Hvor er denne mand begravet?

Startet af bente lindhardt, 22 Jul 2013 - 09:27

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Jeg har ledt efter denne mand i en del kirkebøger for at se, hvor han er begravet.

Herribert Ludvig Nicolaj Stjernblad
født 28/11- 1903 i København -
død 25/1- 1968 Bispebjerg hospital

bopæl: Fjords alle 13, Frederiksberg

Jeg har Ledt i følgende sogne:
Skt. Thomas,Ansgarkirken, Bellahøj ,Utterslev ,Bispebjerg,Brønshøj,Emdrup,Husum,Husumvold,KapernaumTagensbo ,Tinbjerg ,Utterslev


vh
Bente L

Kate Nielsen

Hej Bente

Har du tjekket begravelsesprotokollen på Københavns Stadarkiv - han er jo død i Københavns Kommune.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Gitte Jonassen

Hej Bente

Jeg ville prøve Frederiksberg Kirke evt. Solbjerg, når han boede på Frederiksberg.

Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Bente

NJ Fjords Alle hører til St. Thomas Sogn på Frederiksberg (havde en veninde der boede der)

Men jeg tror at Hr Stjerneblad vil være at finde i Emdrup sogn - da det er sognet Bispebjerg hospital ligger under og man skulle/skal måske stadig indskrives i det sogn hvor dødsfaldet finder sted. 

Det er ikke altid at de afdøde også når at blive indskrevet i hjemmesognet - især hvis begravelsen foregår fra hospitalets kapel

Desværre går Emdrup KB på AO kun op til 1964.

Mange hilsener fra

Elizabeth i Vermont

bente lindhardt

Tak for alle svarene. Jeg har været på Stadsarkivet, og stod bare hans bopælsadresse, og at han var død på Bispebjerg hospital, og som I kan læse, har jeg set i relevante kirkebøger.

vh
Bente L

Thestrup-Bjørn

#5
Hvis han var gift, kan du måske finde hans kones begravelse, som jo nok er sket samme sted som mandens.

Ellers kunne en henvendelse til diverse kirkegårdskontorer være en god idé.
Alle begravelser samt urnenedsættelser har kirkegårdslederne i deres specielle begravelsesprotokoller (som ikke er kirkebøger).

Forslag - begynd med de frederikbergske kirkegårde.

----------


Gad vide, om Frederiksberg Stadsarkiv har begravelsesprotokoller i lighed med dem fra Københavns Kommune (fra Kbhvns. Stadsarkiv).
Måske værd at undersøge.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

bente lindhardt