil den downloade LaViewer igen.

- Gad vide om jeg har ret; men prøv det - hos mig virker denne fremgangsmåde  :D

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Jørgen Pedersen

Hej Christian.
Så gjort - åbner AO - klikker på Run - LAViewer bliver gendannet - MEN der kommer intet frem.
mvh Jørgen
MVH. Jørgen Pedersen 8626

Christian Konstmann Autzen

Hej Jørgen

Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig - men evt. prøv at slette Java igen og så ny download; måske hjælper det.

Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Thøgersen

Jeg ville blive meget glad for flere positive meldinger om at AO virker med version 45 med den ekstra manøvre, som man bliver informeret om på arkivalieronlines hjemmeside - inden jeg selv vover at installere versionen.
Mange hilsner
Hanne
hannet.dk
hjemmeside med min slægtsforskning

Anni Damkjær

Hej Jørgen

Dejligt at læse - selv om det ikke er gode nyheder, at der er andre end mig, der har problemer, og som har prøvet det samme som jeg, uden at det hjalp.

Jeg var efterhånden ved at tro, at jeg var den eneste, der ikke kunne få det til at virke, og at andre betragtede mig som en kværulant, der ikke kunne finde ud af sin computer.

Men det har heller ikke hjulpet, at AO har fået sin nattesøvn  ;D Det virker stadig ikke her  :'(

Venlig hilsen
Anni Damkjær

Jørgen Pedersen

Har prøvet via Danske Bank at af- og geninstallere Java - AO kører stadig ikke!
mvh Jørgen
MVH. Jørgen Pedersen 8626

Anni Damkjær

Hej Jørgen

Det har jeg også prøvet uden held, men heldigvis er der ingen problemer med Danske Banks' Netbank og Java. Den virker fint her ved mig, heldigvis  :)

Så jeg vil altså vove at sige, at der må være et eller andet, de kan gøre ved AO, de har da kunnet få det til at virke til alles tilfredshed, de andre gange, der har været problemer med Java hos dem.

Venlig hilsen
Anni

Christian Konstmann Autzen

Gad vide om det er linket til AO, som der stadig er problemer med. Her er det link, som virker hos mig:

http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Anni Damkjær

Hej Christian

Tak for linket og hjælpsomheden, men desværre nej, det blev ikke bedre  :'(

mvh
Anni

Søren Prag

hej anni
jeg har samme problem som dig - har lige opdateret via net bank ( den virker opåklageligt) - men AO vil ikke fungere - har også prøvet med de ovenfor nævnte råd - stadig noget  skidt ???  mvh søren p

Anni Damkjær

Hej Søren

Ja, det er surt, at vi er nogle, der bare sidder og venter på, at der skal komme en løsning fra AO, for jeg vil mene, det må være der, fejlen ligger. De andre gange, de har opdateret Java, har vi jo godt kunne bruge det.

Man bliver helt trist, når man læser, at AO skriver, at nu virker det, når det nu ikke gør det alligevel  :'(

Men jeg håber da, at AO læser min mail og reagerer på den :-D

mvh
Anni

Niels Ole Dahl

Jeg gjorde følgende.

Har Windows 7

Tryk på Start ( nederst til venstre Windows symbolet)
Vælg alle programmer
Find Java mappen
vælg configure java
vælg security
fjerne fluebenet i enable java
genstart pc ( nu er java slukket )

Gør det samme igen
Sæt flueben i enable java

Vælg derefter fanen Advanced
Rul ned til Advanced Security Settings
Sæt flueben i alle 8 muligheder.
Genstart evt. igen pc

Nu virker det for mig , jeg bliver dog spurgt om jeg vil køre applikationen fra LAView , men trykker jeg kør åbner kirkebogen fint.

Trykker jeg på mere information på applicationen LAView skriver den at der er fejl i AO,s digitale signature, det er en Associated file (JNLP) der mangler en digital signature. ( så fejlen ligger ved AO )
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Anni Damkjær

Puh Niels Ole, det var da godt nok et større arbejde, det tror jeg ikke, jeg tør begive mig ud i  :D

Men nu har jeg jo sådan set fået bekræftet, at fejlen ligger ved AO, så må de jo tage affære :-)

Gad ved, om de ved det, eller man skal informere dem om det? Jeg har jo bare skrevet til dem, hvordan det ikke virker hos mig?

mvh
Anni


Niels Ole Dahl

Jeg har lige sendt et link til denne tråd til arkivalieronline@sa.dk  , så må vi håbe de læser med  :)
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hej Hanne

Nu spørger du, om det kører perfekt for nogle.

For mig gør det, men jeg kører Mac og først efter en opgradering til version 10.9, da den gamle version 10.6.8 ikke duede.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com