Miin oldefar Peter Andreas Thingsted's første ægtskab!

Startet af Katharina Thingsted, 04 Sep 2013 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

Katharina Thingsted

God eftermiddag alle sammen.

Efter at I dygtige og skarpe slægts forskere hjalp mig med at finde min Oldefar Peter Andreas Thingsteds første kone Marie Cathrine, har jeg selvfølgelig fået mere blod på tanden :)

Jeg leder med lys og lygte efter Peter Andreas og Marie Catrine's vielse. Marie Catrine blev født 3/4/1860 "i København" mere specifikt ved jeg desværre ikke. Hun døde d. 20/7/1909 i Skt. Johannes (1899-1913, opslag 239) i en alder af blot 50 år.

Ganske kort tid efter, nemlig 5.August 1910 gifter Peter Andreas sig med den noget yngre Anna Marie Nielsen (født 13. Oktober 1888 "i København") i Vor Frue Kirke. Og som det fremgår af min tidligere tråd https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=64921.0  fik han med Anna børnene Svend, Ellen og Olaf.

Nu synes jeg jo at det kunne være utroligt interessant at finde ud af mere om hans første ægteskab med Marie Catrine. Jeg kunne blandt andet godt tænke mig at vide hvor i landet de blev gift, samt om der monstro kom nogle børn i dette "mystiske" første ægteskab. Mon der findes nogle behjertede sjæle som måske kan puffe mig lidt i den rigtige retning?  ???


De bedste hilsner Katharina.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Axel født

Holmen 1892-1900, opslag 164, nr. 29.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

#4
FT1901, København, Sortedamsgade, opslag 39 (beta)


Samme sted i 1906, opslag 28.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

København, København (Staden), Sankt Hans Gade (Lige numre), Udb. Klædebo Kvarter, Sankt Hans Gade 24 Matr. 1466 V. Sidehus Opg. A. 3. Sal, 6, FT-1885, C3009


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Marie Cathrine Mikkelsen   25   Ugift   -   Dameskræderinde   Kjøbenhavn
Hans Jørgen Laurits Andersen   22   Ugift   Logerende   Brænderiarbeider   Svendborg

kunne være.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Katharina Thingsted

De bedste hilsner Katharina.