Rådmandsgade,Kbh.

Startet af Anne Larsen, 19 Jan 2011 - 14:44

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej

Jeg leder efter Rådmandsgade 30,København i FT 1890.Men jeg kan kun finde Rådmandsstræde.
Frederik Emil Knudsen og Else Marie Christensen.Det er oplysninger jeg har fra Kirkebogen.
Kan gaden have haft et andet navn?

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Lissa Pedersen

Hej Anne,

www.fogsgaard.org - med bl.a. københavnske gadenavne - er rigtig god. Her er, hvad der står om Rådmandsgade - måske kan du bruge det:

Kvarter: Udenbys Klædebo
Sognetilhør i 1890: Sankt Stefans
Sognetilhør i 1918: Kingos, Simeons
Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: L
                  Politikreds: 8
                  Forsørgelsesdistrikt: 11A
                  Værgerådskreds: 9

Mvh Lissa

Anne Larsen

Tak Lissa

Men er den så bare ikke med i FT 1890 på AO?

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Berit Hansen

Hej!

Tilsyneladende er FT 1890 Rådmandsstræde = Rådmandsgade.

Prøv selv at trykke ind og se!

Venlig hilsen
Berit - 3050

Anne Larsen

Hej

Jeg har været der inde,men der er ikke nr.30 som der står i addressen i kirkebogen.Det ser også ud til at det skulle være en meget lang gade.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Verner Bentsen

Hej Anne.

Hvis du vælger FT 1890, Rådmandsstræde Lige nr. opslag 25, så vil du se at der står Rådmandsgade 30.

Mvh Verner

[vedhæfting slettet af admin]

Anne Larsen

Tak skal du have,Verner.

ja,det står der jo højt klart og tydeligt--hvis man ikke har stirret sig blind på skærmen hele dagen. ;)

Nu var de der desværre ikke, men jeg fik da fat i gaden. Tak. Oplysningerne om bopæl var jan.1892,så jeg tog chancen.De flyttede godt nok flere gange om året.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Karsten Jacobsen

Husk: Du kan lede efter familien i Rådmandsgade 30 i 1892, hvis du benytter Politiets Mandtal på Københavns Stadsarkiv! Ofte står der heri også, hvor familien boede "forrige" gang. Der boede i øvrigt uhyggeligt mange mennesker i Rådmandsgade dengang.

MVH
Karsten 


Anne Larsen

Hej Karsten

Jeg har set i Politiets registerblade på nettet at i 1892 bor de eller Frederik Emil Rådmandsgade 21,men jeg kan ikke se det på Københavns Stadsarkiv,da jeg bor på Djursland.Så jeg må prøve at spørge om der er en der vil se efter i opslag.Tak for tipset. ;)

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland