AO Folketælling 1916

Startet af Jan Andersen, 19 Sep 2013 - 19:32

Forrige emne - Næste emne

Jan Andersen

Jeg har nogle henvisninger til AO FT 1916 I Birkerød.
Men nu kan jeg ikke finde FT 1916 I AO.
Er de blevet fjernet?

/Jan
/Jan

Leif Sommerdal

På AO' forside står:

20. august 2013
Folketællingen 1916 fjernes midlertidigt fra Arkivalieronline
På grund af fejl i indekseringen fjerner vi nu folketællingen 1916 fra Arkivalieronline. Vi arbejder på at få den publiceret igen i løbet af september.

http://www.sa.dk/content/dk/om_statens_arkiver/nyhedsoversigt/folketallingen_1916_fjernes_midlertidigt_fra_arkivalieronline
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Mortensen

#2
AO:

20. august 2013

Folketællingen 1916 fjernes midlertidigt fra Arkivalieronline

Folketællingen 1916 fjernes midlertidigt fra Arkivalieronline

På grund af fejl i indekseringen fjerner vi nu folketællingen 1916 fra Arkivalieronline. Vi arbejder på at få den publiceret igen i løbet af september.
Læs mere her

-----------------------------

Læs dette link og indlæg fra John Nielsen som oplyser hvor du kan se FT 1916
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,62327.0.html
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jan Andersen

Tak for svarene.

Det er Birkerød 1916 jeg mangler, og Birkerød kan jeg ikke finde på AO-Rebus

mvh

/Jan
/Jan

Leif Sommerdal

Du må vente til det kommer online igen :'(
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gitte Johansen

Hej Jan


Hvis du spørger pænt, tror jeg garanteret, at John Nielsen kan finde den til dig.


https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,63662.msg339289.html#msg339289
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Leif Sommerdal

Hvis ikke John har været der kan du bare launche jnpl filen i vedhæftede fil

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Leif Sommerdal

#7
 ;)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


John Nielsen

Hej

Det ser ud til at AO har fjernet filerne, så JNLP filerne på AO-Rebus ikke længere virker.
Så må vi håbe at det er fordi de er på vej  FT1916 selv, og ikke fordi det var for pinligt.

Hilsen John Nielsen

Karsten Damén

#9
Er der nogen som kender en prognose for FT-1916's genopstandelse?

Jeg mener at september måned er udløbet for et par dage siden, men meldingen på AO er den samme:

" En række fejl i indekseringen af Folketællingen 1916 betyder, at vi nu fjerner folketællingen midlertidigt fra Arkivalieronline.
Vi arbejder på fuld kraft for at få den indekseret igen, og vi forventer at kunne publicere den rettede version på Arkivalieronline i løbet af september 2013. "

hilsen Karsten

Sanne Bloch

Haha, nu skriver vi - ikke med fjerpen og blæk - men med nyeste teknologi følgende dato: 30. oktober 2013, men AO ser ikke ud til, at have passeret september 2013 endnu.... når det handler om FT 1916... og finder det åbenbart ikke ulejligheden værd, at orientere om, at de desværre er blevet lidt forsinkede eller hva' nu forklaringen er...

Ellers godt tilfreds med AO og dybt taknemmelig for, at vi har denne værdifulde søgemulighed - men servicen med at orientere om status er ikke liiige AO's stærke side. Ærgerligt...

Ha' en go' aften, allesammen  :)

Venlige hilsner Sanne