Jens Michaelsen, født i Bregninge, Holbæk amt 1790

Startet af Carsten Kristoffersen, 04 Sep 2013 - 02:51

Forrige emne - Næste emne

Carsten Kristoffersen

Jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at finde dødstidspunktet for ovenstående person.
Han blev gift med Bodil Andersdatter, som blev født i Svinninge sogn Jan 21 1794, hun dør maj 17 1851 i Hørve (KB Hørve 1837-1873, opslag 114 no 2). Jeg har fundet disse personer i FT for Hørve 1850, men jeg har ikke været i stand til at finde Jens Michelsens dødstidspunkt
Kan nogen hjælpe mig?

Venlig hilsen
Carsten Kristoffersen

Bente Aaris

Har du styr på hvor børnene blev af - måske han havde ophold hos en af dem.
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Jane Valkær

Hej
Her omtalte FT 1850:

Samtlige personer i husstanden:
Holbæk, Ods, Hørve, Hørve Bye, et Huus, 43, FT-1850, C7100
Jens Michaelsen 61  Gift  Bødker,Huusfader Bregninge Sogn,Holbæk Amt
Bodil Andersdatter 56  Gift  hans Kone Svinninge Sogn,Holbæk Amt

Mon ikke dette er den samme:

Samtlige personer i husstanden:
Holbæk, Ods, Vallekilde, Starreklinte Skoledistrikt, Bjergesø By, Et Hus, 179 - F2, FT-1860, C7292
Jens Michaelsen 71  Gift Aftægtsmand. Fattiglem  Bjergsted Sogn, Holbæk Amt
Ellen Thomasdatter 49  Gift Hans Kone  Rørvig Sogn, Holbæk Amt
Karen Sophie Larsdatter 10  Ugift Deres Barn  Vallekilde Sogn, Holbæk Amt
Christian Jensen 4  Ugift Deres Barn  Vallekilde Sogn, Holbæk Amt

Du finder hans begravelse her:
KB Holbæk, Vallekilde sogn 1861-1878 opslag 136 nr.1 1871

Mvh
Jane

Jane Valkær

Hej
Hvis kigger op FT 1870 Vallekilde på AO opslag 40, nr. 83, så står der, at Jens blev født i Bregninge sogn.

Mvh
Jane

Jane Valkær

Hej
Prøver lige igen uden trykfejl:
Hvis du kigger i FT 1870 Vallekilde på AO opslag 40, nr. 83, så står der, at Jens blev født i Bregninge sogn.

Mvh
Jane

Carsten Kristoffersen

Tak for svar til jer alle, jeres oplysninger hjalp rigtig godt. Jeg havde fundet Jens Michaelsen i folketælling for Vallekilde 1860, men afviste i første omgang, at der kunne være tale om den korrekte person, da der stod, at han var fra Bjergsted. Jeg havde ikke bemærket Jens Michaelsen i folketællingen for 1870, så dette overbeviste mig om, at det alligevel var den rigtige person. Jeg fandt herved frem til at Jens Michaelsen og Ellen Thomasdatter hvde mistet deres respektive ægtefæller, ganske kort tid før de blev gift med hinanden.