Sporring af familie Svb. Amt. Vindinge h., Herrested sogn, Maarskov Anders Ander

Startet af Finn Hansen, 25 Sep 2012 - 23:32

Forrige emne - Næste emne

Finn Hansen

Hej slægtsforskere

Følgende stammer fra arbejdet udført af min tidligere svigerfar, som uvist af hvilken årsag, har glemt at indfører kildehenvisninger til lige præcis denne gren af familien.

Jeg har derfor endnu engang taget kampen op med min morfars oldefar Anders Andersen og hustru Karen Jørgensdatter fra Maareskov, Herrested sogn, Vindinge herred, Svendborg Amt.

Jeg har masser af huller som jeg utroligt gerne vil have lukket, men kan ikke finde svarene!!!

Sidste gang vi ser noget til Anders Andersen skovfoged er i 1890 folketællingen for Herrested sogn, Maareskov hus 1. hvor han bor sammen med sin datter og den ene af sine 2 sønner Hans Andersen.

Hvis det er den rigtige Anders Andersen jeg følger, da var han 9 år om at få sin hustru i ægteskabet, 28 april 1859, dog 9 år efter, at han og hustruen fik deres første barn Anders Andersen, som senere i livet bliver Skrædder og som dør i Søllinge Mark 01 maj 1936, det er selvsamme Anders Andersen som bliver gift med afkommet fra Bechmann familien, Kirsten Rasmussen Bechmann.

Denne kvinde Karen Jørgensdatter/Jørgensen volder mig også mange problemer, da jeg kun er næsten sikker på at hun er fra Gislev eller omegn. Og i så fald skal være født 26 06 1821 i Sandager Nørremark, Gislev sogn, Gudme herred.

Skovfogeden, altså Karen Jørgensens mand dør 24 november 1904 i Maare, Herrested og begraves xx 11 1904 i Herrested kirke.

Skulle jeg være så heldig, at nogen af jer, er i familie med denne eller dele af denne familie, vil jeg blive meget glad for at udveksle erfaringer og aner, hvis det er muligt.

Ellers vil jeg utroligt gerne havde lukket alle hullerne hos denne skovfoged og hans hustru fra fødsel til død for dem begge, inklusiv at kunne finde ham i folketællingen 1901, hvor jeg mange mange og gentagende gange har kikket, uden at kunne finde ham, selv om han først dør 3 år efter.

Karen Jørgensdatter/Jørgensen har jeg, vel og mærket, hvis det er den rigtige:
Fødsel + data fra kirkebog
Konifrmation + data fra kirkebog
Muligvis hende i folketællingen Svendborg, Gudme, Gislev, Fjellerup, en gård, 82, FT-1850, B4954
Hendes første barn (uægte) 1850 Gislev kirke - Opslag 19 - #9 - Juli 21de
Hendes vielse Herrested, Vindinge Herred, Svendborg Amt 1859 Opslag 81 - #6.
Folketælling Svendborg, Gudme, Gislev, Fjellerup, en Gaard, 82, FT-1850, B4954

Tilsyneladende får hun og ægtemanden Anders Andersen kun 3 børn, hvoraf der er 8 år mellem barn 1 (1850) og barn 2 og kun 2 år mellem barn 2 og barn 3 (1858 & 1860).

Hvis dette skulle være den rigtige Karen Jørgensdatter, bør hendes forældre i så fald hedde Jørgen Rasmussen og Johanne Christensdatter - Jørgen Rasmussens famile kan jeg ikke spore - Johanne Christensens far og mor hedder således Christian Hermansen og Malene Jacobsdatter - men det er trods alt noget jeg betragter som "usikkert"...

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen

Venligst
Finn Hansen

Inger Toudal

Hej Finn

For nu at begynde med skovfogedens død (AO: Herrested 1892-1905, opslag 149).

. . . Enkemand efter Karen Jørgensdatter, sidste fælles Bopæl Blandetskov. Alder: 82 Aar.

Blandskov ligger i Herrested sogn, hvor du også finder Karen Jørgensdatter død 1/5-1883
(AO: Herrested 1879-1891, opslag 9). Om hende står der:

Skovfoged Anders Andersens Hustru i Blandtskov, født i Gislev. Alder: 61.

Ægteparret ses her ved folketællingen 1880:

Svendborg, Vindinge, Hellerup, Hellerup sogn, et huus, 2, FT-1880, B0158
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Andersen   57    Gift   husfader, skovfoged      Herrested sogn, Svendborg Amt
Karen Jørgensdatter   58    Gift   hans hustru      Gislev sogn, Svendborg Amt
Hans Andersen   22    Ugift   deres børn      Ellinge sogn, Svendborg Amt
Johanne Andersen   20    Ugift   deres børn      Hellerup sogn, Svendborg Amt
Niels Carl Andersen   2    Ugift   pleiebarn      Hellerup sogn, Svendborg Amt

- og 20 år tidligere:

Svendborg, Vindinge, Hellerup, Haundrup By, et huus, 11, FT-1860, B0422
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Andersen   38    Gift   skovfoged      Herrested, Svendborg Amt
Karen Jørgensdatter   39    Gift   hans kone      Giislev, Svendborg Amt
Anders Andersen   10    Ugift   deres børn      do [Giislev, Svendborg Amt]
Hans Andersen   3    Ugift   deres børn      Ellinge, Svendborg Amt
et udøbt pigebarn   1    Ugift   deres børn      Hellerup, Svendborg Amt
Maren Jørgensen   15    Ugift   tjenestepige      Svendborg
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Finn Hansen

Hej Inger Toudal

Tak for dit indput - jeg har  dem i de to folketællinger men kan ikke få ham i 1901 tællingen!!!

Fra 1860 og bagud kan jeg ikke finde dem i samme hus og ellers som jeg beskriver i forgående mail!!

Min gamle mormor var delvis kilde til navnene og også hvornår han døde, hun kunne i sagens natur ikke huske hans kone, da hun selv først blev født 1923.

tror vist jeg vil lade hvilen falde over mig

Venligst
Finn Hansen

Inge Hedal

Hej
Svendborg, Vindinge, Herrested, Maareskov, Herrested sogn, hus, 1, FT-1890, B0346
Anders Andersen, 67, Enke(mand) husfader skovfoged Herrested sogn, Svendborg Amt
Johanne Andersen, 30, Ugift barn, husbestyrer Søllinge sogn, Svendborg Amt
Hans Andersen, 32, Ugift barn gartner Ellinge sogn, Svendborg Amt

Den gamle Anders Andersen bor hos skræddersønnen i Søllinge ved FT-1901 og har boet der siden 1897, AO Søllinge opslag 175, født den 1.4. 1822 i Herrested

Datteren Johanne bliver gift med Rasmus Rasmussen, den næste skovfoged:
FT-1901, Herrested opslag 569
Rasmus Rasmussen, f. 7.12. 1860 i Sønder- Broby, taget ophold i sognet i 1890, skovfoged, gift 1892
Johanne Andersen, f. 25.12. 1859 i Herrested
De har fire børn: Karen, Rasmus, Anna Marie og Agnes, alle født i Herrested.
Hverken Anders Andersen eller Hans Andersen bor hos dem.

Deres vielse ses i Herrested, 1892-1905, opslag 108. Om hende står der:
Født i Hellerup Skovfogedhus 25 December 1859. Forældre: Skovfoged Anders Andersen i Blandeskov og Hustru Karen Jørgensdatter.
Hendes forlover er Skrædder Anders Andersen i Søllinge.
Vielsen foregår i Ravnholt Kapel (Herrested) den 27.5. 1892.

Da deres første barn døbes (Herrested 1892-1905, opslag 41) er gartner Andersen på Ravnholt blandt fadderne.
Skrædderen i Søllinge er fadder for barn nr. 2 (opslag 10).
En gårdejer Rasmus Andersen, Herrested, er fadder for barn nr. 3 og 4.
Mvh. Inge

.


Finn Hansen

Hej Inge Hedal

Tusind tak for hjælpen med min ane i 1901, lige der har jeg ikke søgt, i det, at han jo hele tiden siden Johanne og Hans blev født, har boet sammen med disse to børn. Og det er rigtigt smukt, at du har fundet Johannes vielse, også, at hun har fået børn, men det må naturligvis begrænse sig til ganske få, da hun jo var nået 32/33 år, da hun blev gift og derfor muligvis kun kan nå at føde 4-5 børn før fertilitetsperioden udløber - i 1890 fremstår hun som ugift og bosiddende sammen med sin broder Hans og sin fadder Anders.

Anders Andersens kone Karen Jørgensdatter (Jørgensen), er nok den person, lige nu, der volder mig størst problemer - Jeg har hendes død/begravelse og deres vielse, men derimellem er der 8-9 år, fra hun fik sit første barn med Anders til hun bliver gift med ham - og her undrer jeg mig meget over, at der ikke kommer flere børn, derudover at hun kun alt i alt får 3 børn. Gad vide hvad hun var af støbning og hvad hun egentlig lavede og stammede fra.

Hendes fødsel er jeg en smule usikker på, da der er 2 måske 3 at vælge imellem. Jeg har valgt hende som født 28.07.1821 - hjemmedøbt - fremstillet i kirken 26.08.1821 - vacc. af Ørnstrup 1823 og konfirmeret 1836 med kundskab og opførsel "god", nok ikke verdens bedste karakter, måske var hun slet ikke god bogligt og muligvis noget fraværende i sin opførsel. Jeg har også forsøgt at spore hende via jævnførselsprotokollerne og til/afgangsprotoklollerne, men her dukker netop problemet op, at der er en pige fra 1825 og en fra 1823/24 som så også kan være den rigtige!!! Men som sagt, jeg er ikke 100% sikker på hende her.

Forloveren til Johanne Andersens vielse, er min forfader dvs. min morfars farfar Skrædder Anders Andersen og ligeledes Gartneren, der omtales, er hendes bror Hans Andersen, som jeg endnu ikke har fundet skulle være blevet gift og fået nogen børn, men det kommer lidt hen af vejen.

Det ville være utroligt rart hvis der kunne skabes kontakt til andre som forsker i netop denne familie fra og med Anders Andersen Skovfoged og Karen Jørgensdatter i Herrested sogn. Da denne gren af familien ikke efterlader sig de store spor at gå efter, og som sagt, jeg har en hel del billeder som er rustne, dvs. ret gamle billede fra Fyn med en masse medlemmer af familien derover, som jeg også på et tidspunkt skal havde sat de rigtige navne på, men derom en anden gang.

Venligst
Finn Hansen


Inger Toudal


Anders Andersen d.æ. ser i hvert fald ud til at have flere børn, se Herrested 1850-1878, opslag 12, 1858, nr. 13:

1858 31te Decbr. Rasmus Andersen, uægte. Moder Pigen Karen Pedersdatter af Benstrup, udlagt Barnefader Ungkarl Anders Andersen Kudsk paa Raunholt.

Det er måske den Rasmus, der står fadder for Johanne Andersens børn nr. 3 og 4. Her ses han i 1890:

Svendborg, Vindinge, Herrested, Herrested sogn og By, gaard, 4, FT-1890, B0346
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Rasmus Andersen   31    Gift   husfader   gaardejer   Herrested sogn, Svendborg Amt
Ane Marie Larsen   30    Gift   husmoder      Rolfsted sogn, Odense Amt
Hans Marius Andersen   5    Ugift   barn      Herrested sogn, Svendborg Amt
Laura Camilla Andersen   3    Ugift   barn      Herrested sogn, Svendborg Amt
Anders Christian Andersen   1    Ugift   barn      Herrested sogn, Svendborg Amt
Johanne Kristine Krestensen   17    Ugift   tjenestetyende      Frørup sogn, Svendborg Amt
Dorthea Nielsen   17    Ugift   tjenestetyende      Rønninge sogn, Odense Amt
Carl Anton Storm   15    Ugift   tjenestetyende      Kullerup sogn, Svendborg Amt

- og i 1860 med moderen:

Svendborg, Vindinge, Herrested, Herrested, en gaard, 17 F1, FT-1860, B0423
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Hans Hansen   66    Gift   gaardmand, huusfader      Refsvindinge sogn, Svendborg Amt
Marie Christensdatter   55    Gift   hans kone      her i sognet [Herrested]
Christian Larsen   20    Ugift   tjenestefolk      Hellerup sogn, Svendborg Amt
Lars Rasmussen   16    Ugift   tjenestefolk      Gjestelev sogn, Svendborg Amt
Karen Pedersdatter   30    Ugift   tjenestefolk      Ellinge sogn, Svendborg Amt
Rasmus Andersen   2    Ugift   hendes søn      her i sognet [Herrested]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og nu vi er i gang med afsløringerne: Hans Andersen, f. 3/6-1857 i Ellinge, er ifølge kirkebogen også søn af Anders Andersen og Karen Pedersdatter/Pedersen, se Ellinge 1845-1883, opslag 22, nr. 7.

Jeg kan i øvrigt ikke forstå, at du tvivler på, at du har fundet den rigtige Karen Jørgensdatter. Ved vielsen i Herrested (Herrested 1850-1878, opslag 81, 1859, nr. 6) står der under Anmærkninger, at bruden er vaccineret 1823 af Ørnstrup.

Vedr. karakter ved konfirmation: Anders Andersen d.æ. fik karakteren "Temmelig god af Kundskaber og Opførsel" (Herrested 1833-1849, opslag 52, nr. 32). Men det ser jo ud til, at han klarede sig godt alligevel.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Finn Hansen

Hejsa Inger Tourdal

Rigtig mange tak for dit udmærkede bidrag, som dog gør mig en del forvirret!!!

Se, Jeg ved 100% at Christian Andersen (79 år), tækkemand & skovarbejder, født 07/09/1973 er søn af Anders Andersen husmand & skrædder født 12/07/1850 (86 år), som er søn af Anders Andersen skovfoged i området hvor han bor Maareskov, født 02/04/1822 (82 år) - denne Anders Andersen er søn af Anders Rasmussen født engang omkring 1791 (ukendt år gml.) i Kraglunde, Herrested sogn, og han er søn af Anders Andersen født omkring 1731 (61 år).

Den første Anders Andersen fra 1822 bliver gift med Karen Jørgensdatter, vel og mærket, hvis der ikke dukker andre op, for lige præcis hans kones navn har jeg ikke via overlevede som har fortalt dette tilbage i start 19770ërne og seneste i begyndelsen af år 2000 - Nu kan jeg ikke længere få svar, da de begge er døde og begravet, og ingen længere husker tilbage end til Christian Andersen.

Umiddelbart tror jeg at den Anders Andersen kusk på Raunholt måske er en anden, for i samtiden befinder min Anders sig som skovfoged ved samme -altså må der være 2 stk. Anders Andersen på samme tid og ansat under samme gods.

Det ville virkelig være praktisk med skifteprotokoller, men jeg er totalt blank på Fyn, da jeg ikke har særlig stor kendskab til hvordan godserne er bygget op og hvilke byer og sogne der hørte under hvilke godser - Jeg har dog hentet de fleste protokoller hjem, dog uden at jeg er blevet klogere af den grund, da der er usikkerhed om, hvem hustruen virkelige er... ergo - jeg mangler det endegyldige bevis for, at det er hende han (min Anders) får barn med og bliver gift med ca. 9 år efter barnefødslen.

Endnu engang tak for din hjælpsomhed (Var det langeland var jeg på abolut hjemmebane)  :-\

Venligst
Finn Hansen

Inger Toudal

Hej igen

Jeg tror nu alligevel, at Anders Andersen f. 1822 i Herrested er far til Rasmus Andersen, der bliver født i Ellinge 31/12-1858 (rettelse til foregående post: Moderen er af Bekstrup). Skovfogeden er nemlig fadder til to af Rasmus Andersens børn:

Anders Christian Andersen f. 6/2-1888 (Herrested 1870-1891, opslag 23), og

Laura Camilla Andersen f. 31/3-1886 (samme kb. opslag 53)

Anders Andersen ville i så fald være avanceret fra tjenestekarl i 1857 (sønnen Hans f. i Ellinge) via kusk i 1858 (sønnen Rasmus f. i Herrested) til skovfoged i 1859 (vielsen i Herrested og datteren Johanne f. i Hellerup).

Desuden er Rasmus Andersen og hustru af Herrested faddere til skrædder Anders Andersens datter Kamilla Marie Andersen f. 8/3-1885 (Søllinge 1869-1886, opslag 68)


Dit store problem er vel, om Karen Jørgensdatter, der føder Anders Andersen 12/7-1850 i Holme i Gislev sogn, er den samme, som skovfoged Anders Andersen senere gifter sig med. Og det kan jo blive svært at bevise med 100 % sikkerhed.

Her ses vel den blivende skovfogedkone:

Svendborg, Gudme, Gislev, Fjellerup, en Gaard, 82, FT-1850, B4954
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Peder Kristensen   39    Gift      Gaardfæster, Huusfader.   Gislev
Karen Nielsdatter   43    Gift      Hans Kone.   Ellested S., Sv. Amt.
- - -
Karen Jørgensdatter   29    Ugift      Tjenestepige.   Gislev
- - -

- hun afgår til Høierup 1/11-1850: "Opholdt sig hos Skovfoged Jens Knudsen i Giislev" (Gislev 1849-1875, opslag 183). Formuleringen i afgangslisten kunne tyde på, at hun har født, siden der ikke står noget om, hvem hun tjente.

En anden mulig mor til Anders ses her:

Svendborg, Gudme, Gislev, Sølt, et Huus, 123, FT-1850, B4954
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Christensen   57    Gift      Huusmand, Huusfader.   Gudbjerg S., Sv. Amt.
Christine Rasmusdatter   56    Gift      Hans Kone.   Steenstrup S., Sv. Amt.
Karen Jørgensdatter   26    Ugift      Deres Datter.   Steenstrup S., Sv. Amt.
Jørgen Christensen   11    Ugift      Deres Søn.   Gislev
Mads Mortensen   1    Ugift      Pleiebarn.   Gislev

-  men hun afgår til Vester Skjerninge allerede 1/5-1850: "Hos faderen Anders Christensen i Sølt" (Gislev 1849-1875, opslag 181)

To af fadderne ved Anders Andersens dåb er ud af en helt tredie familie:

Svendborg, Gudme, Gislev, Holme, et Huus, 69, FT-1850, B4954
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Christiane Rasmusdatter   58    Enke(mand)      Indsidderske.   Ryslinge S., Sv. Amt.
Johanne Pedersdatter   33    Ugift      Hendes Datter.   Espe S., Sv. Amt.
Christoffer Jørgensen   22    Ugift      Hendes Søn, Skrædder.   Gislev
Anne Christine Pedersen   1    Ugift      Pleiebarn.   Gislev

Svendborg, Gudme, Gislev, Gislev, et Huus, 137, FT-1845, B4789
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Christiane Rasmusdatter   54    Gift      Inderste   Ryslinge S., Sv. Amt.
Jens Jørgensen   14    Ugift      Hendes Søn   Gislev
Johanne Pedersdatter   28    Ugift      Hendes Datter   Espe S., Sv. Amt.

Måske bliver Anders Andersen født hos denne familie i Holme?

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Ved folketællingen 1855 er Anders Andersen plejebarn hos Christiane Rasmusdatter i Holme, Gislev sogn
(AO: FT-1855, Landsogn, Gislev, opslag 43).

Håber jeg ikke gjorde dig endnu mere forvirret med mit indlæg tidligere på aftenen.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Finn Hansen

Hej Inger Toudal

Endnu engang tak for din hjælp.


Jeg ved lægger hvad jeg har af rå-data på far-stammen tilbage til ca. 1731

Jeg har disse "rå" data på Anders Andersen:

Anders Andersen

Født      o.1731      Herrested sogn   Herrested sogn   Vindinge herred
Døbt      o.1731      Herrested sogn   Herrested sogn   Vindinge herred
Stilling      Fæstebonde
Død:      1787-1801   Herrested sogn   Herrested sogn   Vindinge herred
Begravet   1787 og 1801   Herrested sogn   Herrested sogn   Vindinge herred
Gift      xx xx 175x   Herrested sogn   Herrested sogn   Vindinge herred
Ægtefælle:   Charlotte Amalie Olesdatter

Forældre:   Anders   måske Rasmus?   
N. N´sdatter         

Børn:      Ole Andersen      døbt   omkring 1760
Rasmus Andersen   døbt   omkring 1762
------------------------------------------------------------
Og jeg har disse på Rasmus Andersen:

Rasmus Andersen

Født      o. 1762/63   Herrested sogn   Herrested sogn   Vindinge herred
Døbt      o.1762/63   Herrested kirke   Herrested sogn   Vindinge herred
Stilling    Gårdmand & Sognefoged
Død      28 11 1837   Kragelund      Herrested sogn   Vindinge herred
Begravet   04 12 1837   Herrested kirkegård   Herrested sogn   Vindinge herred
Gift 1.:      xx xx xxxx
Gift 2.:      xx xx xxxx   
Ægtefælle: 1.   Maren Hansdatter
         2.   Kirstine Dorthea Hansdatter

Forældre   Anders Andersen
Charlotte Amalie Olesdatter

Børn:      Anders Rasmussen         født   o. 1791
Christian Rasmussen         født   o. 1793    Tvillinger
Carsten Rasmussen         født   o. 1793   Tvillinger
Mangler muligvis et barn der er død
Carl Rasmussen         født   o. 1797
--------------------------------------------------

Og disse på sønnen Anders Rasmussen:

Anders Rasmussen

Født      ca.  1792   Kragelund   Herrested sogn   Vindinge herred
Døbt      ca.  1792   Kragelund   Herrested sogn   Vindinge herred
Stilling      Gårdmand
Død      04 09 1863   Herrested     Herrested sogn   Vindinge herred
Begravet   11 09 1863   Herrested kirke   Herrested sogn   Vindinge herred
Gift      08 11 1817   Herrested kirke   Herrested sogn   Vindinge herred
Ægtefælle   Abelone Conradsdatter

Forældre:    Rasmus Andersen
Maren Hansdatter

Børn:      Anders Andersen      22 04 1818   Hjemmedøbt 22 04 1818
Rasmus Andersen   16 04 1820    Hjemmedøbt 16 04 1820
Anders Andersen   02 04 1822 [80]   Hjemmedøbt  02 04 1822
Karen Andersdatter   11 11 1823    Hjemmedøbt 12 11 1823
Charlotte Andersdatter   08 12 1826    Hjemmedøbt 08 12 1826
Hans Andersen      31 07 1828    Hjemmedøbt 31 07 1828
Anne Kirstine Andersen   20 03 1831       Tvillingerne
Karsten Andersen   20 03 1831       Tvillingerne

Forlovere:   Anders Andersen, gårdmand af Herrested (muligvis farfar)
Ramus Andersen, gårdmand af Kragelund. (muligvis far)
--------------------------------------------------

og disse på hans søn Anders Andersen:

Anders Andersen

Født:      02 04 1822    Herrested sogn    Herrested sogn    Vindinge herred
Døbt:      02 04 1822    Hjemmedøbt   Herrested sogn   Vindinge herred
Kirke:      16 05 1822    Herrested kirke   Herrested sogn    Vindinge herred
Vaccineret:    25 07 1823 af doktor Fryd
Konfirmeret:              1837    Herrested kirke   Herrested sogn    Vindinge herred
Stilling:      Skovfoged ved Ravnholt gods
Død:      24 11 1904    Måre      Herrested sogn   Vindinge herred
Begravelse:   30 22 1904    Herrested kirke     Herrested sogn   Vindinge herred
Gift:      28 04 1859    Herrested kirke    Herrested sogn   Vindinge herred
Ægtefælle:   Karen Jørgensdatter

Forældre:   Anders Rasmussen
Ablone Conradsdatter

Børn:      Anders Andersen    17 07 1850
muligvis flere børn
Hans Andersen      xx xx 1858
Johanne Andersen   xx xx 1860

Forlover:    Gårdmand Hans Andersen i Kraglund (kunne være hans bror)
Carl Rasmussen i Herrested. (må værer farfars bror)

Faddere:      Gårmændene Kristen Jespersen fra Herrested
Just Jensen fra Herrested
Chresten Rasmussen fra Herrested
Gudmor: Jomfru Elise Bolt Riis fra Herrested præstegård
--------------------------------------------------

Og til slut den sidste Anders Andersen i min ane far-stamme:

Anders Andersen

Født      12 07 1850    Gislev Holme    Gislev sogn    Gudme herred
Døbt      21 07 1851    Gislev kirke    Gislev sogn   Gudme herred
Stilling:      Husmand & Skrædder
Død      01 05 1936    Søllinge Mark   Søllinge sogn    Vindinge herred
Begravet   07 05 1936    Søllinge kirke   Søllinge sogn   Gudme herred
Gift      12 07 1873    Hellerup kirke    Hellerup sogn   Vindinge herred
Ægtefælle:   Kirsten Rasmussen "Bechmann"   

Forældre:   Anders Andersen
Karen Jørgensdatter

Børn:      Christian Andersen      07 09 1873    Hellerup sogn
Anders Andersen         02 05 1875    Hellerup sogn
Niels Carl Andersen      29 03 1877    Hellerup sogn
Rasmus Peder Andersen      11 02 1879    Søllinge sogn
Hans Peter Bechmann Andersen   21 01 1881    Søllinge sogn
Karen Kirstine Andersen      04 08 1882    Søllinge sogn
Kamilla Marie Andersen      08 03 1885    Søllinge sogn
Kathrine Margrethe Andersen   04 02 1887    Søllinge sogn
Niels Karl Andersen      07 09 1888    Søllinge sogn
Karoline Nielsine Andersen   04 12 1889    Søllinge sogn
Abelone Charlotte Andersen   06 09 1892    Søllinge sogn

Gudmor:      Pigen Anna Margrethe Jacobsdatter af Kullerup
Faddere: Frederik Rasmussens kone af Holme
Skrædder Christoffer Jørgensen af Holme
Jens Jørgensen af Ryslinge
Lars Andersen af Ryslinge

Håber det giver lidt lys i min desperation efter at få fastslået, om Karen Jørgensdatter er den korrekte Karen Jørgensdatter - under alle omstændigheder er de rå-data dem som jeg har arvet af den anden slægtsforsker, nogle uden kildeangivelse og andre med fuld og god kildeangivelse.

Venligst
Finn Hansen