Oline Tønsberg's død

Startet af C. Thomsen, 12 Jan 2011 - 20:43

Forrige emne - Næste emne

C. Thomsen

Hej alle!

Jeg er gået i gang med at søge efter mine norske aner efter at jeg fandt min tiptiptipoldemor Ingeborg Oline Jensdatter. Hun døde i 1868 i Tikøb sogn, Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt opslag 165 nr. 26, men kan ikke tyde hendes dødsdato eller informationer udover at hun er født i Norge. Kan nogle hjælpe mig? :)

Mvh Christian 

Elsebeth K. Kristiansen

Hej

Død d 2den Juli
Begr. d 7de Juli

Oline Tønsberg

Død som Enke paa
Tikjøb Arbeidsan-
stalt, født i Nor-
ge

Anmærkning:

Skifteattest af 3die Juli 1868 og
Ligsynsattest af samme
datum.

mvh
ek
MED VENLIG HILSEN
ELSEBETH

Frank Green

Hej Christian

Kan fortælle dig at Oline også er min tiptiptipoldemor.
Hvem af Lars Rasmussen's børn er du efterkommer af?

Med Venlig Hilsen
Frank

C. Thomsen

Hej Elsebeth og Frank

Tak for tydningen Elsebeth! :)

Jeg er efterkommer til Jensine Kirstine Pauline Larsen :) Og jeg har et billede af hende, hvis du er interesseret ;)
Har du fundet ud af noget med Ingebors slægt i Norge? :)

Mvh Christian

Frank Green

Hej Christian

Okay sidst jeg så Jensine var i 1880 i Helsingør.Jeg er efterkommer af Johan Peter Larsen.
Har lidt på Olines ophav i Norge,men blev kontaktet af en norsk slægtsforsker,som vist havde hendes slægt tilbage til 1400 tallet.
Han skulle have 86 A4 sider angående Ingebor Oline's slægt,men han skulle have 129 euro for hele molevitten,så har ikke pt købt værket....

Med Venlig Hilsen
Frank

C. Thomsen

Hej Frank!

Hvad mener du med så Jensine? På et billede eller i en kirkebog/FT? Og er du interesseret i at få et billede af hende? :)
Kan godt forstå, at du ikke vil købe det værk... Det er mange penge!
Hvad er det for noget ophav?? Er nemlig ikke sikker på, at hendes forældre er rigtige i mit stamtræ..

Mvh Christian

Frank Green

#6
Godmorgen Christian

Sidst jeg så hende var i den FT,som er nævnt i en anden tråd.Jensine er den eneste af børnene jeg ikke havde check på.Så dejligt at du lige pludselig dukkede op.  :D

Og ja tak for billede af Jensine...

Ingeborg Oline Jensdatter er født i Dypvåg,Aust-Agder d.7.feb 1790.
Forældre:Jens Jensen Borøen og Else Catharina Larsdatter

Er ikke kommet længere tilbage da der mangler FT-1801 for Dypvåg,men har dog fundet 6 søskende til hende og vielsen mellem hendes forældre.

Hun bliver gift med Johan Christian Tønsberg i 1809 og de rejser til Danmark i 1820(Espergærde)

Med Venlig Hilsen
Frank


C. Thomsen

Hej Frank

Jeg sender det billede i dag til dig så ;)
Da jeg fandt ud af, at Oline stammer fra Norge, gik jeg ind på den norske DIS, hvor jeg har fået lidt mere info om Oline. :) Når jeg lige får det læst i gennem kommer det lige på tråden her ;)

Mvh Christian

C. Thomsen

Hej Frank

Her kan du se min tråde på DIS-Norge : http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=92419

Mvh Christian

Frank Green

Hej Christian

Så kom vi da lige 2 generationer længere tilbage  :D

Vil gå på digitalarkivet og tjekke efter,det jeg kan finde.

Med Venlig Hilsen
Frank

C. Thomsen

Hej Frank!

Hvis du finder noget, gider du så ikke skrive? :)

Har forresten sendt en mail til dig ang. Jensine ;) Du skal bare skrive hvis du vil have mere info :)

Mvh Christian

Frank Green

Hej Christian

Kan desværre i øjeblikket ikke komme ind på min mail-konto...

Men "griner" at du ikke forstår norsk.Men fortæl lige Hans Edgar at Ingebor Oline ikke døde i 1815.  ;D

Ellers ville vi jo ikke være her!  ;)

Med Venlig Hilsen
Frank

C. Thomsen

Hej Frank

Når okay, men jeg har også vedlagt hendes vielse samt fødselsattest fra kirkebøgerne ;)

Ja grin du bare :P Skal ikke nyde noget af, at de pludselig skriver et eller andet som jeg ingen forståelse har af :P

Men jeg forstår heller ikke det der... Det kunne jo være hende den anden, for jeg tror ikke på, at hun er blevet gift som 13-årig...

Mvh Christian

C. Thomsen

Ved du forresten noget om Oline's danske mand? :)

Christian

Frank Green

Hej Christian

Som Jon skriver er sønnen Niels Christian hos sin bedstefader i 1815,og derfor har Hans Edgar og kilden på family.search gået ud fra at moderen er død....Men der er ingen Ingeborg Oline død i 1815.
Derimod en Ingeborg Kirstine.

Heldigvis er sognet ikke så stort,og alt hvad Jon har skrevet har passet indtil nu.Mangler lige at tjekke den yngste,så skulle alle 10 børn være på plads,og Olines forældres dødsår er også rigtigt.

Med Venlig Hilsen
Frank

Frank Green

Hej igen

Kan fortælle dig at denne gren i min slægt,har voldt mig mange kvaler.Det eneste jeg havde var min morfars dåbsattest fra Tyskland.  :P
Så det har været en hård kamp,men ja jeg tror jeg har fundet ud af ham og hans forældre.

Når min mail kommer på igen skriver jeg hvad jeg har,så kan du tjekke efter.

Med Venlig Hilsen
Frank

C. Thomsen

Hej Frank

Der lød et lettelsessuk herfra!  :D Det var rart, for den slægt går længere tilbage ;) Ved ikke om du har set hans link? Du får den lige her ;) http://www.devold-viken.net/Jensen/f17.html

Mvh Christian

P.S. Jeg glæder mig til den mail ;)

C. Thomsen

Hej Frank

Jeg ved ikke om du har set Elisabeth's dødsinformationer, men der står at Oline hedder Kirstino Oline Jensen?? Tror du at hun går under flere forskellige navne eller at det bare er en fejl?
Tikøb sogn 1906-1912 opslag 279 nr. 2

Christian

C. Thomsen

Hej igen

Ved du forresten om Oline og Peder nogensinde blev gift? :)

Christian

Frank Green

Det skal du ikke tage dig af.Prøv at se alle FT med Oline  :)

Hun er både enke,skilt og separeret så vidt jeg husker,og alle mulige navne.

Var også lidt nervøs,da jeg så fadderne til børnenes dåb i Norge,om det kunne være den 13 årige Ingeborg Oline Jensdatter der blev gift med Tønsberg.Ledte så lidt efter endnu en vielse med dette navn.Og i januar 1817 blev den 20 årige Ingeborg Oline viet...Puha

De blev ikke gift..

Frank

C. Thomsen

Hej Frank!

Blev bare lige lidt forvirret, men kan godt se hvad du mener. ;)

Ok, så tager Hans fra Norge fejl. Havde så heller ikke regnet med andet efter det han skrev. ''Hello Christian
If you look up my web you will find 4 persons named Ingeborg Jensdatter, all from Boroya. 3 of them we know when died but the Ingeborg Jensdatter born in 1778 I do not know when/where died.''

Nu har du så udelukket den unge. ;) Og jeg har udelukket den ældste, da hun var gift med en af Ingeborg Oline forfædre... Og hun er død i Norge. Efter hans eget stamtræ.

Christian