Familien Gottlieb.

Startet af Jørgen Chr., 18 Jan 2011 - 18:23

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej Lise og Jan.

Jeg havde netop færdigskrevet en hilsen til jer begge men kunne ikke sende den, idet Irenes dejlige indlæg spærrede for afsendelsen.  Derfor skynder jeg mig nu at skrive til jer.

Tusind tak for jeres venlige indlæg.  Jeres oplysninger vil jeg nu studere nærmere, for de kan jo indeholde nogle, jeg kan bruge.

Endnu en gang tak fordi I gav jer tid til at skrive til mig og, jeg ønsker jer begge en rigtig god weekend.

De bedste hilsener.

Jørgen


Irene Christoffersen

´Kære Jørgen

Du er velkommen. Jeg har selv ofte ledt i Fr.berg hvor det har vist sig at være Skt Thomas så den erfaring kommer til nytte. Held og lykke med resten.

hilsen
Irene
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Regelsen

Hej Jørgen & Jens

Julius Christian Gottlieb, danselærer, * 01.03.1884 i Kbh., søn af inspektør J.C. Gottlieb,
~ 04.08.1920 med Anna Margrethe Rosengaard; hærens elevskole 1898-01, hærens
gymnastikskole 1903-05, statens 1 - årige gymnastiklærerkursus 1906-07, danseinstitut fra
1904; ansat ved Kbh.`s kommunale skolevæsen fra 1908, redaktør af Dansemagasinet fra dettes
start 1925; adresse 1936: Drosselvej 28, (Kbh. F).

Gottlieb, J. C. gymnastiklærer, * 01.03.1884, ansat 01.04.1908, fast ansat 01.01.1912, løntrin
2.500 kr., oprykning på næste løntrin 01.05.1920, skole = Forchhamv., timetal 41 (1917-18)
Venlig hilsen
regelsen

Regelsen

Hej

Dyrlæge: Holger Hildur Gottlieb, * 14.08.1885 i Horsens, søn af slagtemester Hildur Gottlieb
& Wilhelmine Christine Reiff. ~ 27.02.1912 med Herdis Raben Lindemann, dt. af læge
J. S. Linfrmann, Horsens & Louise Raben.

Praksis i Hornsyld 03.1912-10.1915, i Ørum, Grenå, 10.1915-05.1918. Praksis i Tarm
& dyrlæge ved den kommunale kødkontrol i Tarm & Lønborg kommuner 1918-46.
Reservedyrlæge ved Skjern Svineslagteri 1930-46, samt dyrlæge ved destruktionsanstalten
ved Egvad til nedlæggelsen i 1943. Kommunedyrlæge på Orø pr. Holbæk fra 1946.
Venlig hilsen
regelsen

Sven Lindhøj

hej
Frederiksberg i Aarhus ligger i Sct Pouls Sogn , fandt lige en Erling som blev konfirmeret 1927 opslag 17
Mvh Sven

Mia Gerdrup

Hej Jørgen,

Gottlieb-familien findes også på Nordfalster og Bogø.

Familien på Nordfalster har jeg ikke styr på, men du kan evt. kontakte Ketty Lykke Jensen. Jeg mener at huske, at hun har arbejdet med familien.

Julius Gottlieb, født 8. okt. 1852 i Stubbekøbing (stubbekøbing sogn, Falster Nørre Herred, Maribo Amt) nedsætter sig på Bogø, Mønbo Herred, Præstø Amt som bager. Han ses i Folketællingen 1901, 1906 og hans enke bor her endnu i 1916.

Julius Gottlieb dør 16. sept. 1906, - AO, Bogø Sogn 1903-1906, opslag 14.

Jeg har et billede af gravstenen, hvis du er interesseret. 
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Jørgen Chr.

Kære Mia, Torben og Sven.

Mange, mange tak for jeres indlæg.  Jeg er glad for jeres oplysninger og vil se på dem.  Jeg har noget maveonde i øjeblikket, derfor dette korte svar blot for at I kan se, at jeg har modtaget jeres indlæg.  Jeg vil komme tilbage til jer, når jeg får det bedre.  Håber I forstår mig.  Det er ikke noget alvorligt, så I skal ikke have ondt af mig, ha, ha.

De bedste hilsener.

Jørgen

katja gottlieb

Hej Jørgen

Jeg har et fotografi hængende på min stuevæg af Anne Marie og hendes to yngre søstre (Ellen og Berta?) som små. Jeg kan også klare en kopi af Andreas Christian som meget lille (incl. søstre og forældre). Har det interesse? Jeg er Andreas og Anne Maries oldebarn...

Mvh Katja Gottlieb

Jørgen Chr.

Kære, kære Katja.

Jeg så først din venlige hilsen her til eftermiddag og blev meget glad for dit tilbud.  Jeg vil da meget, meget gerne bede om en kopi af de fotos, du nævner.  Hvordan gør vi?  Har du udgifter i forbindelse med at kopiere de nævnte fotos så sig endelig til, og jeg vil selvfølgelig betale dig.

Du skriver, at du er Andreas og Anne Maries oldebarn.  Hvis det er dig, der er født 15.06.1973 i København, så kender jeg godt dine forældre og farforældre.  Jeg ved imidlertid kun, at du er født i København men ikke i hvilket sogn.  Har du noget imod at fortælle mig det?  Jeg vil da også gerne høre om dine to børn Silje Marie og Hans Jacob, hvis du ikke har noget imod det.

Endnu en gang tusind tak for din henvendelse og så ser jeg frem til at høre fra dig igen.  Hvor er jeg spændt.

De allervenligste hilsener.

Jørgen


Dorthe Henriksen

Hej

Gammel tråd det her, men hvis i fald...vil jeg også gerne have tilsendt......Jeg har via AO selv øffet mig tilbage til Johann Gottlieb Just, men mangler levende :-)

Jørgen Chr.

Hej Dorthe.

Jeg har set, at du refererer til et gammelt indlæg af mit angående Gottlieb familien og gerne vil have en kopi af et par billeder, som jeg har modtaget fra Katja Gottlieb.  Jeg mener, det er rigtigst, at du spørger hende, om jeg må sende dig dem med kopi af hendes forklarende svar til mig.  Det er jo ikke alle, der er villige til at mangfoldiggøre deres oplysninger.  Jeg sender dig hendes e-mail adresse på din private e-mail adresse.

Kom endelig tilbage og send mig en kopi af hendes svar.  Min e-mail adresse er joec@get2net.dk

De venligste hilsener.

Jørgen