Passagerlist fra Livepool til Canada!

Startet af Annette Ilsøe Rasmussen, 15 Aug 2013 - 18:27

Forrige emne - Næste emne

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej!

Jeg søger efter en person gennem dansk udvandrerarkiv og Ellis Island datbase, hun findes ikke på passagerlisten!
Derefter jeg fandt hende som hedder Anna Marie Jacobsen (Jakobsen), hun rejste fra Liverpool til Quebec, England, (ank. den 7. august 1910) det må være til Canada.
Hun var gift med en af min slægtning Sørinus Rasmussen den 27. april 1912 i Cache, Utah, USA.

Det er et problem for mig om det er hende som jeg søger efter.

Hvordan jeg kan søge gennem passagerlist fra Liverpool samt samt indirekte fra Danmark!

Anna Marie Jacobsen
født: 27. juni 1893 i Mariager Købstad
siden jeg fandt hende og hendes mand i Chicago.

Mvh
Annette Ilsøe

Anne-Mette Filskov Snider

Hej Annette.
Jeg tror, jeg fandt hende du omtaler.
Hun sejlede med SS Canada fra Liverpool July 30, 1910. Der står, at hun er fra Århus, men Mariager er vel ikke så langt derfra.

Anne-Mette

[vedhæfting slettet af admin]

Anne-Mette Filskov Snider

Glemte at sige, at hun så tog over grænsen mellem Canada og USA.

Anne-Mette

Anne-Mette Filskov Snider

Her er deres marriage record.

Anne-Mette

[vedhæfting slettet af admin]

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Anne-Mette!

Mange tusinde tak for hjælpen, så det er sikker på hende, som jeg søger efter. Det ser perfekt med vielse, brudgommen boede i Preston, Idaho. Herligt for mig at komme videre i slægtsarbejdet.

Hvordan du fandt i både passagerlisten og "marriage record", det vil jeg blive glad for hvis du kan give mig yderlige oplysninger til jeg kan kigge på nettet, hvad hedder de to links. Jeg har utallige slægtninge, de udvandrer til USA.

Mvh
Annette 

Anne-Mette Filskov Snider

Hej Annette.

Jeg fandt begge dele på Ancestry. Det er desværre en man betaler for, men da jeg bor I Texas og har lavet min mands stamtræ, har jeg været nødt til det.
Ellers burger jeg Familysearch meget (gratis) og på mange områder kan Cyndi's list (også gratis) hjælpe, da den har informationer om de forskellige stater, og har de forskellige websider til det, du leder efter f.eks folketælling, giftemål osv, og mange af dem er gratis også. Hvis du kører fast, er du velkommen til at sende mig en mail, og jeg vil se, om jeg kan få dig videre.

Anne-Mette

Linda Schwartz Karlsen

Canadiske passagerlister (skibe ankomne til Canada) 1865-1922 kan ses på http://www.collectionscanada.gc.ca/databases/passenger/001045-100.01-e.php - desværre kan man ikke søge på navne på passagererne, men hvis man kender skibsnavnet eller tidspunktet det sejlede til Canada kan man finde passagerlisterne, som man så kan bladre igennem.

Passagerlisten for SS Canada findes f.eks. her:
http://www.collectionscanada.gc.ca/databases/passenger/001045-119.01-e.php?&sisn_id_nbr=5420&interval=20&&PHPSESSID=9kibqvhhvoa2tejbmg1mufqab3 - på allersidste side finder du Anna M. Jakobsen (klik på "view image" og tryk dig frem til side 31)

Mvh Linda

Annette Ilsøe Rasmussen

Til Anne-Mette!

Det er sødt af dig, hvis jeg får evt. problem(er) til adgang efter yderligere oplysninger, når jeg kan evt. maile til dig i privat en dag!
Det ser jo desværre mod betaling gennem Ancestry i USA, det generer mig over. Bestemt glad for du gerne hjælpe mig.

Næste uge skal jeg tage en tur til Ålborg hos Dansk udvandrer arkiv, hvis jeg får måske heldige at få flere oplysninger.

Mvh
Annette

Annette Ilsøe Rasmussen

Til Linda!

Mange tusinde tak for de 2 links, jeg prøver at kigge og håber at finde nogle.

Mvh
Annette