Inger Kirstine Ravn, Magleby Stevns Familieforhold

Startet af Jytte Frederiksen, 20 Okt 2013 - 13:42

Forrige emne - Næste emne

Jytte Frederiksen

Hvem er hendes forældre og bedsteforældre?
Fødsel 01.04.1779: Inger Kirstine Ravn, Magleby Stevns, Stevns, Præstø Amt opslag 65.
Faderen angives at være Møllersvend Knud Ravn, Gjørslev Mølle og moderen at være Anna Madsdatter fra Klippinge, - som en af fadderne angives Mads Nielsen.
Vielse 24.04.1778: Knud Christian Ravn og Anna Madsdatter Holtug, Stevns, Præstø Amt opslag 60.

Men er Anna Madsdatter datter af den Mads Nielsen, som er gift med Sidsel Olsdatter 03.03.1756 Magleby Stevns opslag 58, 68, - dette må så være hans andet ægteskab, da datteren Anna Madsdatter nævnes som den ældste datter i skiftet efter Lars Nielsen, broder til Mads Nielsen. Skiftet er fra Sorø Amt, Skælskør byfogeds skifteprotokol, 1773-1823, opslag 238 og 239.

I København fødes en søn Christian Frideric Knudsen 07.05.1782, Vor Frue Kirke opslag 208. Faderen er Knud Ravn og moderen er Anna Madsdatter.

FT-1787 København, København (Staden), Frimand Kvarter, Store Helliggejststræde 145, 4
KnudRaven, 33, Gift, Hosbond, Vægter
Ane Nelsdatter, 37, Gift, Hustru (måske Anna Madsdatter, eller 2. ægteskab??)
Inger Crestine, 8, Ugift, Datter
Chrestian Fred., 5, Ugift, Søn

Hvor bliver familien af? Datteren, på 8 år formoder jeg, er Inger Kirstine Ravn, som bliver gift med Forpagter, bager, avlsbruger Ole Bentzen den 21.11.1800 Margrethelund, Fakse, lysning er iflg. Kirkebogen sket 21.11.1800 i København (men hvor??).
FT 1834 Opholder de sig i St. Heddinge, Stevns, Præstø, fam.Nr. 97
FT 1850 Opholder de sig i St. Heddinge Købstad, Adelgade 1.bc.
Inger Kirstine dør 28.05.1839 i St. Heddinge, Stevns, Præstø opslag 611

Jeg kan ikke finde Skifter efter Mads Nielsen, som evt. kan bekræfte, om det er den rigtige Anna Madsdatter, jeg har fat i. Hvis det er den rigtige, er Anna Madsdatter halvsøster til Inger  Madsdatter gift med Hans Bendtsen, de er forældre til Ole Bentzen, som bliver gift med Inger Kirstine Ravn. Ret indviklede familieforhold, hvis det ellers kan bekræftes.

Venlig hilsen
Jytte Frederiksen