HOLST, LUCKY OG MEYER slægterne

Startet af Anders Ladefoged, 23 Sep 2013 - 23:47

Forrige emne - Næste emne

Anders Ladefoged

www.geni.com har jeg fundet dette stamtræ:
http://www.geni.com/family-tree/index/6000000010059309514

Stamtræet er meget interessant for mig, da Christian Christensen 1842 – 1924 og Amalie Charlotte Caroline Holst 1846 – 1889 er mine oldeforældre.
Jeg er i gang med at tjekket/supplere dataene omkring Holst slægten og er i den forbindelse specielt interesseret i kilderne omkring Hendrich Tobias Bentzen Holst født i Mandal, Norge 1735, død i København 1782.
Jeg kan se i stamtræet, at oplysningerne om Holst slægten er lagt ind af Kristina Brenk, Charlotte Gerd Winkler, Marie Mortensen og kan i øvrig se, at Kirsten Kjær i 2004-2005 i DIS Danmark Forum har indlæg med oplysninger om Hendrich Tobias Bentzen Holst.
Er der nogen der har kendskab til stamtræet eller de personer, som har lavet det?

Anders Ladefoged

Charlotte Winkler

 :) velkommen i familien vi har oldeforældre til fælles, da min farfar Christian Christensen er søn af Christian Christensen og Amalie Holst.

du kan finde mere af familien på studepranger.dk , men hverken Kirsten Holst Kjær eller jeg er kommet længere tilbage end du er.
Både Luckey og  Meyer kommer hertil fra Tyskland via Bremen.
Holst fra Norge og Kirstens datter bor pt i Mandal og graver i arkiverne deroppe.
På facebook har vi en gruppe Holst, hvor vi forsøger at få kontakt mm på nulevende Holst'er og en for klan Lamond (luckey)