Hans Nicolai Hansen, f. 1881, København

Startet af Tove Byskov-Ottosen, 28 Jul 2013 - 12:02

Forrige emne - Næste emne

Tove Byskov-Ottosen

Jeg søger oplysninger om Hans Nicolai Hansen, f. 13/2-1881, Trinitatis, København. Han bor Nørre Voldgade 80 ihvertfald indtil 1898, hvor jeg har fundet ham i Politiets registerblade. Hans far dør i 1911, og i hans skifteprotokol står der, at Hans Nicolai befinder sig i Sydney i Australien på daværende tidspunkt. Jeg har opsporet ham i Australien, hvor han er soldat og dør i 1954 tilsyneladende uden at være blevet gift eller få børn. Australien har et fantastisk søgesystem.
Det der undrer mig er, at jeg har talt med en nevø til ham, (han er død nu) som siger, at Hans Nicolai havde 4 børn, men der er intet, der tyder på, at de er i Australien. Så det jeg meget gerne vil vide er:
Hvor er Hans Nicolai i perioden 1898 til 1911? Kan det tænkes, at han drager til Australien og efterlader sig kone og 4 børn i Danmark?

Stina Kirkegaard Hansen

Kan det være ham, der udvandrer til Buenos Aires i 1901?

Navn:  Hansen, Hans Nicolai Stilling:  Gartner
Alder:  21 Bestemmelsessted:  Buenos Aires
Kontrakt nr.:  44900 Forevisningsdato:  2/17/1902
Fødested:  ? Fødesogn:  ?
Sidste oph.sogn:  København Sidste oph. amt:  København
Sidste oph.sted:  Kjøbh. Bestemmelses land:  Argentina
Bestemmelses by:  Buenos Aires Bestemmelses stat:  Buenos Aires
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I0102H2416

Venlig hilsen
Stina

Tove Byskov-Ottosen

Hej Stina
Tak for svaret.
Oplysningerne passer, men skulle han virkelig starte ned at tage til Buenos Aires og derefter til Sydney?
Hvordan kan man finde ud af, om det virkelig er ham?

Stina Kirkegaard Hansen

Det er svært at sige, men Australien kan jo nås fra begge "sider". Eller måske startede han med at sætte kursen mod Buenos Aires og skiftede så siden mening?
Venlig hilsen
Stina