aner,efterkommerer,slægtsforsker til 8slægter der hører sammmen

Startet af Kurt Arne Empacher, 27 Aug 2013 - 13:19

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg søger Aner,efterkommerer,slægtforskerer til 8 slægtsnavne som er

Empacher,Heintzelmann,Heitmann,Hessler,Struwe,Lumholdz,Wulff og Muller

Mvh Kurt Arne Empacher :) :)
Hilsen
Kurt A Empacher

Christian Konstmann Autzen

#1
Hej Kurt

Det var dog et godt spørgsmål at sende ud - og så kunne jeg tilføje meget mere.

Men - skulle du ikke skrive noget om hvor og hvem o.s.v. for alle kan vel give bud på en Muller/Müller/Møller og givet også de andre.

Hvad med Mærsk McKinney Møller ? Hr. Møller har jo en gang i TV sagt, at I USA kaldte de ham for Muller.

Hilsen
Christian




Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Kurt Arne Empacher

Meget sjovt Christian ;D ;D ;D ;D det var et forsøg på at få fat i nogen fra slægterne,du er ikke en af dem kan jeg forstå :P :P :P
Hilsen Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Poulsen

#3

Hej Kurt

Foer Christian Konstmann Autzen kom paa banen, opholdt jeg mig et kvarters tid ved dit indlaeg for at se, om jeg kunne bidrage med et eller andet.

Jeg afstod fra at gaa videre, da jeg nok synes, at du kunne og burde goere lidt mere ud af din  forespoergsel.

Det forekommer mig, at du blot smider fiskesnoeren ud og haaber paa, at andre bider paa krogen, men du selv kaster dig over noget andet.

Min fornemmelse siger mig, at flere og flere slaegtsforskere benytter DIS-grupperne paa samme maade, men jeg kan maerke hos mig selv, at jeg langsomt bliver mere og mere kold over for den slags invitationer.

For at sige det rent ud. Hjemmearbejdet er ikke gjort, saa det aftvinger respekt hos andre, og tilbage staar saa spoegsmaalet, om jeg boer bruge min tid paa den slags.

Jeg haaber for dig, at andre kommer dig til hjaelp, saaledes at du kan komme videre med din slaegt.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kurt Arne Empacher

Hej Hans Jeg er ked af at jeg har jokket i den, det var for at få nogen jeg måske er i slægt me dtil at komme på banen,men jeg kan godt se at jeg greb det forkert an det er fordi jeg prøver fortvillet at finde min 4 tipoldefar og håbede at ved at snyde lidt at det gik,fortryder nu vil ikke være til bssvær
prøver på en anden måde men tak fordi du irettesætte mig

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Thestrup-Bjørn


Ja, Kurt.
Jeg tænker også en del på, hvor meget du egentlig selv forsker og forstår faktisk ikke helt din søgning nu.

Vi er flere, der har brugt en del tid på at hjælpe dig med bl.a. Heintzelmann, Heitmann og Lumholtz, så hvad mere vil du dog forlange?

Intentionen med DIS Forum er at yde Hjælp til selvhjælp

Og husk - vi må alle (også du) acceptere, at der er flere aner, man ikke kan komme videre med enten, fordi arkivalier mangler helt eller også, fordi man ikke har erfaring nok.

Erfaring kan du kun få ved selvstændigt arbejde
- du bliver aldrig erfaren, hvis du lader andre forske for dig (ganske gratis!).


Og til slut

Når du (som du plejer!) undlader at linke til alle undersøgelserne, burde du i det mindste have oplyst  om, at disse slægter tidligere er grundigt behandlet her i DIS Forum af aktive brugere og medlemmer.

Meget ærgerligt for nye læsere (der ikke har set dine utrolig mange efterlysninger om de samme slægter), hvis de forbarmer sig og bruger oceaner af tid på at finde noget, du for længst har fået foræret på et sølvfad.

Ja, undskyld mit udbrud.
Men jeg har slidt med min forskning i over 30 år, så jeg kan ikke lade være med at blive en smule irriteret, når jeg fornemmer, at andre ikke gider slide på samme måde.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Lis B. Jensen

Hej

Den ældste Struve jeg har er Georg Carl Frederik Struve f. 26-3-1876 i Korsør  - gift  Vordingborg Sogn 1900 - 1902, side 187 - no. 17 - opslag 177.

fra 1921 - 1930 er de fundet på Valbygade i Slagelse.

