begravelse for Melchior Larsen f. i Raklev 19.6.1868, seneste bopæl Høje Tåstrup

Startet af Jytte Ravn-Jensen, 18 Aug 2013 - 13:34

Forrige emne - Næste emne

Jytte Ravn-Jensen

Jeg har ledt efter dødsfaldet, der skulle være sket efter 1921. Ledt i Smørum, Brøndby, Høje Tåstrup, Roskilde og Raklev, men kan ikke finde det. Han blev gift med Bodil Kirstine Pedersen fra Brøndby Vester sogn. Håber en kan hjælpe mig.

vh Jytte

Leif Thor Olsen

Hej Jytte.

Jeg har ingen data på Melchior Larsen, jeg ved kun, han var gartner og radikal. Han var gift med Bodil Christine Petersen f. 10. marts 1870 Br.Ø, død 26. nov. 1926. Hun var datter af mine tipoldeforældre Peter Christensen og Kirsten Jensdatter, jeg har en del oplysninger om deres aner 3-4 generationer tilbage.

Bodil Christines brødre - her iblandt min oldefar Niels Pedersen - var højremænd. De havde mange politiske diskussioner, oplyste min sædvanligvis velunderrettede kilde.

Mvh. Leif

Leif Thor Olsen


Taastrup Nykirke 1920-26 opslag 235, 1926 26.december

Bodil Christine Larsens død

do. do. 1935-43 opslag 290, 1935 3. august

Melchior Larsens død

Leif

Jytte Ravn-Jensen

Hej Leif
Det var dejligt, at jeg fik disse oplysninger. Melchiors far hed Lars Jensen (min tipoldefar) og alle Melchiors brødre og søstre fik efternavnet Larsen. Min oldefar hed Ole Larsen og er bror til Melchior. Jeg har alle søskendes data og begravelser, derfor irriterede det mig, at jeg ikke kunne finde Melchiors begravelse. Bodil og Melchior fik 4 børn, som jeg har fundet via folketællinger. Familien her er på min mors side og alle stammer fra Røsnæs.

Jeg har familien langt tilbage.

Mange tak Jytte

Jytte Ravn-Jensen

Hej Leif
Har du vielsesfakta for Melchior og Bodil?

Jeg har de 4 børns fødselsdata, men ikke hvor de er født, undtagen den sidste Leo, der blev født i Høje Tåstrup. Jeg mangler hvor Astrid, Peter og Abelone er født.

Var der i øvrigt nogle af dem, der var politikere?

vh Jytte

Leif Thor Olsen

Hej Jytte.

Nej, jeg ved desværre ikke mere om familien.

Mvh. Leif

Merete Thrane

Hej Jytte

Du har måske fundet hans død nu, - men ellers kan jeg oplyse:

Melchior Larsen er død 3. august 1935 på Sct. Josephs Hospital, København

se: AO, KB Tåstrup Nykirke, Smørum Herred, København 1935-1943, opslag 290.

Mvh

Merete

PS. - han er i min slægt - langt ude.

Merete Thrane

Hej igen Jytte

Der står ved hans død at han er født i Raklev 6.9.1868, - men det er altså hans dåbsdag (fejl i KB).

Mvh
Merete

Jytte Ravn-Jensen

Hej Merete
Tusind tak for din respons, altid dejligt at få kontakt til et familiemedlem.
Jeg havde dog fået oplysningerne via Leif - se ovenfor.
Hvordan er vi i familie?
Har du yderligere oplysninger om Melchior (se ovenfor)
Jeg har også Melchiors konfirmation 19. marts 1882.
vh Jytte