Anne Marie Henriksine Andersen

Startet af john peter Andersen Kunddal, 16 Okt 2013 - 17:05

Forrige emne - Næste emne

john peter Andersen Kunddal

Hej.Jeg har før fået hjælp herinde, ang,Anne marie Henriksine Andersen,hun er født 27 juni 1858 i svendborg amt, salling herred, esbe sogn,  1826-1878 opslag 87 nr 6 ,hun får et barn i 1880, christian Hermann Rasmussen ,født i Brylle -1884 Karl Peter Andersen, født i ringe, og det sidste barn jeg kan se er, Marius Vilhelm Andersen,  1879-1891 opslag 12 nr 12 ,og derefter forsvinder hun ,jeg har ledt efter hende i næsten et år, er der mon nogen der kan hjælpe. Mvh John Kunddal

Alice Oppenheim

#1
Lad os lige se hende i 1880:


Odense, Odense, Brylle, Brylle Mark, Brylle sogn, en gaard, Skræppenborg, 4, FT-1880, B0224
Jørgen Karl Andersen    45    Ugift    husfader, gaardeier       Odense
Anne Maria Hansen    27    Ugift    husholderske       Brenderup sogn, Odense Amt
Rasmus Iversen    26    Ugift    tjenestefolk       Nørre Sandager sogn, Odense Amt
Hans Kristian Rasmussen    23    Ugift    tjenestefolk       Odense
Karl Ibsen    21    Ugift    tjenestefolk       Odense
Johanne Sophie Larsen    29    Ugift    tjenestefolk       Gudbjerg sogn, Svendborg Amt
Anne Marie Henriksine Andersen    21    Ugift    tjenestefolk       Espe sogn, Svendborg Amt


— Jeg kan ikke følge med mht børnene ... og én af grundene til, at du ikke kan finde hende, er måske, at du ikke er omhyggelig nok med teksten i KB? ;)


"...hun får et barn i 1880, christian Hermann Rasmussen ,født i Brylle..."

Nej! Drengen er (ifølge Brylle KB 1873-91; opslag 20) født i Fuglsang i Vissenbjerg Sogn. Han er døbt samme sted. Grunden til at det hele er indført i Brylle KB, er at Skræppenborg var moderens opholdssted på ti-mdr-dagen. — Som det ses af FT-1880.

se Vissenbjerg KB 1863-91 (den første), opslag 151 ... så får du også fadderne!


"...-1884 Karl Peter Andersen, født i ringe,..."

Ja, Ringe KB 1870-86; opslag 67 — Moderen tjener nu på Rynkebygaard....


"...og det sidste barn jeg kan se er, Marius Vilhelm Andersen,  1879-1891 opslag 12 nr 12..."

Hmmm... Hvilket sogn er vi nu i?




----------------------------------
Vær rar altid at skrive Sogn (KB) år-år, opslagsnummer — og helst også Amt og Herred — til dine oplysninger. Det sparer dine hjælpere for meget arbejde!

john peter Andersen Kunddal

Ja det er hende,men det er den eneste sted jeg kan se hende i en folke tælling.

Egon Sørensen

Hej!


Det kunne være hende, tjek FT på AO. måske en læsefejl eller hun har opgivet et andet navn.




Kilde:  FT-1890 Kildehenvisning: 2 
Navn:  Ane Marie Jensigne Andersen  Køn:  K
Alder:  31
Stilling i husstanden:  Tyende Civilstand:  Ugift
Erhverv:  Mejeripige
Fødested:  Espe,Odense amt
Sogn:  Kølstrup Herred:  Bjerge
Amt:  Odense Stednavn:  Ulriksholm
Husstands-/familienr:  2 Matr.nr/adresse:  Ulriksholm Hovedgaard
Nr. ægteskab:  0
Trossamfund:  Folkekirken
Indtastningsnr:  B3774 Løbenr.:  31


Mvh.

Egon Sørensen

Alice Oppenheim

Se tilføjelser i mit første indlæg!

Alice Oppenheim

En idé kan være at opstøve drengenes konfirmationer. Måske står der, hvor Moderen opholder sig?!


Odense, Aasum, Nørre Lyndelse, Freltofte, et hus, 73, FT-1890, C4140
Lars Rasmussen    47    Gift    husfader    hornskemand    Her
Ane Katrine Rasmussen    48    Gift    husmoder       Fangel Odense amt
Jens Frederik Jensen    12    Ugift    barn       Her
Rasmus Rasmussen    5    Ugift    barn       Her
Kristian Hermand Rasmussen    9    Ugift    plejebarn       Vissenbjerg Odense amt 

john peter Andersen Kunddal

Det kan meget vel være jeg ikke er omhyggeligt nok i KB ,vi er i esbe sogn Marius Vilhelm Andersen er det sidste barn jeg kan se.

john peter Andersen Kunddal

#7
Hej egon det er apsolut en mulighed ,næsten alle data passer,men hun kan kun ses der på ulriksholm i 1890, så er hun væk det der  ikke passer helt er hun er fra Svendborg amt Salling Herred Esbe Sogn mv john

Alice Oppenheim

Godt så! Sidst fundne søn, Marius Vilhelm Andersen, er født & døbt i Espe i 1886.

Hvor er han konfirmeret?



-----------
PS: Jeg tror også, du kan regne med pigen på Ulriksholm i Kølstrup — trods fejlen i navnet. Måske har hun bare kaldt sig "Signe" — og så har skriveren selv fortolket det som "Jensigne", da en af de andre piger også hed sådan. At der står "Espe, Od[ense] Amt", er bare rent refleks ... Det står ned over hele siden ... Alderen passer også!

john peter Andersen Kunddal

Det har du nok ret i ,jeg må prøve at kikke noget mere på ulriksholm,jeg ved ikke hvor Marius og Christian er konfirmeret.jeg har ikke kunne finde det.Karl ved jeg hvor han er konfirmeret,gift og død.

john peter Andersen Kunddal

Citat fra: Egon Sørensen [135] Dato 16 Okt 2013 - 17:47
Hej!


Det kunne være hende, tjek FT på AO. måske en læsefejl eller hun har opgivet et andet navn.




Kilde:  FT-1890 Kildehenvisning: 2 
Navn:  Ane Marie Jensigne Andersen  Køn:  K
Alder:  31
Stilling i husstanden:  Tyende Civilstand:  Ugift
Erhverv:  Mejeripige
Fødested:  Espe,Odense amt
Sogn:  Kølstrup Herred:  Bjerge
Amt:  Odense Stednavn:  Ulriksholm
Husstands-/familienr:  2 Matr.nr/adresse:  Ulriksholm Hovedgaard
Nr. ægteskab:  0
Trossamfund:  Folkekirken
Indtastningsnr:  B3774 Løbenr.:  31


Mvh.

Egon Sørensen

1

john peter Andersen Kunddal

Hej Egon hvordan fandt du Ane Marie Jensigne Andersen i Kølstrup,det kan jeg ikke Mv John

Egon Sørensen

Hej!


Navn:  Ane

Fødested:  Espe

Alder: 30-39

Amt.  Odense

FT år.  1890

Mvh.

Egon Sørensen