Ane Sofie Pedersen født 2/7 1867 i Store Torøje Stevns - død hvornår

Startet af Peter Pedersen, 09 Okt 2013 - 13:37

Forrige emne - Næste emne

Peter Pedersen

kære alle,,,

inden jeg giver op med hensyn til at finde ud af hvornår Ane Sofie dør, prøver jeg som så ofte før, de skrappe medlemmer af DIS.

Ane Sofie bor ved FT 1930 Frederikssundsvej 104 sammen med sin søn Viggo og en logerende.
Ane Sofies mor Karen Sofie er død 1926 og begravet fra Brønshøj Kirke.
Jeg har været Brønshøj kirkebog over døde igennem frem til 1956, men ingen Ane Sofie.
Det tætteste er en Ane Marie i 1930 fra Spjellerup lige som Ane Sofie og med en far af samme navn Peder Olsen, men det er ikke samme Ane.

Med det spinkle håb, at dødsdato findes og
med venlig hilsen
Peter Pedersen
Peter Pedersen

Jens-Christian Emborg

#1
Hej Peter

En tanke.

Du skriver:
Det tætteste er en Ane Marie i 1930 fra Spjellerup lige som Ane Sofie og med en far af samme navn Peder Olsen, men det er ikke samme Ane.

Hvis du slår Ane Marie's fødsel op (f. 18-12-1862) i Spjellerup sogns kirkebog, opslag 47, vil du se at de også har samme mor.
Ane Marie er storesøster til din Ane Sofie, så måske er det storesøsterens dåbsattest de har fået med, da de har skulle anmelde dødsfaldet og derfor står der som der står i kirkebogen, men det er din Ane Sofie der er død.

Her storesøster Ane Marie i Politiets Registerblad:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3429870&searchname=polit_adv
som det ses har hun også boet på Frederikssundsvej, men udtrukket i 1920, så der kan vel godt have været byttet om på dåbsattesterne.

Når jeg ser efter et skifte til dødsfaldet i 1930, står der også Ane Marie Pedersen i navneregistret, men det kunne være interessant at se hvad der står i selve skiftet, henvisningen er 3-982-2T.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Peter Pedersen

Hej Jens-Christian,,,,

Jeg takker imponeret mange gange og undersøger sporenstregs skifte- eller forsejlingsprotokol hvad det nu måtte vise sig at være.

Med venlig hilsen
Peter Pedersen
Peter Pedersen

Inger Toudal


Ane Marie Pedersen døde 24. Nov. 1930, bopæl Utterslevvej 27 D (Brønshøj 1929-1936, opslag 197, nr. 48).

Datoen for FT-1930 var 5. nov. 1930.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Jens-Christian Emborg

Hej Peter

Min tanke kan ikke bruges.

I FT-1925 bor ugifte Ane Marie Pedersen, med 2 plejebørn på under 10 år i barakkerne på Utterslevvej 29 C, st.th., det er opslag 227-228 i "Utterslevvej, nord for", eller se hende i dette link: http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=11793#735651

I FT-1930 bor Ane Marie Pedersen, med de samme 2 plejebørn stadig på Utterslevvej 29 C, st.th., det er opslag 133.
Her er gjort en efterfølgende anmærkning om, at hun er død den 24/11-30 på folketællingsskemaet, så det er storesøsteren du har fundet i kirkebogen og din udfordring med Ane Sofie er ikke kommet nærmere en løsning, beklager.

Inden jeg tænkte tanken om forbyttede dåbsattester, havde jeg ellers set efter en Ane Marie i nr. 27D i FT-1930, der jo var 3 uger før dødsdatoen i kirkebogen, men her snød kirkebogen mig, da hendes adresse var forkert indskrevet i kirkebogen.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Peter Pedersen

Hej Jens-Christian,,,

Undskyld jeg ikke har været opmærksom på din seneste besked før nu.
Jeg takker nok engang, også selvom det alligevel ikke var min Ane Sofie.
Jeg var ellers lige ved at sætte kurs mod Rigsarkivet, da jeg just nu har fået besked om at protokollen er ankommet. Jeg tager nu alligevel forbi og ser hvad der står.

Er bedste bud Københavns Stadsarkiv, der har de mig bekendt bøger over samtlige døde i København ?

Med venlig hilsen
Peter Pedersen
Peter Pedersen

Peter Pedersen

Hej,,,,

Jeg har fundet Ane Sofies dødsdata.
Hun dør 23/4 1942 og er indført i Kapernaum opslag 188.
Jeg takker for de hjælpsomme bidrag, ikke mindst fundet af Anes søster, som har givet et interessant tvist til Anes liv.

mvh Peter Pedersen
Peter Pedersen