Problemer med LA Viewer på AO ?

Startet af Laila Irene Dencker, 09 Jul 2013 - 14:45

Forrige emne - Næste emne

Laila Irene Dencker

Jeg vil lige høre, om der er andre end mig, der med ét har fået problemer med at se kirkebøger inde på AO idag ? Jeg var uden problemer inde og se forskellige kirkebøger inde på AO i formiddags, men lidt senere kunne jeg først ikke komme ind på siden (det virkede som om den var midlertidigt nede, måske pga. noget opdatering), og her bagefter så kan jeg ikke åbne kirkebøgerne. Når jeg prøver så siger den "Unable to launch the application". Name: LAView Application.
Har ingen problemer haft med det før nu her lige pludselig omkring middagstid - skal bare lige høre, om andre har det samme problem som mig :)
Mange hilsner fra Laila i Frederikshavn

Doris Elgaard

Hej Laila
Jeg har netop været ude for det samme
kunne ikke komme ind i KB, selvom jeg lige havde været inde  :'(
Doris
Venlig hilsen Doris
Ha en god dag

Laila Irene Dencker

Ja, har lige prøvet igen et par gange her inden for de sidste 15-20 minutter, og der har jeg slet ikke kunnet komme ind på siden. Men lad os krydse fingre for, at det snart virker som det skal igen....

Laila Irene Dencker

Statens Arkivalier har lige skrevet følgende inde på Facebook:
"Det virker desværre som om vores website med bl.a. arkivalieronline og daisy har fået solstik. It-folkene er i gang med at finde ud af, hvad der er galt - det er desværre ikke kun os, men også andre, som har den samme forbindelse. Vi kan ikke rigtigt sige noget om, hvornår den er klar igen :-( "
Så vi vist bare væbne os med tålmodighed, mon så ikke nok det skal køre fint igen....

Laila Irene Dencker

Kan godt komme ind på selve siden igen - men har stadig de samme problemer som tidligere med at åbne kirkebøger, mv.

John Nielsen

Hej Laila

Det virker fint for mig.
Det er vel ikke din java der har opdateret sig selv ?

Prøv at åbne en jnlp fil her: AO-Rebus
Hvis det virker er din java ok.
Så er det sikkert aspx der skal forbindes til den rigtige javaws.exe.

Hilsen John Nielsen

Laila Irene Dencker

Hej John, jeg har prøvet at åbne en af de filer du nævner....men med samme problemer. Den starter Javaen op, og så kommer meddelelsen med det røde udrådstegn om, at den ikke kan køre den applikation. Jeg har intet gjort - ikke været inde og opdatere Java eller noget. Før middagstid fungerede alt fint - efter gjorde det det ikke. Og med jævne mellemrum er det helt umuligt at komme ind på selve Statens Arkiver og AOs sider overhovedet - og så kan jeg godt igen. Men bare ikke andet end selve siden. At komme ind i kirkebøger, folketællinger, mv. kan jeg ikke - jo, folketællinger i den nye billedfremviser, men ellers ikke.
Mange hilsner fra Laila

John Nielsen

Hej Laila

Du har ikke nævnt hvad browser du bruger.
Der er nogle af browserne der anser java for usikkert og derfor nægter at åbne en jnlp.
Jeg bruger Firefox som virker uden problemer.

Hilsen John Nielsen

Laila Irene Dencker

Jeg bruger Internet Explorer, og der har ellers aldrig været problemer med den før for mig....men ja, har godt hørt om, at nogle browsere er lidt mere følsomme end andre i forhold til Java og det :)

John Nielsen

Hej Laila

Du siger at du ikke har opdateret java og at java ikke selv har gjort det.
Så hvis browseren og operativsystemet heller ikke er opdateret, så står vi med et mysterie.
Eneste bud er prøv en anden browser, det er ofte et nemt forsøg.

Hilsen John Nielsen

Laila Irene Dencker

Hej John
Ja, det er unægtelig en smule mystisk - nu vil jeg lige se, hvordan det virker i morgen formiddag, og ja ellers så vil jeg da nok overveje at skifte over til f.eks. Firefox, så jeg kan få det til at virke igen :)
Mange hilsner fra Laila

Laila Irene Dencker

Hej alle sammen
Havde samme problemer med at benytte kirkebøger, mv. på AO idag, så her for en times tid siden skrev jeg til AO - og jeg fik meget hurtigt svar tilbage. Synes lige jeg vil dele deres forslag med jer - det virkede nemlig for mig, nu virker det hele for mig igen, så det er jo bare skønt :D

Kære Laila Irene Dencker


Jeg tror, at der måske er sket et eller andet, da du downloadede seneste version af Java, men nu prøver vi lige at tjekke for nogle andre ting.


Jeg tør ikke love, at det vil virke, men prøv følgende (se nedenfor):

·         Gå ind i Kontrolpanel

·         Vælg Programmer

·         Vælg Java (ikonet)

·         I Java Control Panel vælg Settings

·         I temporary Files Settings vælg delete Files

·         I Delete Files and Applications klik OK (der skal kun være flueben i de 2 første)

·         Luk derefter alle vinduerne


Såvidt jeg kunne se, så havde jeg markeret det hele som AO beskrev.....

Måske skulle du også gå ind under Funktioner, vælg Internetindstillinger og under fanen Generelt vælg slet Browserdata.

Den havde jeg til gengæld ikke markeret sådan....så jeg markerede slet browserdata.

Og da alt dette var tjekket og gjort - ja, så virker det hele altså som det skal igen. Så hvis nogle af jer andre har samme problem, ja så måske det også vil virke for jer :)

Mange hilsner fra Laila

Mona Jensen

Hej.
Jeg har i de sidste dage haft sammen problem og har prøvet løsningen som ovenfor, og nu virker det igen. Troede næsten, at det var PC'en, der var noget galt med.
Mange hilsner fra Mona Jensen
Med venlig hilsen
Mona Jensen
mona-e-j@live.dk

Laila Irene Dencker

Ja, jeg ved heller ikke helt nøjagtigt, hvordan og hvorfor det gik galt - det skete umiddelbart efter deres nedbrud på AOs hjemmeside. Men da jeg skrev til dem, og de kom med denne løsningsmodel, ja så virkede det heldigvis igen - og dejligt at høre, at det også gør det for dig nu, Mona :)

Mange hilsner fra Laila

Steen Thomsen

Jamen det Wærker !
Her har jeg gået i ugevis - mindst og bandet, tak fordi jeg kan finde svaret her.
Men er der nogen der kan forklare hvorfor i Hedhusene AO ikke skriver det på forsiden ???????????????
De bedste hilsner
Steen Thomsen

Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
E-post: steen.thomsen snabel-a danbbs.dk
Hj.side: http://www.danbbs.dk/~stst/

Stegemüller

Jeg har ellers aldrig haft problemer med Java og AO, men pludselig er de opstået, og jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre. Det kan være længe siden problemet er dukket op, for det er længe siden jeg har været på AO.

Jeg bruger Firefox som browser, og når jeg prøver at hente en kirkebog, får jeg beskeden om "Unable to launch application". Jeg har prøvet det råd fra AO, som Laila Irene Dencker skrev her i tråden den 10-07-2013 kl. 14:58, men det virker ikke. Jeg har også prøvet med browseren Chrome, men der får jeg også beskeden med "Unable to launch application".

Hvis nogen kan hjælpe, vil jeg være glad.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Jesper Skov

Har du prøvet at afinstallere Java?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Mette-Louise Henriksen

Hej

Jeg vil lige hoppe på, da jeg har samme problem på min Macbook. Jeg fik problemet i går, da jeg sad midt i en kirkebog, og lige siden har jeg ikke kunnet åbne noget med LAViewer. Den skriver hele tiden "Unable to launch application".

Jeg har undersøgt flere steder om det kan have noget at gøre med at jeg lige har opdateret mit styresystem, til OSX 10.8.3, men der har andre haft andre problemer end mig. Jeg valgte i går at prøve at afinstallere Java, og så installere det igen. Det virker stadig ikke...

Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg jo ellers går helt i stå!   :(


På forhånd tak


Med venlig hilsen
Mette-Louise Henriksen

Mette-Louise Henriksen

Nå jeg fandt ud af det nu ! :D

Jeg fandt denne vejledning på Java's egen hjemmeside:
http://www.java.com/en/download/help/mac_java_cache.xml

Så kan man cleare caches og slette Applicationer under Java også. Det hjalp :D

Dette er jo så kun en vejledning der gælder for Mac.




Med venlig hilsen
Mette-Louise Henriksen


Stegemüller

Hej Jesper

Nu har jeg prøvet at fjerne Java og så kan jeg selvfølgelig ikke se kirkebøger.

Når jeg prøver at downloade Java igen for at installere på ny, får jeg besked om, at "Error Java installer Unable to download http://javadl-esd.sun.com/update/1.7.0/1.7.0_25-b17.xml for installation".

Hvad gør jeg nu? nu kan jeg selvfølgelig heller ikke se min netbank, og det er et stort problem.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Jesper Skov


Stegemüller

Hej Jesper

Nu prøvede jeg at installere Java via linket du sendte mig. Det var fint og nu fik jeg beskeden om:

Verified Java Version
Completion checkmark
Congratulations!
You have the recommended Java installed (Version 7 Update 25).

Nu kan jeg også komme på min netbank igen (py ha, for den er ikke til at undvære).

Men jeg kan stadig ikke se kirkebøger. Jeg får stadig beskeden med "Unable to launch the application"
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Jesper Skov

Og du har prøvet http://www.java.com/en/download/help/plugin_cache.xml og rydder midlertidige internetfiler i din browser?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Stegemüller

Hej Jesper

Nu har jeg slettet min Java cache samt alle midlertidig internetfiler. Jeg får desværre stadig fejlbeskeden.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Jesper Skov

Hvis du trykker på "Details", kan du så kopiere det, der står i de to faner, så får vi måske en idé om problemet.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Stegemüller

Hej

Hvor er det du mener, jeg skal trykke på 'Details'? (jeg er væk resten af dagen, så jeg ser først dit svar sent i dag eller i morgen).
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Jesper Skov

Der, hvor den siger: "Unable to launch the application".

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jytte Thrane

Hejsa på tråden :)
Jeg følger også lige med her, da jeg ikke kan bruge AO på min mac :(
Når jeg har funden den kirkebog jeg gerne vil kigge i og prøver at åbne den, så går den bare tilbage til siden "find kirkebøger" :(
Jeg får ingen fejlmelding. Jeg har nyeste version af Java.
Er der nogen der kender til problemet?

Hlsen Jytte

Gitte Johansen

#29
Hej Jytte

Kan du ikke åbne dem i dine overførsler?

Det gør jeg.

Sætter lige et link ind.
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,59170.0.html
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com