Indsættelser af fine FT i slægt og Data

Startet af Susanne Riis , 16 Jul 2013 - 10:31

Forrige emne - Næste emne

Susanne Riis


Jeg ser meget ofte at I lidt mere hard core slægtsforskere sætter en hel flot listet folketælling ind i jeres svar.

Hvordan gør I?

Jeg sidder jo på AO og klikker og klikker det ene opslag igennem efter det andet, men det ser ud til at der må være en nemmere og bedre vej.
Vil I dele "hemmeligheden" med en knap så hardcore?

hilsen
Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Ruben Lykke

stamtrae(a)live.dk
Til dem der prøver at kontakte mig :)

Min familie er for det meste på Nordstevns fra 1670 og frem.

Gitte Johansen

http://www.ddd.dda.dk/kiplink1.htm

Prøv at kigge her, og øv dig lidt i, hvad jeg fandt i går til dig.


Jeg troede, at du vidste, man kunne lede her, så undskyld, at jeg ikke svarede på det i går!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Carsten R. Nielsen

8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Peter Kristiansen

Og når så du har fundet den ønskede familie - så trækker du musen ned over teksten - trykker ctrl+C (copy) - placerer musen hvor du skal bruge teksten - og trykker ctrl+v (sæt ind/paste) - og retter evt. lidt til - så ser det fint ud!
M.v.h. Peter Kristiansen

Per Helge Nissen

Og hvis det skal være lidt smart så se på disse videoer hvordan Mette Fløjborg gør
det i sit slægtsprogram Legacy, men det er sikkert ens i andre programmer også.

http://www.flojborg.dk/index.php/legacy-videoer/149-folketaelling-video

Mvh Per Helge Nissen
Per Helge Nissen

Susanne Riis

Tak til alle for hjælpen. Jeg vil straks gå i gang med at bruge al min nye viden.

/Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Henny Odby Nielsen

#7
Hvis folketællingerne fra ddd.dda.dk skal sættes ind i notater i Legacy, skal man have teksten en tur i "Notesblok", der ligger i Windows 7. Af hensyn til formateringen.

Gør man ikke det, men kopierer direkte fra Word og over i Legacy, kan man miste noget af teksten, efter at den er blevet gemt.

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Per Helge Nissen

Hej Henny.
Det er ikke nødvendigt, hvis du blot markerer den tekst du vil bruge og derefter bruger Ctrl + C og Ctrl + V.
Prøv at se Mette Fløjborgs Video, så kan du spare en operation med Notesblok.
Blot som et hint.

Mvh Per Helge Nissen
Per Helge Nissen

Henny Odby Nielsen

Hej Per.

Hvis man lægger folketællinger fra ddd.dda.dk in i Noter i Legacy, er man nødt til at bruge et hjælpeprogram som Notesblok for ikke at få problemer i Legacy. Hvis man lægger direkte ind eller fra Word, vil man miste starten på folketællingen. Det har noget at gøre med formateringen.

Det ses næste gang, man er inde i Noter på Legacy. Mere herom i Forum på Legacy.

Jeg bruger ikke Mette Fløjborgs måde, fordi den kan være for integreret den dag, man vil skifte program : )

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Per Helge Nissen

Hej Henny
Så forstår jeg problemet på den måde du registrerer.
Sådan er vi jo så forskellige. :D

Mvh Per Helge Nissen
Per Helge Nissen