søger forfædre Marcus Madsen Andersen og Pouline Poulsen

Startet af Ingolf Greve, 24 Okt 2013 - 14:44

Forrige emne - Næste emne

Ingolf Greve

Hjælp: sidder og leder efter mine forfædre, har fundet min farfar Markus Madsen Andersen, fødselsdato sandsynlig d. 12 august 1884. Gift med Pauline Poulsenfødt d. 12 januar 1884, viet i Hinderup 2 januar 1910. Har fundet familien i folketællingen 1916 i Ribe amt, Øster Horne herred, Thorstrup sogn, Sig stationsby. Kan ikke komme videre, kan ikke se hvor de er flyttet hen efter 1916. Håber nogen kan hjælpe. Tak .....

Heidi Ilsoee

Du skriver at parret er viet i Hinderup, hvor i landet er det?

Her er Markus med sine forældre:

Ribe, Gørding, Hunderup, Sejstrup, et Hus, 25, FT-1890, C1923
Andreas Andersen 37 Gift Husfader Huseier Preusen 
Botilde Brodersen 37 Gift Husmoder  Preusen 
Markus Madsen Andersen 6 Ugift Barn  Hunderup sogn Ribe amt   
Else Marie Botilde Andersen 3 Ugift Barn  Hunderup sogn Ribe amt 
Mads Andersen 2 Ugift Barn  Hunderup sogn Ribe amt 

Markus født 12.04.1883 i Hunderup sogn, Ribe AO 1857-92 opslag 38.

Heidi

Heidi Ilsoee

#2
Parret er viet i Hunderup sogn, Ribe 02.01.1910 AO opslag 116 nr. 1.

Ungkarl Marcus Madsen Andersen i Sejstrup, født i Sejstrup den 12. april 1883, søn af Husmand Andreas Andersen og hustru Bothilde Brodersen i Sejstrup.

Pige Povline Poulsen i Sejstrup, født i Ljorslev på Mors den 12. januar 1884, datter af daglejer Poul Christian Jensen og hustru Dorthea Katrine Katrine Jensen i Ljorslev.

Heidi

Heidi Ilsoee

Pouline Poulsen fundet født i Ljørslev sogn, Thisted 12.01.1884 AO opslag 26 øverst.

Heidi

Heidi Ilsoee

Poul Kristian Jensen får Pouline Poulsen i sit 2. ægteskab.

Ses her i hans første ægteskab.
Thisted, Morsø Sønder, Ljørslev, Ljørslev Sogn Vittrup By, et Hus, 20 (5), FT-1880, c5253
Povl Kristian Jensen 53 Gift Husfader Arbejder i Landbruget  Ørding Sogn Thisted Amt 
Ane Dorthea Andersen 51 Gift Hans Hustru  Tæbring Sogn Thisted Amt 
Karl Vilhelm Povlsen 11 Ugift deres Søn  Her i Sognet 

PKJ 54 3/4 år bliver gift 10.07.1881 med Dorthea Katrine Jensen 28 år, så han har da fundet sig en noget yngre kone, som også allerede er enke. Ljørslev sogn opslag 58.

Hun er her som enke i 1880

Thisted, Morsø Sønder, Ljørslev, Liørslev Sogn Liørslev by, et Hus, 4 F1, FT-1880, c5253
Dorte Katrine Jensen 26 Enke Husmoder Fattiglem  Aasted Sogn Viborg Amt 
Ole Kristian Kristensen 8 Ugift hendes Børn  Selde Sogn Viborg Amt 
Jens Kristian Kristensen 4 Ugift hendes Børn  Heri Sognet 

Håber du kan komme lidt videre nu.

Heidi


Ingolf Greve

Hej Heide

Tak for det store svar du har givet mig. Fantastisk at læse ting som jeg ikke har anet noget om før nu.

Tror virkelig jeg har et super udgangspunkt for at komme videre.

Kan bare ikke finde ud af hvor Marcus og Pouline er flyttet hen fra Sig, Men det må jeg jo kunne finde i afgangslister i Viborg eller folkeregister. Har fundet dem i folketælling 1916 men de er flyttet i 1921.

Tak for den store hjælp!!