Ulbølle, Sallinge, Svendborg 1862-78, opsl. 32, pag. 78, nr. 13

Startet af Gitte Høgh Greisik, 26 Sep 2013 - 09:54

Forrige emne - Næste emne

Gitte Høgh Greisik

Hej!

Jeg har forgæves forsøgt at stave mig igennem følgende opslag i kirkebogen:

Ulbølle, Sallinge, Svendborg 1862-1878, opslag 32, pagina 78, nr. 13 Pouline Dorthea Nielsine Jensen, f. 31. juli 1865.

Det er især oplysningerne omkring hendes forældre, der giver mig nogle udfordringer. Jeg kan se, at hendes mor er ugift fruentimmer Maren Kirstine Nielsen, og at hendes far er ungkarl Niels Jensen. Men alt det, der står imellem, har jeg meget svært ved at få sat sammen til en tekst.

Jeg ville blive rigtig glad, hvis der er nogen, der kan hjælpe mig. Det ville også være dejligt, hvis nogen kunne læse alle faddernes navne. Jeg kan nemlig kun selv tyde de sidste par linjer.

På forhånd tak for hjælpen!

Mange hilsner
Gitte Greisik

ove nibe

Hej Gitte

Pouline Dorthea Nielsine Jensen født 31.7.1865 - I Kirken 14 Søndag efter Trinitatis 17.9.1865
Ugift Fruentimmer Anne Kirstine Nielsen Hmd. Niels Jensens Datter i V.Skjerninge hos Hmd. Peder Rasmussen. Anne Kirstine tj(ente) 10 Maanedersdagen for Nedkomsten paa Rødkilde.
Barnefader Udlagt Ungkarl Niels Jensen tjenende paa Rødkilde.
Frembaaren til Daaben af Tjenestepige paa Brendegaard Catterine Nielsen. Fadderne Tjenestepige Dorthea Jensen og Tjenestekarlene Hans Frederiksen, Hans Nielsen og Niels Jensen Alle paa Rødkilde

Hilsen
Ove

NB: Det er måske den Anne Kirstine du ser i denne Ft

Samtlige personer i husstanden
Svendborg, Sallinge, Vester Skerninge, , et Huus, 46, FT-1850, C6706

Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Niels Jensen    43    Gift       Tømmermand    Staagerup
Bodil Marie Hansdatter    34    Gift       hans Kone    V. Skjern.
Jens Nielsen    7    Ugift       deres Børn    V. Skjern.
Else Nielsen    10    Ugift       deres Børn    V. Skjern.
Anne Kirst. Nielsen    3    Ugift       deres Børn    V. Skjern.

Gitte Høgh Greisik

Hej Ove.

Tusind tak for hjælpen. Nu kan jeg heldigvis komme en smule videre. Også tak for din ekstra kommentar om Anne Kirstine Nielsen. Det er rigtig skønt, når man har siddet fast lige der i evigheder.

Mange hilsner Gitte