Caroline Petrea Frederikke Rasmusens færden i Randers.

Startet af Henning Jensen, 14 Aug 2013 - 22:56

Forrige emne - Næste emne

Henning Jensen

Hej
Er der nogen der kan fortælle hvor Caroline Petrea Rasmussen har boet i Randers. Hun var født den 21 december 1867 i Randers og døbt i Sankt Mortens kirke den 2 februar 1868 opslag 209. Moderen ugifte Bodil Pedersdatter og udlagt barnefader Frederik Rasmussen. Caroline blev konf. Sankt Mortens kirke 1882 opslag 179. Hun blev måske bortadopteret til en familie i Randers. Er der nogen der kan tyde det der står længst til højre ved dåb.
Mvh. Henning Jensen

Mette R Francke

Hei

randers, Støvring, Randers Købstad, Kvarter/Rode 1, Storegade, Matr. 9 forhuset 1ste sal, 607 F5, FT-1880, d2583
Johannes Svendsen   46    Gift   husfader arbeidsmand hos handskemager Mottat??      Sverige
Augusta Charlotte Svendsen født Nyborg   43    Gift   husmoder      Sverige
Caroline Petrea Frederikka Rasmussen   12    Ugift   pleiebarn      Randers Randers Amt
Jens Peter Petersen   35    Ugift   mursvend      Raaby Sogn Randers Amt

Mette
Mette R Francke

Henning Jensen


Henning Jensen

Hej
Jeg tror at moderen ugifte Bodil Pedersdatter er i identisk med Boel Pehsdatter som var født Ullstorp i Sverige den 24 marts 1843.Hun blev gift med Jøns Olsson Strøm i Fiskbæk Kirke ved Viborg den 14 marts 1873. Han var født i Øster Torp Sverige. Det var mine oldeforældre og det fortælles at hun skulle have født en datter som hed Caroline omkring 1870. Jeg ved at de ankom til Fiskbæk i 1872 opslag 62 uden Caroline fra Randers så vores gæt er at datteren blev bortadopteret.Boel Pehsdatter står under afgang i Borup ved Randers i 1868 opslag 71.Jeg mangler at få de sidste brikker til at falde på plads. Mit spørgsmål er om det er den Caroline jeg søger.Hvor boede mine oldeforældre i Randers.
Mvh Henning Jensen