IPAD problemer med www.danishfamilysearch.dk

Startet af John B. Helmersen, 27 Sep 2013 - 09:58

Forrige emne - Næste emne

John B. Helmersen

Hej, jeg underviser i "Slægtsforskning via Internet" og har fået et par kursister, der anvender IPAD 2.

AO virker jo ikke pga. behovet for JAVA - men www.danishfamilysearch.dk skulle være løsningen - indtil OA får den nye læser til at fungere på alle arkivalietyper.

Den ene IPAD 2 fungerede ok, mens den anden havde problemer, når den skulle åbne en side i kirkebøgerne. (Hver åbning starter med en reklame - der efter nogle sekunder forsvinder og siden kan så ses...) Denne IPAD 2 kunne alt - bortset fra: Når reklamen kom på, så stoppede maskinen ved "25%" load billedet - og blev stående indtil man manuelt stoppede processen....

Er der nogen der har oplevet det samme? og har en løsning eller et andet forslag, så IPADS kan anvendes til at udforske slægten via nettet?

På forhånd tak.

mvh John Helmersen
Venlig hilsen
John Helmersen
Lille Ladager ved Køge

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej John

Tak for infoen om, at man kan læse kirkebøger på Ipad2 ;D. Det vidste jeg ikke.
Min virker perfekt, reklamen forsvinder efter kort tid, super!

Jeg har haft et andet problem med min Ipad2 ,og det blev løst ved at Nulstille den.
Jeg fik det råd af leverandøren, at hvis den havde et problem, man ikke kunne løse, så skulle den nulstilles – det gøres i "generelle indstilllinger". Men OBS –det tager noget tid – og MAN SKAL HAVE EN BACKUP AF INDHOLDET, inden man kaster sig ud i det. Det svarer til, at du omformaterer din computer.

Jeg fik lært at have backup via Icloud. Min backup på computeren havde åbenbart fejlen med, så først da jeg gjorde helt rent bord løste problemet sig.

Alt hvad man har "købt" via Appstore ligger der, så derfra geninstallerer man bare diverse Apps.

Håber din kursist får løst sit problem.

Venlig hilsen
Ruth

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej igen

Det var lige lovligt tidligt, jeg jublede.... Jeg oplevede senere det samme problem med en kirkebog:
Den ældste fra Herlufmagle sogn, Tybjerg Herred, Præstø amt.

Det fik mig til at skrive til danishfamilysearch, som har svaret tilbage, at jeg har ret - bogen vil ikke åbne. De henter deres opslag på AO, så problemet ligger hos dem, og Dan Nicolaysen har konstateret, at bogen heller ikke virker på AO - så inden Ipad'en får skylden  :-[ så prøv forskellige bøger.

God weekend
Ruth