DDD: FT1890, Hjørring, Hjørring. Matr: 1 å Bidstrup. Hvilken Gade?

Startet af Knud Ejstrup Larsen, 28 Aug 2013 - 19:00

Forrige emne - Næste emne

Knud Ejstrup Larsen

 ???
Fandt Jens Christensen med hustru Nicoline Jensen og børn ved søgning på DDD under Hjørring, Vennebjerg, Hjørring Købstad. Men modsat normalen, står ingen gade/vej nævnt. Kun dette: Hjørring. Matr: 1 å Bidstrup. Hvad slår jeg op under på Arkivalieronline, når jeg vil finde den digitale kopi af originalen? Har muligvis stirret mig blind, men kan bare ikke finde en gade med matr.nr. 1 å.

Hjørring, Vennebjerg, Hjørring Købstad, Hjørring. Matr: 1 å Bidstrup., , 2[F2], FT-1890, C9670

John Nielsen

Hej Knud

Du har en der hedder "Bidstrup (bag Østergade)" som første bud, men ellers diverse.

Hilsen John Nielsen

Grethe Elten Mortensen

Hej

Hvis du vælger tingbøger på Arkivalier online kan du se Nordjyllands amt, Hjørring retskreds, Bidstrupgård opslag 14 matrikel  nummer 1 Sct Olai kirke.

Prøv selv at søge videre der, så vil du måske finde det søgte.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Knud Ejstrup Larsen

#3
Jeg har været igennem "Bidstrup, bag Østergade" 2 gange uden at finde Matr. nr. 1 å. Og alle "Diverse ...". Men referencen til Bispensgade under matr.nr. 1 aa i Tingbøger på Arkivalieronline gav pote. Under Aalborgvej fandt jeg straks det relevante opslag. Tak Grethe  :) Men forstår overhovedet ikke hvorfor indtasteren på DDD ikke har skrevet adressen Aalborgvej 3, når den nu står tydeligt og klart i det originale folketællingsskema. Det havde sparet mig for en del bryderier.