Rod og forkerte oplysninger

Startet af Ole Dupont, 10 Aug 2013 - 18:03

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

På bl.a. denne side finder jeg ufatteligt mange fejl, men hvad kan man egentlig gøre ved det?

http://www.myheritage.dk/person-1001653_74348311_74348311/maren-dupont-fodt-nielsen#!events

Jeg har i flere andre tilfælde kontaktet "ejerne", som nogle gange indrømmer, at de har rod i det hele  ???

Så jeg vil på det kraftigste advare mod at tage den slags oplysninger for pålydende og opfordre til at tjekke dem alle.
De bedste hilsner

Ole Dupont

Kirsten Kjellerup

#1
Man kan jo ikke gøre andet end at fortælle de pågældende om fejlene og håbe på, at de retter dem. Det sker i en del tilfælde, men langtfra altid.

Selv har jeg f.eks. oplevet, at en person på MyHeritage havde gjort min moster og min morfar til søskende, mens min morfars ældste søster stod som mor til dem begge. Jeg har skrevet til vedkommende og omhyggeligt forklaret, hvordan familierelationen rettelig skal være, men har aldrig fået svar, og min morfar står stadig som bror til sin næstyngste datter.


Jens Eg

Ja, der er også et problem med MAREN NIELSKONE, som man vil have skulle være datter fra NIELS Strangesen Bild på Nørholm ved Varde.

Der er nogle stykker der har det sådan, og når så de blot har det, så er der andre, der SKRIVER  af, og jo flere gange det sker, så "jo mere rigtig er det" når så mange har det  !!!!

Jeg har kontaktet indtil flere, der har det FORKERTE og gjort opmærksom på, at de er FEJL.
Men rettet bliver det i hvert fald ikke.

Men det var jo da også rart at kunne koble slægten til BILD slægten og så gå videre i ADELs - årbøgerne, det ville jo give flere generationer  !!!

MEN hvad gør man  --- emnet har tidligere været til debat på DIS.

Det er også galt i både GENI og My Heritage.

Men skrive/kopiere af, det kan man....og kildeangivelse er jo en SJÆLDENHED. Og selv om man ser en oplysning et sted, så gå da lige selv i f. eks. KB og se om det nu er ret.

Fejl kan vi jo alle lave, men hvis man får en vink med en vognstang, så kan man da for søren sørge for at RETTE, kan man ikke  ???


Kirsten Kjellerup

 :D

Men i tilfældet Maren Dupont kan man vel godt tillade sig at skrive til den pågældende indehaver af sitet, at "det er virkelig flot, at en kvinde kan få hele 7 børn efter at hun er død!"

Eller: "Det er da fantastisk, at en død kvinde kan få barn som 71-årig!"

Hvis ikke det kan få pågældende til at tænke sig om, er der intet, der kan.

Egon Hansen

Her er Familysearch  eksperter!
Jeg har et eksempel fra Nordby, Fanø, hvor en enkes mand bliver gift og får børn! Jeg har set skiftet, hvor enken får alle sin og den afdøde mands børns tilladelse til at sælge sit hus sit hus til een af sønnerne mod at få ophold i sin resterende levetid!
Heller ikke her er det muligt at få fejlen rettet. Ved personlig henvendelse til slægtscentrets ledelse bliver man tilbudt at indsende sin version af "historien" som så bliver liggende parallel med den oprindelige!
Så kan fremtidige brugere selv vælge hvilken variat de vil tro på!
Med hensyn til "Maren Nielskone", så er det jo "rart" at have adelige eller kongelige aner, selv om det kun viser at det er gået tilbage for slægten!
Mvh Egon