Anine Kirstine Rønning Jensen født Andersen, og hendes døtre

Startet af Katharina Louise Janhøj Jensen, 16 Jul 2013 - 18:51

Forrige emne - Næste emne

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej. Jeg er gået helt i stå med at finde ud af hvad der er blevet af min oldemor Edit Jensen, senere Strøm, Hansen og til sidst Nielsen, samt hendes søster Mary Rønning Jensen og deres mor Anine Kirstine Jensen født Rønning. Anine bliver separeret i Hammershøj, Viborg i 1916 og forsvinder sporløst sammen med datteren Mary. Edith kan jeg finde hos faderen derefter, og hun står fadder ved hendes halvsøsters dåb senere. Hun flytter til Randers og får der tre børn med Karl Rudolf Strøm. De bliver skilt i 1925 hvor hun også føder min mormor Nelly Strøm. i folketællingen fra 1925 finder jeg Edith alene som husbestyrinde sammen med den ældste datter Ruth. Rudolf er anbragt i pleje hos morfaderen og dennes nye kone og den nyfødte datter Nelly er anbragt hos venner af familien, (hun er dog i pleje hos morfaderen da hun bliver konfirmeret). Familiehistorien går på at Anine rejser til USA med Edith. Men det kan jo ikke passe med at jeg stadig kan finde Edith i Hammershøj. Alle former for hjælp er meget velkommen.
Mange hilsner fra
Katharina

Ole Christian Olsen

Hej Katharina
Har du slet ingen data om hvor i landet de er fra.
hilsen Ole

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej Ole.
Jo da. Anine er født i Viskum Vesterskov 7/5 1884 og flytter til Hammershøj, Viborg hvor alle spor af hende og datteren Mary forsvinder. De sidste optegnelser jeg kan finde er ved folketællingen i 1911.
Ved folketællingen i 1916 bor Datteren Edith hos farfaderen. Hun forsvinder en kort periode og bliver ikke fonfirmeret i byen Hammershøj, men er tilbage igen ved næste folketælling i 1921.
I familien mener de, at hun har fortalt, at hun var med ude at køre prærievogn i USA (nogen siger Mexico andre Texas) som ung med sin mor. Jeg kan dog ikke finde nogen af dem som udrejst eller indrejst der hvor jeg har søgt.

Kurt Eriksen


Jens Rønning Jensen fik vel navneændring til Jens Rønning,
og han blev gift 26 okt 1917 på Viborg Rådhus med Dagmar
Amalie Jensen.

Denne hustru er født 17 feb 1897 i South Dakota, USA.

Så måske har Mary været en tur til USA med sin stedmoder?

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej Kurt. Nej Mary og Anine er sporløst forsvundet. Men du kan have ret i at det kunne være stedmoderen hun er i USA med. Jeg kan rent menneskeligt bare ikke få det til at hænge sammen med at Edith ikke flytter ind til sin far efter at han har giftet sig igen.
Tusind tak for at du giver dig tid til dette.
Taknemlig hilsen
Katharina