Alimentationsag bortkomnet

Startet af Hardy Larsen, 09 Sep 2013 - 23:11

Forrige emne - Næste emne

Hardy Larsen

Min farmor har fået et barn i 1923. Desværre kan jeg ikke finde alimentationssagen. Hun boede på det tidspunkt Nansensgade i København.
Er der nogen der har en ide til hvor jeg kan finde afhøringerne som må være foretaget af politiet i forbindelse med sagen?
Mvh
Hary Larsen

K. Thidemann

Har du prøvet her.

Arkivalier online
Familieretlige sager i København
AJ-journal
1923 til 1923
Register til AJ-journal
Søg under farmors efternavn
mvh K.Thidemann 9000

Hardy Larsen

Det har jeg prøvet og fundet sagen side 1332.  Den har været sendt rundt og tilsyneladende bortkomnet.
Jeg har været både i Viborg, København og Odense.
Sagen interesserer mig, da jeg via den kan finde ud af hvor hun var bosiddende på avlingstidspunktet.
Mvh
Hardy

Eva Morfiadakis

Står det inte i födelseboken var hon fanns på 10 månadersdagen?

Eva M
Eva M

Anette Eriksen

#4
Hej,

Hvad med at prøve politiets registerblade?


politietsregisterblade.dk

Mange hilsner
Anette Eriksen

Hardy Larsen

Hun var hemmeligt fødende på Rigshospitalet, så der står ikke noget om de ti mdr. Jeg har også prøvet politiets registerblade, uden resultat.

Mvh
Hardy

Ole Bech Knudsen

Hej,

Når nu selve sagen er bortkommet, vil jeg foreslå, at du prøver at rekonstruere sagsbehandlingen.

Her må du starte med Københavns Politis protokoller vedr. faderskabs/alimentationssager fra 1923, hvori der må findes et forhør af barnemoderen, som boede i København på fødselstidspunktet.

I dette forhør har hun sandsynligvis udlagt barnefaderen, og måske hans opholdssted.

Herefter må du se på, hvor sagen så fortsættes, da jeg kan forstå på dit indlæg, at den har været sendt rundt i det administrative system.

Om Københavns politiprotokoller vedr. alimentationssager, se nedenstående link.

http://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivskabers_arkivserier?a=&b=&c=k%C3%B8benhavns+politi&d=1919&e=1935&f=&g=&h=&ngid=2905194&ngnid=2905646&heid=&henid=&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

Mvh.
Ole Bech Knudsen
Ole Bech Knudsen

Hardy Larsen

Hej
Stor hjælp.
Mange tak

Mvh
Hardy Larsen