Margot Baltzarsen/Baltsersen/Baltersen/Balterzen

Startet af Jonathan Isaksson, 09 Sep 2013 - 00:13

Forrige emne - Næste emne

Jonathan Isaksson

Hej. Jag söker information om min fars farmor. Hon var Dansk och hette Margot Baltersen. (Fast jag vet inte exakt hur det stavades) Kan vara Baltzarsen/Baltsersen/Baltersen/Balterzen med. Jag tror hon var från köpenhamn ska fråga pappa om mer info.

Har försökt hitta något själv men går direkt inte. Hon flyttade till sverige,skåne,helsingborg tror jag och gifte sig med min farfarsfar Axel Isaksson.

Skulle bli grymt tacksam om ni kunde hjälpa mig. Då jag vet så lite om just min danska släkt på min fars sida.

Jens-Christian Emborg

#1
Hej Jonathan

Der er ikke mange piger der hedder Margot, så måske kunne det være hende her:

Karin Margot Baltzer født i København den 28-11-1906.
Her er hendes Registerblad hos Politiet, der blev oprettet når børn blev omkring 15 år:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2148923&searchname=polit_adv

Hun er konfirmeret i Sankt Jacob sogn i København den 02-10-1921, opslag 179 i kirkebogen på AO.
I folketællingen 1921 finder du hende boende i Sankt Jacobsgade 3 st. i København, her bor hun med sine forældre to brødre og en husassistent der er født i Sverige i 1900, opslag 3 i FT-1921 for gaden på AO.

Her er familien i Politiets Registerblad i 1915 hvor de flytter til Sankt Jacobsgade 3:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2148925&searchname=polit_adv

Her er hendes far som barn med sine forældre og en bror i FT-1880 og FT-1885:

København, København (Staden), Sankt Peders Stræde (Lige numre), Sankt Pederstræde 38, 131 og 132, 487, FT-1880, D4656
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Frederik Vilhelm Baltzer 39  Gift Husfader Sadelmager og Tapetserer København
Jensine Hermandine Marie Baltzer, f. Pedersen 39  Gift Hustru  København
Johannes Lauritz Ferdinand Vilhelm Baltzer 7  Ugift Deres Søn  København
Viggo Marius Baltzer 5  Ugift Deres Søn  København



København, København (Staden), Nørre Farimagsgade (Lige numre), Kjøbenhavn Nørrevold Kvarter, N.Farimagsgade 44,matr.264 Forhus Stue, 5, FT-1885, D2465
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Chri.Vilh.Baltzer 44  Gift Husfader Tapetserer og Sadelmagermester Kjøbenhavn
Jensine Hermandine Marie Baltzer 44  Gift Husmoder  Kjøbenhavn
Johannes Lauritz Fred.Vilh.Baltzer 12  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Viggo Marius Baltzer 10  Ugift Barn  Kjøbenhavn  
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Jens-Christian Emborg

Karin Margot Baltzer er født i Sankt Thomas sogn, kirkebog 1906-1924, opslag 9.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg