Ekstra skærm til PC

Startet af Inger Nielsen, 08 Sep 2013 - 12:37

Forrige emne - Næste emne

Inger Nielsen

Bare et lille tip :)

Da jeg skiftede min stationære PC ud med en bærbar, fik jeg den gamle skærm tilsluttet den bærbare, således at jeg nu har 2 skærme at arbejde på.

På den ene har jeg f.eks. mit slægtsforskningsprogram og på den anden kan jeg finde kirkebøger, folketællinger og meget mere.
Jeg kan f.eks. kopiere folketællinger på den ene skærm og sætte dem ind på de relevante personer i slægtsforskningsprogrammet på den anden - meget praktisk.

Hilsen
Inger

Bjarne Møller

Jeg bruger også 2 skærme men på en stationær computer og du har ret det letter arbejdet meget.
Prøv det hvis i har en gammel skærm til overs det behøver ikke at være 2 ens.

Bjarne
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Flemming Kristensen

Jeg har i flere år brugt 2 skærme, samt en ekstra computer i flere år.

Så for 1 år siden købte jeg et 19" TV. Det bruger jeg også som computerskærm. I begyndelsen så jeg fjernsynet. Men da jeg ikke ser sport og amerikanske film er der blot 10% tilbage der kan vælges fra. Det bliver ikke til megen TV kiggeri. Derfor har jeg 3 skærme koblet til samme computer.

Mit grafikkort et Asus kan klare 4 HDMI skærme samt et VGA skærm. Kostede omkring 600-700 kr. det er ikke en stor udgift, men et godt resultat.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Inger Nielsen

Hej Bjarne og Flemming

Tak for tilbagemeldingen.

Jeg håber vores indslag har animeret vore medforskere til at tilslutte en ekstra skærm og dermed lette arbejdet betydeligt  :D

Hilsen
Inger

Christian Konstmann Autzen

Hej Inger

Dejligt indlæg - men kan man så skifte rundt mellem de enkelte skærme helt vilkårligt, som hvis det var forskellige sider man har oppe på ens almindelige pc'er ?

Det vil jo lette arbejdet ganske betydeligt  :)

Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inger Nielsen

Hej Christian

Ja, du kan have både slægtsprogram, kirkebøger, folketællinger og andre sider åbne - ligesom du har på én skærm.
De sider du vil have på den ekstra skærm, "trækker" du over (over og tilbage, som du har behov for) og dermed har du to skærme at arbejde på, men kun én PC.

Du åbner f.eks. dit slægtsprogram som du plejer og "trækker" det over på ekstra skærmen. Nu kan du  åbne de sider/programmer du har lyst til på din normale skærm, f.eks. indsætte billeder og kopiere og indsætte oplysninger i slægtsprogrammet. Du kan trække alt hvad du har lyst til frem og tilbage mellem skærmene.

Det letter arbejdet meget, at du hele tiden har f.eks. slægtsprogrammet på en skærm og andet på den anden. Husk blot at trække alt tilbage, inden du lukker ned. Har du glemt det og ikke kan finde det igen, kan det være fordi nogle sider stadig er på ekstra skærmen og viser sig, når du tænder den igen.

Jeg har haft hjælp til at installere min ekstra skærm, så det kan jeg ikke hjælpe med, men det er vist ikke så kompliceret.

Håber du finder ud af at installere og bruge en ekstra skærm  :D God fornøjelse

Hilsen
Inger