Problemer med ny JAVA opdatering.

Startet af Morten W. Clausen, 16 Okt 2013 - 08:43

Forrige emne - Næste emne

Morten W. Clausen

Hej alle

Der er problemer med den sidste Java opdatering, som kom i går den 16. okt ca. kl. 22.30.

Dette skriver Nem ID, på deres hjemmeside.

Der meldes om problemer med login med NemID efter opdatering til java 7 opdatering 45, vi anbefaler derfor at man ikke opgradere til højere end java 7 version 40. Citat slut.

Jeg har selv oplevet problemer med, at læse kirkebøger efter opdateringen, så nu er i advaret.  :)

Registreret bruger af Mac Stamtræ
Mac brugere.
Browser: Safari, Google Chrome og Firefox.

Kate Andersen

Hej

Jeg har også fået problemer både med Nem ID og AO efter opdateringen af Java. ... Jeg har forsøgt med systemgendannelse pr. 1. oktober af min computer, men desværre hjalp dette ikke. ... ØV!

mvh
Kate

Morten W. Clausen

Registreret bruger af Mac Stamtræ
Mac brugere.
Browser: Safari, Google Chrome og Firefox.

Doris Elgaard

Hej i forum

Jeg prøvede at ringe til min bank og fik en mega god support til at installere java 7.40, kunne så komme i bank, men kan stadig ikke komme på arkivalier. Når jeg prøver popper der en boks op med at et security system blokerer, er der nogen der ved hvor man evt kan kontrollere det, synes jeg har prøvet alt

Venlig hilsen
Doris
Venlig hilsen Doris
Ha en god dag

Nancy Petersen

Jeg har desværre også opdateret, inden jeg så advarslen.  :(
Mon det er noget AO kigger på, eller kan man selv gøre noget?

Vh
Nancy

Morten W. Clausen

Jeg afinstallere den nye Java igen.

Så gik jeg ind på min banks hjemmeside (Nordea) og hentede den forrige Java version.
- Hvilket man på NEM-ID anbefaler man gør, ind til de har fået løst problemerne.

Jeg gjorde det, og kan nu se alt fra AO igen :)
Registreret bruger af Mac Stamtræ
Mac brugere.
Browser: Safari, Google Chrome og Firefox.

Nancy Petersen


Nancy Petersen

Jeg kan ikke se, hvor jeg kan hente forrige version. Er der nogen, der kan hjælpe?

Nancy

Poul F. Andersen

#8
Hej,

Her er en vejledning (video) om hvad du kan gøre,
for at hente den forrige version af JAVA (v.6):

Husk skru op for lyden.

http://service.parachat.com/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=237


Det foregår på engelsk, men er rimeligt illustrativt, og virker


Når så AO, bankerne, NemID og andre har løst problemet med denne nye opgradering, kan du installere den nyeste (v.7.45) igen.
Venligst
Poul F. Andersen

Poul F. Andersen

SIDSTE!

Er blevet gjort bekendt med, at Oracle - firmaet, der står bag Java - ser ud til at have fjernet muligheden
for at hente Java 6 på deres hjemmeside: www.java.com

Hvis det er lykkedes for dig alligevel, så kommentér venligst dette..
Venligst
Poul F. Andersen

John Hauerberg

Hej

Forrige version (Java 7 ver 40) kan hentes ved Nemid

https://www.nemid.nu/dk-da/support/java/

Vh
John

Nancy Petersen

Hej Poul

Så kan jeg bedre forstå, at intet ville lykkes for mig!
Jeg fandt Java 6 - mente jeg installerede denne version - men opdagede så, at det var Java 7, der blev installeret!!! Og så forstod jeg da bare slet ingenting.  ???

Det lader til, jeg er nødt til at væbne mig med tålmodighed til "de kloge" finder ud af det.

Vh
Nancy

Nancy Petersen

Juhuu! Tak skal du have, John!
Med hiv og sving og mange advarsler er det nu endelig lykkedes at få lov at se i en kirkebog igen.  :)

Vh
Nancy

Thomas Kryhlmand

Set her fra min computer er situationen lige nu denne:

Vil man logge på med NemID, for eksempel hos Danske Spil og i netbanken, må man endelig IKKE have installeret JAVA i den nyeste version 7.45.

Vil man logge på Arkivalier Online, forlanger systemet, at man installerer nyeste version. Ellers intet kig i kirkebøger og deslige.

Jeg afinstallerede Java 7.45, der var installeret pr. automatik, og geninstallerede version 7.40.

Dermed genopstod muligheden for at booke de stensikre millioner i Onsdagslotto - og håndtere dem, når de ryger ind i Lån&Spar . . . .

Prisen er NUL ADGANG til Arkivalier Online.

Eller?
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Nancy Petersen

Hej Thomas

Jamen, jeg håber da, millionerne ruller.  ;D

Men efter opdatering via NemId`s hjemmeside, kan jeg godt se kirkebøger.
Jeg får et par advarsler og opfordring til at opdatere, men ellers går det helt fint.

Det skal måske også lige nævnes, at jeg var nødt til at sætte sikkerheden en tak ned i Java.

Vh
Nancy

Nancy Petersen

Pjat - det er selvfølgelig ikke en opdatering, jeg har hentet, men den "gamle" version.

Nancy

Hanne Thøgersen

Jeg har også et problem, som jeg håber på, at nogle kan hjælpe mig med
Jeg har geninstalleret version 40 og afinstalleret version 45 og kan nu igen komme på netbank

Men jeg kan ikke komme på arkivalieronline - jeg får en popup, hvor der står: "Your security settings have blocked a selv-signed application from running with an out-of-date or expired version of Java"

Hvad gør jeg mon?
Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
hannet.dk
hjemmeside med min slægtsforskning

Nancy Petersen

Hej Hanne

Du skal ind i Java og sætte sikkerheden en tak ned.

Vh
Nancy

Hanne Thøgersen

Mange tak, Nancy
Men kommer der så en en ny pop-up, som siger
"Windows kan ikke åbne filen ViewImage.aspx

Vinwos skal vide, hvilket program du vil bruge til at åbne filen, eller du kan manuelt vælge det på en liste over de programmer, der er installeret på computeren"

Java kommer ikke op som forslag. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre

Mange hilsner
Hanne
hannet.dk
hjemmeside med min slægtsforskning

Hanne Bakke

og der kan ikke kigges kirkebøger uden at opdateringen finder sted af
JAVA ver. 7.45, i hvert fald ikke her hos mig...

hilsen Hanne :(

Mia Gerdrup

Nancy - kan du beskrive hvordan jeg sætter "sikkerheden på java en tak ned???"

Hilsen
Mia
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Thomas Kryhlmand

Relevant spørgsmål, Mia, ville jeg også gerne vide.

Come on, Nancy, alle vi (aldrende?) IT-analfabeter venter spændt på dit svar til Mia.

Stor hilsen

Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Leif Olesen

Hej.
Gå i kontrolpanel. Find Java og dobbeltklik på denne. Vælg fanebladet security, og træk skyderen ned til laveste niveau. Gem og luk.
Med venlig hilsen
Leif Olesen, 9700

Thomas Kryhlmand

Fulgte dit råd, Leif.

DET VIRKER . .

Tak

VH Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Hanne Thøgersen

Jeg var lidt tidligere inde i kontrolpanelet og fik sat sikkerheden ned -
efterfølgende har jeg prøvet at lave en systemgendannelse for at se, om jeg kunne få adgang til kirkebøgerne
Nu skaljeg så igen sætte sikkerheden ned og kan ikke finde ud af, hvor i kontropanelet, jeg skal finde Java - vil nogle give mig hele stien, altså alle skridt på vejen
Mange hilsner
Hanne
hannet.dk
hjemmeside med min slægtsforskning

Lis B. Jensen

Jeg foreslår

Kontrolpanel --> Programmer--> Java
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Nancy Petersen

Hej Thomas

Jeg kommer først til pc`en nu igen og ser dine kvaler - men godt at du fik fin hjælp af Leif.  :)

Vh
Nancy

Doris Elgaard

Hej i Forum

Jeg hentede også min java i Nordea, men kan stadig ikke få arkivalier til at virke

Venlig hilsen
Doris
Venlig hilsen Doris
Ha en god dag

Doris Elgaard

Hej igen i forum

Så lykkedes det med hjælp at sætte sikkerhed ned,
håber dog at javaproblemmet løser sig så alt igen kan blive som i ,gamle, dage  ;D
Hilsen Doris
Venlig hilsen Doris
Ha en god dag

Asger Berg

Mens NemID og Nets arbejder med at få deres system til at arbejde sammen med JAVA 7-45, håber jeg, at Statens Arkiver tilsvarende arbejder med at tilpasse deres system. For i det lange løb duer det jo ikke, at vi skal holde fast i JAVA 7-40 og sætte sikkerheden ned for at kunne bruge Arkivalieronline!   
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening