Har andre problemer med myheritage ver 7. 71.25 og windows 7, 64 bit

Startet af Bruno Nissen, 18 Sep 2013 - 21:55

Forrige emne - Næste emne

Bruno Nissen

Hej.
Jeg har et andet indlæg om dette problem, men ganske kort vil jeg lige høre om andre af jer der bruger
myheritage ver 7. 71.24 og windows 7, 64 bit, har problemer med ikke at kunne skive i notater.

Har haft kontakt med support som sendte mig seneste ver 7.71.24 , som ikke hjalp.

På en Windows 7 med 32 bit virker det fint.

???
Mvh.
Bnissen

Jane Valkær

Hej
Jeg har nøjagtig de samme problemer - lige lavet en ny tråd inden, at jeg fik set din.

Mvh
Jane

Bruno Nissen

Godt at høre der er andre med samme problem.
Tror det skyldes min Windows 7, 64 bit, da den jo virker fint på en anden pc med Windows 7, 32 bit.

Fra support har jeg fået tilsendt seneste ver. 7.0.0.7124 men det hjalp ikke samt en fil som jeg skulle kopier ind i stil  hvor programmet ligger, også uden held. Så venter stadig en løsning.
Mvh.
Bnissen

Jane Valkær


Bruno Nissen

Ja det svar fik jeg også af en venlig person herinde, men da jeg ikke har haft ver, 6 fra starten , har jeg ingen data og dermed ingen sikkerhedskopi  :-\ til ver. 6, og kopien fra ver 7 kan jeg ikke bruge til ver. 6 øv ...
Mvh.
Bnissen

Ole Kaare

Det problem kunne du nu relativt let komme ud over. Eksporter en GEDCOM fil fra ver. 7 og importer GEDCOM filen til ver. 6. Når jeg skriver relativt er det fordi eventuelle billeder ikke overføres, men de kan som bekendt tilføjes efterfølgende:

Læs hvad en GEDCOM fil er:
http://www.haderslevslaegt.dk/program/gedcom/gedcom.htm

Held og lykke med dine bestræbelser på at få et velfungerende system.

Bruno Nissen

 WAWWW  :D det lykkedes med ver. 6 og billederne kom med , så det ser ud til det hele er med , og jeg kan skrive i notater.
Jeg skannede for gedcom og valgte den der blev fundet.

En ting som jeg ikke kan se der er med i ver. 6 er synkroniser, er det ikke med i denne ver. ?

TAK for vejledning.
Mvh.
Bnissen

Ole Kaare

Det var da godt, at det lykkedes for dig. Nej, sync. er en af de nye tilføjelser i ver. 7, men det mener jeg er til at leve med, hvis det går ud over funktionaliteten, som du oplevede. Det vigtigste for de fleste er, at de basale egenskaber fungerer stabilt i slægtsforskningsprogrammet, og det gør de i FTB ver. 6.

Uden jeg skal lyde som en gammel, sur stodder, så er det et faktum, at jo mere man læsser på af nye egenskaber i et hvert program, jo større er risikoen også for, at der opstår nye, uventede funktionsfejl. I hvert fald skal man ofte vare sig for at springe på en opdatering lige efter lanceringen; undgå ærgrelser ved at være prøveklud og vent til fejlene er elimineret af software udviklerne.

Held og lykke med Family Tree Builder :-)

Bruno Nissen

Du har helt ret , men da jeg første gang hente programmet var det ver. 7, nu kører jeg nogen tid med denne og ser om det så lykkedes senere at 7eren kommer til at virke.

Lige en anden ting, når jeg udgiver projektet for jeg beskeden at 1 billede ikke er med og kan skyldes forkert format, eller beskadigelse, og efter en opgradering skal den udgives igen, men opgradering er jo ver 7, og det ser ikke ud til der er noget gale med de billeder jeg har lagt ind. Hvad kan de måske være der er galt ?
Mvh.
Bnissen

Ole Kaare

Jeg har selv i sin tid bokset med en billedfil, hvor jeg fik samme besked, at den var beskadiget, hver gang jeg skulle udgive indholdet (uploade til nettet). Jeg gik systematisk frem, indtil jeg fandt den pågældende, fejlbehæftede fil i FTB. Hvis du har en mistanke, om hvad det er for en fil, der driller kan du jo prøve at slette den, både fra FTB og husk også at slette den på nettet, så har du vasket tavlen helt ren, når du forsøger at finde "skurken". Husk, det er ikke alle file extensions, der virker, men bruger du de gængse eller konsekvent JPG, får du ingen problemer.

Med jævne mellemrum vil der givet poppe en opfordring op til at opgradere til ver. 7.Det irriterede mig, hvorfor jeg ganske enkelt fjernede følgende fil fra programmet:

FTBCheckUpdates.exe

Hvis du fjerner den, så læg den et andet sted, så kan du altid genplacere den i den oprindelige folder.

mvh

Bruno Nissen

OK, har tjekket alle billederne, vil jo gerne have dem i en størrelse hvor man kan forstørre dem op så man tydeligt kan se hvem der er på billedet, og alle er i jpg.
Er der en grænse for størrelse af billeder i MB ?, nogle få stykker af mine er mellem 4-5 mb de fleste er kun i kb.
Jeg har søgt efter oplysninger om dette, men har intet fundet.
Mvh.
Bnissen

Ole Kaare

Anvender den gratis version (basis) er der en øvre grænse på i alt 250 MB for billedfiler, men filer på de få MB, du anvender, kan programmet sagtens håndtere. Årsagen til meldingen om at filen kan være beskadiget eller forket format ligger snarere, i at du har importeret dem fra en GEDCOM fil, som er en slags "usikker" udvekslingsplatform for mange forskelligartede slægtsforskningsprogrammer, og som ofte slet ikke overfører billedfiler.

Jeg ved i sagens natur ikke, hvor mange billedfiler, du for indeværende har i programmet, men er det ikke en uoverkommelig opgave, ville jeg nok gå gradvist frem. Først fjerne ca. 10% af billederne fra både programmet og websiden . Udgiv så igen programmet for at se om fejlen er elimineret ved upload. Hvis ikke så snup yderligere 10%.

Ja, det lyder klumpet, men kan du umiddelbart ikke finde synderen, er der ingen vej uden om. Det kan også være, at samtlige billedfiler fra GEDCOM tolkes forkert af FTB programmet, hvorfor du vil få denne fejlmelding, indtil det sidste billede er fjernet. Lægger du billedfilerne ind på normal vis, vil du aldrig opleve de her vanskeligheder. Ja, du har dine problemer med at få det hele op at køre, må man nok sige :-)

mvh

Bruno Nissen

Ja problemer kan man altid få , men jeg vil forsøge at følge din vejledning.
Kan nu også se at der under personernes id pludselig mangler 1-2-3 og 3 styk med ID 500000? ogv. måske det også retter sig undervejs.
Mvh.
Bnissen