Jeg agter ikke at arbejde mere bagud i hans linje da han er giftet ind i min slægt
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Kurt Arne Empacher

Hej Thestrup-Bjørn
Du har fuldstændig ret,men jeg ved jeg har fået meget hlælp af dig og andre, det er jeg meget taknemlig for,jeg har kun været forsker i min slægt i 1år ,jeg har lidt tralvt med at finde ud af hvor jeg stammer fra m,m jeg har ikke samme mulighed som dig der har 30 år på bagen ,så vil jeg være 101 år,så undskyld at jeg kryber lidt udenom,me dmit eget efternavn har jeg selv søgt med hjælp i FS og fundet 1 helt tilbage i 1420 ,så jo jeg søger selv ,nu vil jeg begrænse mig lidt ,men det ærgre mig at jeg ikke kan finde min 4 tipoldefar Friederich Christian Heitmann Øv

Med Venlig hilsen til dig for al din hjælp det er skønt når en med så megen erfaring gider hjælpe en nybegynder
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Svar til Lis
Også tak til dig der også hjælper en amatør, indrømmet jeg har prøvet en smutvej,jeg tror ikke der er så mange efterkommere der gider dette her

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Kurt Arne Empacher Dato 29 Aug 2013 - 08:46
Svar til Lis
Også tak til dig der også hjælper en amatør, indrømmet jeg har prøvet en smutvej,jeg tror ikke der er så mange efterkommere der gider dette her

Mvh Kurt

Hej Kurt

Jeg tror, at du tager fejl - for der er utroligt mange "som gider det dér", og ikke bare dine efterkommere.

Men dit problem er, at du lægger det ud som en meget generel forespørgsel, som for mange ikke giver mening. PS: Jeg har ikke læst dine tidligere efterlysninger (hvis der har været nogen).

Hvis du havde lavet dit indlæg med hvert efternavn for sig og hvor langt du var kommet tilbage til, så ville du have fået en bedre respons.

Om du er amatør har jeg intet kendskab til, men efter nu 5 års slægtsforskning føler jeg stadig mig selv som amatør - også selv om jeg efterhånden er kommet op på mere end 16.000 navne i mit register og efter at have gennemlæst/skimmet vel mere end 5.000, eller er det 10.000, kirkebogssider.

Jeg har haft en del efterlysninger her i Forum, og hver gang fået megen og helt uvurderlig hjælp - nogle gange har det ført mig videre og andre gange har det vist sig, at heller ikke andre har kunnet hjælpe mig videre - givet grundet manglende skriftlige kilder. Noget som jeg så som en selvfølge har måttet akceptere - ingen kan jo hekse, og gætteri er da glimrende som leg, men ikke som faktisk og brugbart bevis.

Så - på med vanten  :)


PS:

Mange efternavne, som vi kender i dag, er først kommet frem efter navneforordningen trådte i kraft i 1828, i hertugdømmet Slesvig fra 1771. Dine efternavne synes at ligne tyske, og derfor skal du måske finde svarene på dine forespørgsler i det tyske sprogområde.

Efternavnet Wulff har været genstand for efterlysning i dette forum - også meget generelt, så her kan du givet finde mere. Heitmann - min ældste her er Christian Andersen Heitmann født ca. 1776 (indsidder i Bedsted, senere gårdmand i Spandet, sidst husmand i Varming i Seem sogn. 6 børn. Han var gift med en Beyer og således ind i Troels Winther efterkommerkredsen).


Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Kurt Arne Empacher

Hej Christian
Du har hjulpet mig før så tak for det og tak for din kommentar nu ,jeg kan se at jeg har grebet det helt forkert an så jeg læser lige dit igennem og starter så på ny !
Ja det er min Heitmann fra 1725 jeg gerne skulle finde
Hilsen Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Lis B. Jensen

Hej

Du kunne jo prøve Kildeportalen og søge på efternavn.
http://kip.dda.dk/
der er da en del nyere FKT
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Christian Konstmann Autzen

#12
Denne hjemmeside kender du vel (?):

http://www.bedstedsogn.dk/historisk/familieregister/Familieregister_1700-1799.pdf

Her er tilnavnet Heitmann så kommet til (kopieret fra nævnte hjemmeside):

Christian Andersen (Heitmann) (c1776 - 1849), husinderste i Bedsted, kådner i Bedsted (1806), senere gårdmand i
Spandet, sidst husmand i Varming. (Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk: 10 Generationer med rod i marsken.1996)
F: gårdmand i Spandet, Anders Sørensen og Beate Jørgensdatter
Gift 23. juli 1803 med
Ingeborg Kirstine Pedersdatter Beyer (8. apr. 1778 - 1856), datter af husinderste i Bedsted, senere gårdmand i Terp,
Peder Jessen (1741-1810) og Herlig Beyer (1747-1787) fra Fjærsted, Spandet sogn
1. Christine (27. sept. 1800 -). Et uægte barn, muligvis fordi det blev født før ægteskabets indgåelse
2. Beate (23. jan. 1804 -)
3. Herlig (25. marts 1806 -)
4. NN (-)5. NN (-)
6. NN (-)



Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lis B. Jensen

Hej

Folketælling 1930 - Præstø Amt - Vordingborg Landsogn - opslag 221 - fam. 29 - en Heitmann
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Kurt Arne Empacher

Hej Lis og Christian
Tak for jeres indlæg der er lidt at gå videre med,dejligt med lidt hjælp til at finde ud af hvordan man leder og hvor man kan finde noget
Tak for det

Hilsen Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher