AO-CPR kirkebøger oplagt

Startet af John Nielsen, 12 Okt 2010 - 10:14

Forrige emne - Næste emne

John Nielsen

Hej

AO har lige lagt 95 kirkebøger på.

Hvad er det for KB
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

John Nielsen


John Nielsen

Hej

AO har lige lagt 214 kirkebøger på.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

AO har lige oplagt 5 kirkebøger.

Hilsen John Nielsen

Susanne Andersen

Hej

Det er godt i fortæller nyhederne, men kan i ikke lige fortælle mig hvilke amter der er tale om, så jeg ikke skal vandre rundt og finde de opdaterede kirkebøgerne.

mvh. Susanne, Randers

Jørgen Sørensen

Sussanne, det står her, John behøver ikke at remse alle dem op der er lagt op - http://www.sa.dk/ao/
Venligst Jørgen - 2300

John Nielsen

Hej

AO har lige oplagt 146 kirkebøger, fortrinsvis København og Ålborg amt.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

AO har i løbet af dagen oplagt de sidste 71 kirkebøger af de tilbagetrukne.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

#9
Hej

AO har oplagt 243 kirkebøger, og det ser ud til at være mest sjælland.

Det inkluderer en del af de kirkebøger der manglede ved Helsingør stift udlægningen,
specielt nye sogne der ikke var med i 1925 udlægningen.

De er vist ikke helt færdige, det ser ud til at listen blev færdig før udlægningen.

Hilsen John Nielsen

Erling Haagh

Det er rigtig der er oplagt 243 nye kirkebøger i dag, det er kirkebøger som ikke tidlige har været på AO.
Pga. CPR kommer de ikke amts vis længere, men løbende efter de er kontroleret og renset for CPR. Den liste der er i dag, bliver erstattet af en ny hvor der vil fremgå hvilke kirkebøger er tilgængeliggøres.
Listen tilrettes snarest.

Mvh Erling

John Nielsen

Hej Erling

Ja, ifølge listen er der oplagt 243 kirkebøger, men de er ikke alle tilgængelige.
Det ser ud til at være dem der ikke var med i 1925 udlægningen.
Advent, Ansgarkirken, Grøndal osv, dem var der også diskussion omkring ved den oprindelige udlægning.

Hilsen John Nielsen

Erling Haagh

Hvis der mangler nogle kirkebøger, så send en liste over manglerne til arkivalieronline@saf.sa.dk

/Erling

John Nielsen

Hej Erling

Undskyld mig, men ville det ikke være nemmere at listen kun indeholdt de kirkebøger i rent faktisk lægger ud.
En eller anden form for kvalitetskontrol må i vel have.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

Ifølge AO's liste: http://www.sa.dk/ao/faq/cprliste.aspx

Så er der oplagt yderligere 22 kirkebøger idag.
De glimrer dog alle ved ikke at være tilgængelige.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

AO har oplagt 127 kirkebøger, og endelig fortrinsvis Århus amt.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

Så ser det ud til at kirkebøgerne der manglede i "Helsingør stift" udlægningen er kommet på.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

Hej AO har oplagt 41 kirkebøger idag.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

AO har oplagt 36 kirkebøger, i henholdsvis Roskilde, Holbæk og Århus amt.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej

AO har oplagt 16 kirkebøger, i Holbæk, Roskilde og Århus amt.
Holbæk mangler nu kun 3 sogne og enkelte kirkebøger, se her: http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/AO-Rebus.txt

Hilsen John Nielsen

Carl Pedersen

#20
Jeg synes at kunne læse fra forskellige tråde på denne gruppe at alle Kirkebøger, der var trukket tilbage fra AO, nu igen skulle være på nettet!
Det samme synes at fremgå af meddelelse på AO hjemmeside!

I nogle tråde synes man dog at skelne mellem "oplægning" og "at være tilgængelig"
Jeg ikke forstå at en KB kan være oplagt på nettet men ikke tilgængelig!!!

Jeg er også sikker på at jeg havde data fra et opslag i Felsted KB (Lundtoft H. Aabenraa A) om en vielse i 1925.
Ved rev. af min database, hvor jeg ville indlægger noter om KB opslag nr., kan jeg ikke mere finde den KB fra Felsted sogn, med vielsen fra 1925, overhovedet.

Der synes for mig kun to muligheder:
A) jeg må have drømt mig til data og navne på vielsen i 1925 eller
B) den KB for Felsted sogn, der havde indførslen om vielsen, er ikke tilbage på nettet efter rensning for cpr numre.
Jeg er faktisk meget forvirret over denne sag så jeg håber nogle kyndige og velmenende personer kan forklare mig hvordan sagen hænger sammen.

med venlig hilsen
Carl Pedersen

Leif Sommerdal

Er der håb om, at Store Heddinge, Præstø, også bliver opdateret.
Jeg mangler noget fra 1938?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


John Nielsen

Hej Leif

På Sjælland er København, Bornholm, Frederiksborg, Holbæk og Roskilde amter helt udlagt, mens Sorø er ca. halvvejs.
Næste er Præstø og Maribo, men der er også 7 amter der mangler i Jylland, så dit gæt er ligeså godt som mit.
Der udestår stadig en del fejl og mangler, se her: http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/AO-Rebus.txt

Hilsen John Nielsen

Leif Sommerdal

Hej John,

Tak for en klar og usminket information
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Laila Olsen

Jeg henviser til mit indlæg i en anden tråd, men der er altså indsneget sig nogle fejl i forbindelse med oplægningen af de nye KB.

Eksempelvis er KB for Utterslev, Sokkelund, København 1660-1938 forsvundet - derimod er det muligt at læse KB 1938-50.

Hilsen Laila
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Leif Sommerdal

Citat fra: Laila Olsen Dato 16 Feb 2011 - 14:59
Jeg henviser til mit indlæg i en anden tråd

Hilsen Laila

Når du henviser, kunne du så ikke være så rar at linke til, hvor du henviser til?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Bjarne Due Pedersen

#26
Da der sidste gang blev oplagt 1892-1925, var der løbende informationer på AO om hvad og hvornår der blev oplagt.

Denne gang er der intet, udover oversigten som ikke ser ud til at rykke sig.
Er der nogen der ved noget om tidsplaner og rækkefølge ?

Jeg venter spændt på Maribo og Vejle amter som de primære  ;D

Tilføjet:
Der er stadig 7 sogne i Maribo amt, der stopper ved 1891, så at alle KB til 1925 er tilbage, er vist en sandhed med modifikationer  ;)
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

John Nielsen

Hej

AO Har oplagt 212 kirkebøger, i Haderslev, Skanderborg, Vejle og Århus amt.

Hilsen John Nielsen

Erling Haagh

De eneste meddelser der kommer omkring udlægning er via listen, alle kirkebøger skal checkes for CPR nr. inden udlægning, så hvis der skal meddelser for hver udlægning bliver vi nødt til at samle dem amt / herreds vis og det er vist ikke i nogens interesse, så der er der valgt at meddelserne kommer via listen og er tilgængelig i 30 dage, ellers bliver listen for lang.

Der kan ikke gives en oversigt over hvornår der kommer nye udlægninger, da det er afhængigt af hvornår de er checket for CPR nr.

/Erling

Jette Olsen

Hej Erling

Er vi der har hjulpet færdige med at checke kirkebøger eller forventer i at udsende flere nøgler?
Venlig hilsen
Jette Olsen