Johanne Marie Jensen f. 10.4.1862 i Løgsted sogn Slet herred Aalborg amt.

Startet af Jens Møller Nielsen, 11 Aug 2013 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Jens Møller Nielsen

Kære forumhjælper. Ovennævntes forældre  Jens Christian Jensen og Maren Hansdatter har jeg ikke kunnet finde efter Johanne Marie`s fødsel i Løgsted sogn (1852-68 opslag 48). Maren er født i Næsborg sogn 21.4.1836 (1834-67 opslag 52). Hjælp til oplysninger om begge søges. Mvh. Jens 

Egon Sørensen

Hej!


Det må være Maren i 1880



Samtlige personer i husstanden

aalborg, Slet, Løgsted, Løgsted Sogn og By, en Gaard, Nr. 7 - 2Fm, FT-1880, C4224
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Maren Hansen 43  Enke  Indsidder,nyder Fattigunderstøttelse  Næsborg Sogn, Aalborg Amt
Hansine Hansen 13  Ugift Barn, nyder Fattigunderstøttelse  Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Ane Christine Jensen 10  Ugift Barn, nyder Fattigunderstøttelse  Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Tomas Christian Jensen 7  Ugift Barn, nyder Fattigunderstøttelse  Løgsted Sogn, Aalborg Amt


Mvh.

Egon Sørensen
   

Egon Sørensen

God aften!


Ifølge alder ved vielse må det være Jens Christian Jensen der dør i Løgsted 1872 opslag 96 nr 7


Mvh.

Egon Sørensen

Jens Møller Nielsen

Hej Egon. Tusind tak, du har løst mit problem , jeg er videre med din hjælp. Mvh. Jens

Jens Møller Nielsen

Hej Egon. Mit eneste problem er nu at finde Maren Hansdatter (Hansen)`s dødsdag og sted, jeg har søgt i Løgsted - Kornum og Næsborg uden held. Mvh. Jens

Egon Sørensen

Hej Jens!


Jeg ved ikke hvor Maren er forsvundet hen, søg efter børnene, måske kan de føre dig til Maren Hansen.

En anden mulighed er fattigprotokollen fra Løgsted sogn, måske fortæller den hvor hun er taget hen


Samtlige personer i husstanden

aalborg, Slet, Løgsted, Løgsted Sogn og By, en Gaard, Nr. 7 - 2Fm, FT-1880, C4224
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Maren Hansen 43  Enke Indsidder,nyder Fattigunderstøttelse  Næsborg Sogn, Aalborg Amt
Hansine Hansen 13  Ugift Barn, nyder Fattigunderstøttelse  Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Ane Christine Jensen 10  Ugift Barn, nyder Fattigunderstøttelse  Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Tomas Christian Jensen 7  Ugift Barn, nyder Fattigunderstøttelse  Løgsted Sogn, Aalborg Amt

Mvh.

Egon Sørensen



Egon Sørensen

Hejsa!


FT 1901 Hansine datter af Maren Hansen , men faddere ved børnenes dåb afslører intet om Maren Hansen

da hun ikke har stået fadder til nogle af børnene



Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Slet, Malle, Malle, -, 32, FT-1901, D6168
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hansine Maren Kathrine Jensen 25/8 1867  Gift husmoder lever del af fattighjælp Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Bergite Kjerstine Mortensen 22/9 1888  Ugift barn  Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Marinus Mortensen 7/9 1890  Ugift barn  Bjørnsholm Sogn, Aalborg Amt
Magnus Mortensen 3/2 1894  Ugift barn  Bjørnsholm Sogn, Aalborg Amt
Frederikke Karoline Nilsine Mortensen 4/12 1897  Ugift barn  Malle Sogn, Aalborg Amt
Dreng 22/8 1900  Ugift barn  Malle Sogn, Aalborg Amt


Mvh.

Egon Sørensen
   

Egon Sørensen

Hej!


Thomas Christian Jensen i 1901 afslører heller ikke moderens opholdssted eller død.


Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Slet, Løgsted, Løgsted, 21a, 22, FT-1901, D6167
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Thomads Kristian Jensen 10/4 1872   Gift husfader husejer. landbrugsgerning Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Mathilde Kirstine Nielsen 18/7 1877  Gift husmoder husgerning Farstrup Sogn, Aalborg Amt
Magrete Kirstine Jensen 22/1 1900  Ugift barn  Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Jens Kr. Jensen 5/11 1823  Enkemand pensionær forhenværende arbejder ved landbrug Løgsted Sogn, Aalborg Amt


Mvh.

Egon Sørensen
   

Jens Møller Nielsen

God aften Egon. Jeg har også  prøvet Johanne Marie i Harboøre uden held, men prøver videre. Tak for tippet. Mvh. Jens