Hvor døde Mette Marie Krog - gift Poulsen

Startet af Inger Madsen, 26 Nov 2013 - 17:49

Forrige emne - Næste emne

Inger Madsen

Som helt ny udi i dette og velvidende at andre har forsket i slægten prøver jeg alligevel.

Min Oldemor Mette Marie Krog født den 14. maj 1859 i Aller (Stubbumgård). Jeg ved hun blev omkring 90 år gammel, men jeg ved ikke hvor og hvornår hun døde. hun døde. Er der nogen der kan hjælpe.

Hun er datter af Hans Jacob Krog født den 24. februar 1825 i Aller og død 11. august 1911.

Mvh Inger

PB

Hej,

Hvor boede hun henne ?

Seneste adresse ?

Hvor var hendes børn født ?

Prøv at indkredse hvor hun kunne bo ved sin død .

Mvh Pia

Hans Poulsen



Hej Bruger 32224


Moderator har givet en fin vejledning. Læs den her.

Måske vender jeg tilbage for at se, om jeg kan hjælpe dig, men jeg gider ikke at have noget med anonyme personer at gøre.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Vivi Winther

Til Inger og Pia, hvad ligger der til grund for jeres manglende navn, som bruger?? Jeg undre mig i kan skrive jeres navn i indlæg og email adresse er der også, så helt anonym er i trods alt ikke,  :)

Til Hans, som altid (næsten  :) ) er jeg enig med dig. Problemet er nok at Moderator kun beder om at man underskriver sig med navn?? Jeg har længe ønsket, at bruger skal oplyse det samme som medlemmer her tænker jeg post nr, email.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Inger Madsen

Tak for jeres svar. Jeg vil hellere end gerne være ikke anonym, men ved ikke lige, hvad jeg skal gøre for at mit navn figurerer.

Mette Marie Krog var født i Aller. Hun blev Gift med Laurits Poulsen boelsmand i Taps. Jeg må prøve at søge bredt i kirkebøger omkring Taps/Aller.


Mvh Inger Madsen

Lis B. Jensen

Hej Bruger 32224

Tryk på Profil i den brune menu - så kan du ændre
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Hans Poulsen



Hej Inger

Jeg måtte ty til stednavnedatabasen KRABSEN for at få Aller sogn placeret på Danmnarkskortet.

KRABSEN, som du finder her

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/,

vil du komme til at holde af. Jeg benytter KRABSEN stort set hver eneste dag.

Her finder du tre elementer, som du skal bruge tidlig og silde: amt, herred og sogn.

Haderslev amt
Sønder Tyrstrup herred
Aller sogn


Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Hej Inger

Du tænker muligvis: Jeg spørger i øst, og han svarer i vest.

Det er tid og sted for Mette Maries død og begravelse, du efterlyser; men jeg har ønsket lige at finde hendes fødsel og dåb først.

AO
Aller sogn
1820-1875
Opslag 89 højresiden
Fødsel 1859 nr. 10

Mette Marie Krog

Den sidste folketælling for Aller sogn på Internettet er ft. 1845, så den kan ikke bruges som løftestang til at komme videre. I første omgang vil jeg gerne have overblik over Mette Maries søskendeflok for at se, om der dér er data, der kan pege fremad mod hendes død.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Madsen

Tak Tak !

Jeg mener, jeg har styr på herred sogne i området, men hvis og når jeg kommer videre i forskningen, får jeg helt sikker brug for KRABSEN.

Tak Hans for opslaget !

Jeg har været inde på profil, men der er ikke noget sted jeg kan ændre medlemnummer til navn - så vidt jeg kan se.

Glade aftenhilsner fra Inger Madsen.

Gitte Johansen

#9
Oppe i højre hjørne står der mine indstillinger. Gå ind der og skriv navn. Husk og tryk på gem.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Madsen

Tak Gitte. Håber det virker nu

Hilsen Inger Madsen

Inger Madsen

Det gjorde det så ikke lige, men har prøvet at logge ud og ind, så nu må jeg se om det virker.

Hilsen Inger

Inger Madsen

Så fandt jeg min oldemor Mette Marie Krogs - gift P død og begravelse.

Kirkebog Taps sogn 1935-1948 opslag 182.

Søg og du skal finde   :D.

Tak for interessen.

Vh Inger